Mikä homma pörssisähkön kanssa, kun hinta 14,26 c/kWh!? Piti olla edullista
Tein juuri uuden sähkösopimuksen pörssisähköstä. Tämän piti olla edullisempaa ja Olkiluoto 3:kin aloitti. No nyt sit hinnat lähes koko päivän reilusti yli 10 c, tätä kirjoittaessa 14,26 ja päivän keskihinta lähes 11. Kiinteä sopimus olisi näköjään kannattanut, kun siinä hinta n. 8 c.
Kommentit (81)
Tämän kuun keskihinta 5,75snt, joten edullistahan se on. Voi uunoja joila kiinteähintainen sopimus.
Mun sähkönkäyttöprofiililla ei ole pörssisähkö alle 7cent.
Huhtikuun keskihinta itsellä n 5cnt. Missä ongelma?
Okei no katsoin vaan, ettei juuri kannata pyykkiä pestä tai uunia lämmittää, kun tänään ja eilen ollut hinnat tätä 11, 12, 13 17 c. Minulla vanha kiinteä sopimus oli 5 c, niin tuli pörssisähköä edullisemmaksi. Mulle siis uusi asia, että näin paljon nyt maksaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
12kk keskihinta 6.88cent. kysyttävää?
Edellinen kiinteä oli kaksi vuotta sitten 3.8 c/kW mukaan lukien sähköyhtiön prosentit. On toi nyt kuitenkin tuplaantunut? Ei edes bensa nouse noin kovaa.
Vähän tuulta, OL3:n huolto kestää. Siinäpä ne syyt. Tuuli määrää nyt hintatason, ja heikolta näyttää yli koko viikonlopun.
Huomennakin yli 25 c, jos meinaa lounasta valmistaa tai laittaa pyykkiä lounastauolla etätöissä. Ihan hullua! Siis nytkö pitää hintaa kytätä ihan hulluna joka päivä, että voiko käyttää kodinkoneita! Olisi kannattanut vaan pitää kiinteä hinta 😡
Vierailija kirjoitti:
Huomennakin yli 25 c, jos meinaa lounasta valmistaa tai laittaa pyykkiä lounastauolla etätöissä. Ihan hullua! Siis nytkö pitää hintaa kytätä ihan hulluna joka päivä, että voiko käyttää kodinkoneita! Olisi kannattanut vaan pitää kiinteä hinta 😡
Vain kahden tunnin ajan kallista.
Meillä tammikuun alusta maanantaille keskiarvo 5.7c/kWh. Halpaa on.
Lämmitätkö sähköllä? Sähkölämmitteisessä talossa - myös maalämpö - lämmitys haukkaa käytännössä leijonan osan sähkölaskusta. Lämmityskauden ulkopuolella käytettävän sähkön hinta on marginaalinen vuoden sähkölaskussa.
Vierailija kirjoitti:
Ja kyttäätkö lukuja joka kerta, ennen kuin laitat minkään koneen tai laitteen päälle? Mahdottomaksihan tuo menee. Sitä paitsi keskiarvoon lasketaan myös yö, jolloin on halpaa, mutta ei kerrostalossa voi pestä pyykkiä myöhään illalla saatikka yöllä. Ja mitäs jos pitää vaan saada jotain pestyä yllättäen vaikka just huomenna puolilta päivin! Sitten maksaa maltaita ja kk keskiarvo nopeasti yli kiinteiden hintojen.
Vai että halpaa, 6 kk keskiarvo päiväsaikaan lähes 10 c 😲 Ap
Minulla on erittäinen edullinen kiinteä soppari. Jos maksaisin tuon pörssisähkön keskimääräisen vuositaksan mukaan, olisin säästänyt viime vuonna ehkä 5-10 euroa. Tänä vuonna taas näyttää siltä, että minä säästän kiinteällä sopparilla, maksan vähemmän kuin pörssisähköläiset.
Mitä haluan sanoa, maksan mielellään 5 euroa vuodessa siitä ilosta että minun ei tarvitse tuijotella käppyröitä ja voin vain elää yhtä murhetta vähemmän elämääni. Kaikille käppyrän tuijottelijoille tsemppiä, kyllä se siitä 👍
Yksinelävällä minulla, kiinteä soppari 2v, sähkölasku on alle 20e kuukaudessa. Ei kauheasti kiinnosta edes klikata mitään uutisia sähkönhinnoista noilla taksoilla, se tulee olemaan se 20e noin 1,5 vuotta tästä eteenpäinkin.
Vierailija kirjoitti:
Lämmitätkö sähköllä? Sähkölämmitteisessä talossa - myös maalämpö - lämmitys haukkaa käytännössä leijonan osan sähkölaskusta. Lämmityskauden ulkopuolella käytettävän sähkön hinta on marginaalinen vuoden sähkölaskussa.
Riippuu tarvitseeko kesällä ilmanviilennystä ja käyttöveden lämmitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kyttäätkö lukuja joka kerta, ennen kuin laitat minkään koneen tai laitteen päälle? Mahdottomaksihan tuo menee. Sitä paitsi keskiarvoon lasketaan myös yö, jolloin on halpaa, mutta ei kerrostalossa voi pestä pyykkiä myöhään illalla saatikka yöllä. Ja mitäs jos pitää vaan saada jotain pestyä yllättäen vaikka just huomenna puolilta päivin! Sitten maksaa maltaita ja kk keskiarvo nopeasti yli kiinteiden hintojen.
Näin tämän ketjun ja katsoin apista lukeman.
Vierailija kirjoitti:
Onko maankaatoero, kun mulla kiinteä 8 cnt. Eikä tarvi kytätä pörssiä. No, köyhälle parikin senttiä kwh voi olla liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko maankaatoero, kun mulla kiinteä 8 cnt. Eikä tarvi kytätä pörssiä. No, köyhälle parikin senttiä kwh voi olla liikaa.
Ei olla kyttäilty, automatiikka hoitaa isot lämmityskulutukset. Eletty ihan normaalisti ja talossa 22 astetta kesät talvet.
8.3c näyttää olleen netin mukaan vuoden keskihinta, joka on sama kuin oma määräaikainen kiinteähintaine . Joten se ja sama, kumpi olisi ollut. Mutta: kaukolämpöisessä rivarissa sillä ei juurikaan ole merkitystäkään.
12kk keskihinta 6.88cent. kysyttävää?