uskaaltaisiko enää tehdä neljättä lasta tai koittaa saada?
olen kohta 30v ja jotenki tullu pelko ettei uskalla mutta vauvakuumetta on hiukan..toisaalta nyt helpottaa jo ku nuorin 6v niin ei ole enää niin rankkaa että en tiä
Kommentit (8)
Sulla on vielä kymmenen vuotta aikaa tehdä se neljäs, anna nyt tilanteen rauhoittua ja teet vähän myöhemmin?
ja lapsia yhteensä 3. En missään tapauksesa enää halua uutta vauvaa. Tämän ikäisten lasten kanssa on jo mukava harrastaa ja matkustaa yhdessä. Vauva sitoisi taas päiväuniin ym. omiin rutiineihinsa koko perheen.
Ja mitäpä jos uusi tulokas ei olisikaan normi peruslapsi? Ei, ei, ei... Meidän perhe on ainakin koossa, olen erittäin onnellinen heistä jokaisesta, mutta ei kiitos enää yhtäkään uutta. Ja nyt saan jo omaakin aikaa. Me ollaan taidettu ap:n kanssa molemmat aloittaa aika nuorina tämä äitinä oleminen ;) Kyllä me ollaan ansaittu jo vähän muutakin elämää!
Mutta tämä on toki vain minun mielipiteeni.
No sitte kolmen jälkeen kroppa katkaskin putken ja päätettiin että kolme saa sitten riittää.
Mäkin ajattelin että 30v on jo vanha lapsensaaja.
No, neljänkympin tienoilla tulikin sitten peräti kaksi vahinkoa (neljän vuoden välein). Asialla on puolensa. Toisaalta äitiys on nyt paljon helpompaa ja rennompaa. Jätän suosiolla kaikki turhat nipotukset pois. Nakitan isommat lapset surutta oheishuoltajiksi. Kuljen omissa harrastuksissani ja lapset voivat olla keskenään kotona (mieskin kulkee omissaan). Eikä noilla pikkasilla näytä mikään olevan huonosti siitä huolimatta. Eivät ne kolme ekaa vannoutuneen kotiäidin lasta olleet yhtään sen onnellisempia. Päin vastoin niillä oli aika kiree mutsi.
Toisaalta kyllä ketuttaa, että noi pienet on taloudellinen, henkinen ja ajallinen pallo jalassa kuitenkin. Vielä pitkään tulevaisuuteen. Ei pääse elämään täysin itselleen vielä pitkään aikaan. Oon melkein kuuskymppinen ennen kuin saan viimeisen lapsen kotoa pois.
Toisaalta niistä nuorista voi olla hyötyä sitten siinä vaiheessa jos nää vanhemmat alkaa tunkemaan omia lapsiaan meille hoitoon. On sitten "tätiä ja setää" täällä hoitamassa niitä pentuja ettei mun tarvi ;)
Oikeastaan ehkä huutava rahan puute rasittaa nykyään eniten. Lottovoitto vois auttaa asiaa. Sais riittävästi tilaa, kunnon autot, matkustelumahdollisuuden, ostettuja palveluja kotiin (vihaan ruuanlaittoa ja siivousta ja palkattu lastenhoitajakin olis kiva).
Olen saanut kaks ensimmäistä heti 20 täytettyäni. Ja sitten olen pitkillä väleillä nämä kolme seuraavaa tekassu. Tämä viides syntyy nyt kun olen 40 v.
Meillä taloudellinen tilanne aivan ok. Mukava saada tällaiseen seesteiseen aikaan vielä vauva. Nyt kun on oma mökkikin ja toiset lapset jo isoja, niin voin lähteä vauvan kanssa kahdenkin mökille loikoilemaan.
Meille syntyy muutaman viikon sisällä neljäs, en voisi olla onnellisempi! Vanhin lapsi kahdeksan vuotta, keskimmäinen kohta kuusi ja nykykuopus kaksi vuotta. Putkeen kaikki vetäisty ja välillä on kyllä vähän väsyttänyt.:) Itsellä ikää 34 vuotta. Talon laajennus edessä ja ison auton vaihto isompaan.
Jos molemmat haluatte vielä vauvan, niin miksi ei!
Meille syntyy muutaman viikon sisällä neljäs, en voisi olla onnellisempi! Vanhin lapsi kahdeksan vuotta, keskimmäinen kohta kuusi ja nykykuopus kaksi vuotta. Putkeen kaikki vetäisty ja välillä on kyllä vähän väsyttänyt.:) Itsellä ikää 34 vuotta. Talon laajennus edessä ja ison auton vaihto isompaan. Jos molemmat haluatte vielä vauvan, niin miksi ei!
kun kuitenkin useampi vuosi aina ikäeroa...
Mietin tätä neljättä pitkään, mutta olen onnellinen että hänet saatiin. NYt on lapsiluku täysi, eikä tarvitse miettiä, että olisiko sittenkin pitänyt. Ei kukaan toinen voi sanoa, mikä on sopiva määrä lapsia.Silloin, kun oli kolme lasta, mietin koko ajan, että vieläkö pitäisi se yksi tehdä. Nyt tuntuu, että on perhe kasassa. Jonkun mielestä meillä on liikaa lapsia, mutta se ei minua heilauta tippaakaan. Kaikkia ei voi eikä tarvitse miellyttää.
Kolme lasta on paljon, keskity heihin ja älä ahnehdi