Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten karppaus voi viedä jopa kipuja pois?? Oma kokemukseni..

Vierailija
23.03.2012 |

kun olen karpannut, niin oloni on ollut aivan mahtava niin henkisesti kuin fyysisestikin :) Ei mitään kipuja eikä kolotuksiakaan. Mutta..

kun EN KARPPAA, niin olen jo sängystä noustessa vaihtelevasti kipeä, milloin särkee selkää, milloin jalkoja, milloin jalkapohjia.

Millä tämä selittyy??

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittäin "Keliakiaan voi liittyä väsymystä, masennusta, pysyvien hampaiden kiillevaurioita, aftahaavaumia suun limakalvolla, luustomuutoksia, nivelsärkyjä ja –tulehduksia, monihermotulehdusta ja ataksiaa. Myös maksaentsyymien nousu sekä toistuvat keskenmenot ja hedelmättömyys voivat olla hoitamattoman keliakian aiheuttamia ongelmia."

lainaus keliakialiiton sivuilta

Vierailija
2/12 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä välttämällä oloni on niin paljon parempi! Mutta toisaalta, en ole laihtunut tmv keliakian oireita ei ole..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista saa yksinkertaisen testin.

Vierailija
4/12 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vointini parani selvästi kun vaihdoin viljatuotteet täysjyväversioihin ja vähensin sokerin käyttöä. Oloni on selvästi pirteämpi, enkä kärsi kivuista ja väsymyksestä niinkuin vanhan ruokavalioni aikana.

Karppaamaan en kuitenkaan alkanut, vaan syön kasvispainotteisesti ja suosin täysjyväviljoja. Punaista lihaa en syö ollenkaan, kalaa ja kanaa kuitenkin jonkin verran.

Ongelmien ydin saattaa sinullakin olla vaaleat jauhot ja sokerit.

Vierailija
5/12 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
6/12 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sellainen "kynä" jolla saa otettua veritipan sormenpäästä ja se sitten laitetaan johonkin testerin joka näyttää nopsaan tuloksen. Ei kai se pomminvarmaa ole, mutta käsittääkseni melko luotettava kuitenkin.

Vierailija
7/12 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei varsinaista keliakiaa siis ole..

Itsekin epäilen juuri viljoja ja sokeriakin syyksi yleiseen huonoon olooni. Ja kiitos testistä vinkanneelle, haen sen :)

ap

Vierailija
8/12 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu lääkäri Antti Heikkilän ravinto-ohjeisiin. Hän on kirjoittanut kirjoja aiheesta, hänellä on omat nettisivut, ja hän vierailee silloin tällöin MTV3:lla Studio 55 ohjelmassa (nämä ohjelmat on nähtävillä myös maikkarin netissä) puhumassa mm. vähähiilihydraattisen ruokavalion mullistavista positiivisista vaikutuksista henkilöille jotka ovat hiilihydraattiherkkiä. Lisäksi hän puhuu viljojen sopimattomuudesta monille suomalaisille. Luulen että sinulle ei hiilihydraatit/viljat sovi, sen takia voit paremmin. Etkä todellakaan ole ainoa!

Uskon vakaasti että ruokavallankumous on oikeasti vasta edessä - liittyen hiilihydraattien vähentämiseen ja niiden mukanaan tuomiin terveysvaikutuksiin.

Vierailija
9/12 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei varsinaista keliakiaa siis ole.. Itsekin epäilen juuri viljoja ja sokeriakin syyksi yleiseen huonoon olooni. Ja kiitos testistä vinkanneelle, haen sen :) ap

Suomessa tutkitaan ainoastaan keliakia, mutta viljat aiheuttaa monia muitakin sairauksia, joista reumat ja muut nivelsairaudet on kaiketi yleisimpiä.

Vierailija
10/12 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ilman viljoja voin paljon paremmin! Iho-ongelmia ja selkäsärkyä ei ole eikä ärsyttävää turvotusta vyötärön kohdalla.

Keliakiaa minulla ei ole, mutta olen ymmärtänyt että gluteeniyliherkkyytä on monta tasoa. Verikokeet eivät välttämättä näytä keliakiaa vaikkei sietäisi gluteenia.

Hienoa että olet löytänyt sopivan ruokavalion!

Vierailija
11/12 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, vielä se jäi mainitsematta että tämä viljojen sopimattomuus ei useinkaan näy testeissä (ellei ole puhdasta keliakiaa), vaan se täytyy ihan itse omakohtaisesti kokeilla, sopiiko viljat vai ei ja aiheuttaako ne oireita. Kyse ei siis silloin ole varsinaisesta keliakiasta vaan puhutaan viljojen gluteeni intoleranssista, joka on tila, joka aiheuttaa monenmoista oiretta viljaherkille.

T. Nro 9

Vierailija
12/12 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kirjoihin. Täysjyväviljat kuuluvat hyvään ruokavalioon. Jätä vehnä ja sokeri minimiin.