Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi uskovaiset eivät hyväksy lesboja, homoja?

Vierailija
22.03.2012 |

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei suinkaan ole niin selkeä, kuin lähes aina väitetään. Että asia on ihan selvästi sanottu Raamatussa. Käsittääkseni ei ole, vaan Raamattuahan on aikojen saatossa käännetty yhä uudestaan, ja monikin asia voi olla tämän päivän käännöksissä eri tavalla kuin alunperin on tarkoitettu. Sen lisäksi että alunperinkin moni kohta lienee ollut moniselitteinen ja vaatii jonkinlaista tietämystä siitä ajasta ja ympäristöstä, jossa tekstit on kirjoitettu.

Vierailija
22/44 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelin noin, ennenkuin Jumala pysäytti minut ja osoitti, miten heikko ja syntinen olen. Olin siivosyntinen kristitty, mutta Jumala näytti karvaasti, miten väärässä olin kun luulin että olen ihan ok kristitty.

Suosittelen kaikille, käykää usein ehtoollisella. Jumala vihaa syntiä, mutta rakastaa syntistä ihmistä.

siivosyntinen kristitty?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ongelmat lopu tuohon, että hirttävät homot ja lesbot, heillä on muutenkin vaikeaa. Jos tunnet jonkun muslimin niin kysy heiltä mikä siinä on niin kamalaa.

Vierailija
24/44 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelin noin, ennenkuin Jumala pysäytti minut ja osoitti, miten heikko ja syntinen olen. Olin siivosyntinen kristitty, mutta Jumala näytti karvaasti, miten väärässä olin kun luulin että olen ihan ok kristitty. Suosittelen kaikille, käykää usein ehtoollisella. Jumala vihaa syntiä, mutta rakastaa syntistä ihmistä.

Mikä on siivosyntinen kristitty?

ei käytä alkoholia, pukeutuu hillitysti, käyttäytyy hillitysti, kasvattaa lapsensa Jumalaapelkääviksi, ei herätä missään asiassa paheksuntaa ja on muutenkin kunnon kansalainen. Eli ulkoisesti voi näyttää jopa uskovaiselta. Tai jopa synnittömältä. Mutta jokainen siivosyntinenkin ihminen on todella syntinen ja tarvitsee Jumalan armoa.

Vierailija
25/44 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei suinkaan ole niin selkeä, kuin lähes aina väitetään. Että asia on ihan selvästi sanottu Raamatussa. Käsittääkseni ei ole, vaan Raamattuahan on aikojen saatossa käännetty yhä uudestaan, ja monikin asia voi olla tämän päivän käännöksissä eri tavalla kuin alunperin on tarkoitettu. Sen lisäksi että alunperinkin moni kohta lienee ollut moniselitteinen ja vaatii jonkinlaista tietämystä siitä ajasta ja ympäristöstä, jossa tekstit on kirjoitettu.

Raamattua ei ole kirjoitettu tiettyä aikaa varten vaan se pätee samoin nyt kuin 1900 vuotta sittenkin. Käännöksiä on toki tehty ja se on ollut välttämätöntäkin. Selailin tuossa yksi päivä 1840 luvun raamattua ja ei siitä paljon tavallinen talliainen selvää saa.

Sama juttu, jo pelkästään 50 vuotta sitten painettu raamatun käännös on kieliasultaan vaikeampi selkoista vaikka asiayhteydeltä täysin sama.

Homous asia on raamatussa sanottu niin selkeästi että siihen ei jää mielestäni mitään tulkinnan rakoa.

Vierailija
26/44 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö ole niin, että edes tämä kysymys homoudesta ja synnistä ei suinkaan ole niin selkeä, kuin lähes aina väitetään. Että asia on ihan selvästi sanottu Raamatussa. Käsittääkseni ei ole, vaan Raamattuahan on aikojen saatossa käännetty yhä uudestaan, ja monikin asia voi olla tämän päivän käännöksissä eri tavalla kuin alunperin on tarkoitettu. Sen lisäksi että alunperinkin moni kohta lienee ollut moniselitteinen ja vaatii jonkinlaista tietämystä siitä ajasta ja ympäristöstä, jossa tekstit on kirjoitettu.

Jumala antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.

Keskitytään tähän, niin meidän käy hyvin.

Vierailija
27/44 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskovaiselle ei ole tärkeää se miten muut elävät, vaan se miten itse elää.

Me ei muiden taivaaseenmenosta päätetä, koitetaan vaan itse elää niin, että sinne päästään.

Vierailija
28/44 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka päivästä toiseen taistelee Jumalan avulla selvitäkseen kiusauksista tuolla seksuaalisuuden alueella, joskus lankeaakin... sitten kun sitä taistelua sivusta seuraa tarpeeksi, näkee siinä samalla oman syntisyytensä.

Hänen taistelussaan näen oman taisteluni helmasyntejäni vastaan. Voi kunpa ihmiset tukisivat minua taistelussani, eivätkä painaisi alas. Minäkin haluan tukea, en painaa alas.

Vierailija
29/44 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskovaiselle ei ole tärkeää se miten muut elävät, vaan se miten itse elää. Me ei muiden taivaaseenmenosta päätetä, koitetaan vaan itse elää niin, että sinne päästään.

vaan minä saan tässä kiittää ja ylistää Jeesusta siitä, että Kiitos kun olet minut jo armollasi pelastanut ja viet kerran taivaan kotiin perille. Sen minkä Jeesus on sanassaan luvannut, siihen me voimme luottaa.

Vierailija
30/44 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaiset hyväksyy kyllä ne ihmiset, homot ja lesbot mutta ei hyväksy sitä itse homoseksuaalisen aktin harjoittamista joka on perverssiä ja vastoin ihmisluontoa.

Vierailija
31/44 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskovaiselle ei ole tärkeää se miten muut elävät, vaan se miten itse elää. Me ei muiden taivaaseenmenosta päätetä, koitetaan vaan itse elää niin, että sinne päästään.

vaan minä saan tässä kiittää ja ylistää Jeesusta siitä, että Kiitos kun olet minut jo armollasi pelastanut ja viet kerran taivaan kotiin perille. Sen minkä Jeesus on sanassaan luvannut, siihen me voimme luottaa.

Vierailija
32/44 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä siinä ei päde homoseksuaaliin?

Se pätee ihan jokaiseen ihmiseen.

se joka edellisen kirjoitti, en muista numeroani.

Vierailija
33/44 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää lukea, kuinka täällä loukataan homoseksuaaleja. Olen jo vuosia tästä taistellut äitini kanssa, joka käsittää edelleen homouden sairaudeksi ja vertaa heitä kehitysvammaisiin.

En vain ymmärrä, miten näitä ihmisiä vielä nykypäivänä riittää.

Niinkuin joku täällä sanoi, kummallista, että laissa kielletyt teot annetaan anteeksi, mutta silti homoaktia ei hyväksytä.

Hienosti myös sanottiin, että Jumala on luonut ihmiset sellaisiksi kuin ovat, eivät he päätä jossain vaiheessa elämäänsä alkaa homoiksi. Eikös ihminen ole Jumalan kuva?

t. hetero

Vierailija
34/44 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kaveriani on helluntalaisia, ja tulee aina se tunne, että he katselevat minua nenänvarttaan pitkin kun käyn baarissa enkä ole puhtoinen neitsyt (he siis menivät nuorina naimisiin ja hankkivat lapset heti hääyön jälkeen).

Voit lohduttaa itseäsi että he ovat sitten ensimmäisinän eroamassa. Näin kävi mun koulukavereille, toinen helluntailainen ja toinen luterilainen kiihkouskis. Tää kiihkouskis on nyt uudelleen naimisissa ja avautuu netissä homouden syntisyydestä. Ei sitten se eroamisen ja uudelleen avioitumisen syntisyys ole käynyt mielessä?

Vierailija
35/44 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Raamatussa kaikkiin asioihin oteta kantaa. Joihinkin.

Jari Rankinen (sley) :

http://sley.fi/luennot/ESITYS/OikeinJR.htm

Vierailija
36/44 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se, että Jumala loi ihmisen kuvakseen,

vielä ole riittävä selvitys siitä,

mitkä asiat ihmisessä ovat syntyneet

ihmisen itsensä toimesta,

mitkä ympäristön,

mitkä perimän jne.

Käsittääkseni homoseksuaalisuudessa ratkaiseva tekijä on kasvuympäristöllä ja kasvukokemuksilla.

Tutuilla homoilla korostetun erikoisen katkerat suhteet vanhempiinsa, ehkä se jotain korreloi ja vihjaa, tosin eihän näiden muutaman tapauksen perusteella voida kaikkia tapauksia päätellä.

Vierailija
37/44 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristittyjä kehotetaan rakastamaan syntisiä, ei syntiä.

On eri asia rakastaa kuin itseään vaikkapa murhaajaa, ja eri asia sanoa että on väärin murhata.

Vierailija
38/44 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai että usko ei pelasta vaan teot?

taitaa olla jokin muu kuin Lutherin tulkinta nyt asialla :)

Vierailija
39/44 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkkoon jää nimenomaan homoliittoja kannattavat yms.

:)

Raamattuun vakavasti suhtautuvat potkitaan pois. Ateistit menevät ihan itse pois. Mitä jää jäljelle? Modernit, nykyaikaiseen humanismiin uskovat. Kirkkoon jää edustava porukka humanisteja.

Vierailija
40/44 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi vapaan suunnan seurakunnan kokoukset,raamatun luvun ja hengellisen musiikin kuuntelun.

Piste.

Veljeni on homo ja hän ei ole tekemisissä vanhempieni kanssa,koska tietää,että vanhemmat ei hyväksy asiaa.Piste.

Minun elämäni yh.nä on myös kauhistus vanhemmilleni.

Piste.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme