Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä pettymys. Kotihoidontukea ei remontoidakaan.

Vierailija
22.03.2012 |

Kerrankin heräsi toivo että politiikka vois tuoda jonkun hyvän uudistuksen, mutta ei. Suomen naiset jatkaa kotona läsimistä ja tasa-arvo työelämässä on yhtä kaukana kuin ennenkin. Miksei voitu ottaa 6+6+6-mallia. Ei ne miehet jää kotiin hoitamaan lapsia jollei niille sitä sanella. Perheiden valinnanvapaus, pyh. Onko 97% suomalaisista perheistä siis sitä mieltä että isät on epäpäteviä lastenhoitajia kun luvut on ihan eri luokkaa muissa Pohjoismaissa? En tiennytkään että meillä on niin suuret erot geeneissä maiden välillä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ettei tullut 6+6+6 mallia. Olis mun suunnitelmat menneet ihan lyttyyn. Minä kun en voi määrätä lomani ajankohtaa. Aion olla ensin äitiysloman, sitten vuoden hoitovapaalla ja sitten mies jää hoitovapaalle kunnes mukula on 3-vuotias. Tämä on puhuttu ja päätetty hyvissä ajoin, mieskin on innokas jäämään kotiin. Kyllä näitäkin isiä löytyy! Ehkä olet vain valinnut lapsellesi vääränlaisen isän!

Vierailija
2/4 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen feministi mutta oman perheen edun vuoksi olen sitä mieltä, että ihana kun järjestelmä on se mikä on. Meidän perheessä on vasta yksi lapsi. On pidetty pitkä hoitovapaa ja mieskin siitä ison osuuden (tosin vähemmän kuin minä kaikkineen perhevapaita). Mielestäni perheiden valinnanvara on hyvä asia ja jotenkin mielestäni lapsentahtiseen kasvatukseen mielestäni sopii se, että esim imettävä äiti voi olla kotona pitkään. Muutenkin kun meillä kummatkin vanhemmat joudutaan tai halutaan(?) tehdä paljon töitä kun töissä ollaan niin musta oli hyvä, ettei isä, joka ei kuitenkaan ehtinyt ihan älyttömästi olla vauvavaiheessa kotona (vaikka osallistuva on aina ollutkin) ei jäänyt kotiin siinä vaiheessa kun lapsi 1v. Itse olin siihen asti kun lapsi täytti 2 vuotta, isä hoiti sitten viimeisen vuoden ennen hoitoon menoa.

Mielestäni tuo 6+6+6 malli olisi tosin erinomainen jollei sillä rankaistaisi yksinhuoltajia ja sen voisi käyttää lapsen kolmen ensimmäisen elinvuoden aikana esim niin, että isä ottaisi pätkänsä kun lapsi 2 1/2-3v. Tällaista mallia minäkin pitäisi järkevänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidontuen kun saa kun lapsi ei ole kunnallisessa hoidossa. Meillä mies on työtön (toivottavasti ei enää kauaa), minä teen yötyötä 50% työajalla... Tekisin toki täytsiaikaisesti, mikäli olisin varma ettei mies saa töitä.

Saamme kotihoidontuen, joka kompensoi minun palkan menetystäni.. Mikä tässä o nse paha juttu? Se ettei lapsi ole päivähoidossa? Se että minä olen töissä? vai se että miehelläkin olisi mahdollisuus mennä heti töihin kun niitä saa?

Vierailija
4/4 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen malli mahdollistaa oikein hyvin sen, että mies jää kotiin tai että kumpikin jää vuorollaan. Niin meilläkin tehtiin, jopa vaikka miehen tulot ovat isommat kuin minun.

Ja ihan mahdollista on sekin, että kumpikaan ei jää pitkäksi aikaa kotiin, vaan lapsi menee päiväkotiin jo ennen kuin on 3 vuotta.

Esim. meidän perheessä hoidetaan asiat tasa-arvoisesti, ja onkin jokaisen oma valinta, jos ei niin kykene tekemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi