Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leipojia paikalla? Miksi juustokakut/ täytteet jäävät usein mauttomiksi?

Vierailija
23.03.2012 |

Voiko johtua liivatteesta? Olen kokeillut muutamaakin netistä pomittua ohjetta. Juustoseos maistuu tehdessä tosi hyvältä, mutta seuraavana päivänä on tasaista, mautonta mössöä. Ja kuitenkin ohjeen kommenteissa moni kehuu ?!?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

johdu liivatteesta. Laitan itse aina kolmiosaisen juustokakun, eli vielä juuston päälle hyydytän kolmannen kerroksen mehusta tms.

Vierailija
2/9 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

massaa hiukan laimentaa, mutta ei merkittävästi.

Itse teen kakut ja muut omilla mutu ohjeilla joten en osaa auttaa.

tai selväähän on ,että ohjeet on huonoja jos lopputulos ei ole hyvä.

Itse siis leivon maista ja lisää tekniikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä pitää laittaa runsaasti. Itse teen usein vadelmalimettikakkua, ja siinä on siis yleensä yhtä paljon vadelmaa kuin muita aineita yhteensä. lisäksi sokerin lisäksi parin limetin mehu.

Vierailija
4/9 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kokeilla seuraavaksi niin, että lisään makua antavaa ainetta. Esim mango-juustotäytteen kanssa (1 purkki säilykemangoa, juusto/kerma/rahkaseos, 6 liivatetta) kävi juuri niin, että tehdessä oli tosi hyvää, seuraavana päivänä mautonta ja tönkköä. Ajattelin, että johtuisi tuosta liivatteen määrästä.

Ap

Vierailija
5/9 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli käytän valmiiksi maustettua tuorejuustoa, esim vanilja. On makua =)

Vierailija
6/9 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

määrää. Sitä joutuu yleensä hiukan hakemaan, varsinkin jos käyttäää marjoja yms. Mä käytän yleensä hiukan vähemmän kuin ohjeessa sanotaan, joten täyte pysyy hiukan moussemaisena.

Vierailija
7/9 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

;)

Vierailija
8/9 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruunamehua, limeä tms. Juustomassan sekaan

Vierailija
9/9 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hapanta/kirpeää seurakseen. Joko erillisenä kerroksena hyytelöä siinä päällä tai sitten ihan koristeena (tuoreena), jos ei itse juustomassaan sitä laita.

Mango ainakin on yksin ihan liian "nössö" hedelmä toimiakseen yksinään, ihan sama kuinka paljon sitä kehutaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä