1v lapsella: brio race, emmaljunga scooter vai muu?
Heti alkuun pyydän anteeksi koska tiedän että tästä on ollut aiemminkin puhetta. Mutta kysyisin vielä uusiakin mielipiteitä: mitkä ovat parhaat rattaat 1-vuotiaalle, jonka kanssa rattailla ajettaisiin leikkipuistoon, kauppaan, kirjastoon jne. Kriteerit ovat:
- selkänojan saa alas (jos ei ihan alas niin siedettävään nukkuma-asentoon edes)
- on kuomu
- saa kasaan näppärästi ja ovat suht pienet
-sisaruslautaoptio voisi olla plussaa, ei pakollinen
Mielessä on siis emmaljunga scooterit tai brio racet. Teutonia timmyjäkin on kehuttu mutta minusta ne on ehkä vähän rumat (?). Brio pony olisi muuten hyvä mutta ei oikein saa selkänojaa alas.
Olen ostamassa näitä käytettynä joten sekin vaikuttaa päätökseen että kumpi malli kestää käyttöä ja kulumista (eli kumpi oletettavasti on käytettynä ostettaessa parempi/kestävämpi).
Muitakin saa ehdotella!
Kommentit (14)
kokemusta vain Scootereista, jotka toimi ainakin meillä ihan hyvin.
Lapsi nukkui niissä myös päiväunia silloin, kun oltiin reissussa. Ihan täysin makuuasentoohan noita ei saa, mutta sen vissiin tiesitkin :).
Miten ne ovat mielestäsi rumat, nehän on niin "perusrattaat" kuin olla vain voivat! :)
Olivat todella kevyet työntää. Itse lyhyenä ihmisenä tykkäsin kun oli tuo nivelletty (?) aisa.
Mutta joudun muuton vuoksi myymään osan ratasvarastostamme ja mietin nyt, säilytänkö 1v5kk käyttöön Timmyt vai Teutonia Prestige -yhdistelmät? Sisaruslauta käytössä. Miehen mielestä yhdistelmät ovat monipuolisemmat, itse taas ajattelen, että Timmyt kevyemmät ja siksi käytettävämmät.
Mun mielestä muuten yksiväriset Teutonian vaunut/rattaat ovat hurjan nätit:) Makuja on monenlaisia!
scootereiden puolesta. meillä siinä on vielä se seisomalautakin. ei voi kuin tykätä . :)
ja tosiaan vedän takaisin tuota mielipidettäni että timmyt olisi rumat :)
Katselin äsken huutiksesta käytettyjä rattaita ja siellä oli yhdet uudet timmyt, ja ne olivat kyllä nätit. Olen ilmeisesti nähnyt entisellä naapurilla jotkut "vanhat" timmyt jotka näyttivät ihan erilaisilta ainakin tekstiileiltään. Huutikset timmyt olivat vaan aika kalliit, jotain 265e. Ja tiedän toki että laatu maksaa, mutta nyt likvideettiongelma rahapussissa vähän sanelee mitä voi ostaa.
Onko kellään brion ponyja pienellä lapsella, ponyt olisivat suht edukkaat mutta onko se nukkuma-asennon puute niin suuri miinus että ponyt ovat sitten huonot kuitenkin? Isommalle lapsellehan ne ovat tosi hyvät kyllä. Ponyja saa käytettynä kohtuuhintaan.
Kun katselin huutiksen historiaa niin timmyt ovat olleet kalleimpia (noin keskimäärin) ja scooterit ja racet samoissa hinnoissa, ponyt edullisimpia.
Mun mielestä Timmyt on uutena jotain reilu 300eur, joten toi hinta on hurja. Kaveri oli myynyt yhdellä lapsella olleet siistit Racet 60 eur, itse ajattelin pyytää Timmyistä ehkä reilu 100 eur. Ovat tätä uudempaa mallia, mutta kyllä vanhat (olisko 2008), mutta lähestulkoon uudenveroisessa kunnossa Eli maks 150eur on sopiva hinta maksaa, sanoisin.
ok, jos siis timmyt uutena ovat 300 niin 265 käytetyistä on "riistoa".
Osaisko joku antaa osviittaa siitä paljon scooterit uutena? Racet jo tarkistin ja ne olivat jotain 260e. Raceja vaan huutiksessa taisi olla yhdet kaupan ja nekin oli yli 130e (tämä nyt ei vielä mikään mahdoton hinta ole).
Ylipäätään huutis on minusta mennyt tosi huonoon suuntaan, ennen siellä myytiin siksi että päästiin tavarasta eroon, nyt siellä pyydetään riistohintoja ja trokaajia on selvästi (eli ostavat vaunut halvalla, ja myyvät itse satasen kalliimmalla). Suomi on toki vapaa maa, ei siinä mitään sinällään, mutta olisi kiva jos olisi joku myyntifoorumi sellaisille jotka myyvät ihan sopuhintaan ilman rikastumisen toivoa ja vain siksi että pääsee tavarasta eroon.
Itsellänikin olisi paljon myyntiin laitettavaa vauvatavaraa mutta huutis on minusta mennyt siihen suuntaan että täytynee etsiä uusi foorumi.
Onko kellään mitään vinkkejä mistä nettisaiteilta voisi löytää osto/myynti ilmoituksia?
ja tykkään kyllä. Niihin käy (ainakin) Brion oma seisomalauta ihan näppärästi (aisaan saa säädettyä pituutta).
Kolmannella nyt käytössä, käytettynä ostin ja edelleen toimivat ja hyvät.
täältä vauvan myyntipalstalta, samoin kaverini:)
ja hankittiin brion ponyt hänen ollessa 1v 2kk.. eik koskaan nuku rattaissa päikkäreitä joten selkänojan ei tarvitse mennä täysin alas.. sen saa kuitenkin sen verran alas että voi lievässä makuuasennossa olla. ovat kätevät, tavaraa mahtuu alaosaan ja verkkopussiin joka meillä on lisänä. tarkoitus jatkossa hankkia siihen seisomalauta kunhan kuopus kasvaa ja tulee sitten istumapaikalle :)
Ostin meidän scooterit käytettyinä huuto.netistä. Tykkään lyhyenä ihmisenä nappisäätöisestä työntöaisasta ja scooterit oli mahtavat käytössä. Meillä oli niissä Brion seisomalauta.
Tyttö nukkui scootereissa päiväunet 2,5-vuotiaaksi (sisälle en saanut nukkumaan).
Meillä on ollut myös Emmaljunga softyt (vastaava kuin Brio pony) ja niissäkin on päiväunia nukuttu reissussa, vaikkei nukkuma-asento kovin hyvä olekaan :)
Musta Scootterit on uutenas kans ton 300e
Mutta varsinainen asiani on et nykyään FBn kirppikset on IN ja sieltä löytää halvalla tavaraa ;) Palstoja vaan löytyy jo aika paljon ja joka lähtöön et sit vaan runsauden paljoudesta valitsemaan :/
ja olin todella tyytyväinen! Koin ne jotenkin kevyemmiksi kuin Scooterit ja kapeammatkin olivat. Selkänojan sai alas ja kuomu suojasi todella hyvin. Niissä on ehdottomasti paras kuomu noista ratasvaihtoehdoista!