Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläispariskunta tahtoo maalle!

Vierailija
22.03.2012 |

Mieheni on valmistunut DI ja itse olen FM. Ollaan tultu siihen johtopäätökseen, ettei helkkarissa alistuta oravanpyörään, vaan downshiftataan muuttumalla maalle. Pk-seudulla pitää ottaa vähintään 250 000€:n laina, jos haluaa edes jonkinmoisen pikkukämpän. 300km pohjoiseen ja 150 000€: lla saa jo melkein linnan. Hullut jää Helsinkiin!

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maaseudulla, pikkukaupungissa, keskisuuressa kaupungissa ja parissa pääkaupungissa Euroopassa. Kyllä mä omalla kokemuksellani sanoisin, että Suomessa kaikki kaupungit Helsinkiä lukuunottamatta ovat maaseutua, kun Helsinkikin on aika kotikutoinen kaupunki kuitenkin. Ja siis oon nyt asunut Helsingissä 12v, enkä pois muuta, jos Suomessa asun.

Mutta kun pointti on se, että kaupunki on eri asia kuin maaseutu. Noin niinkuin suomalaisilla standardeolla. Maalla koulut voivat olla kymmenien kilometrien päässä, samaten kaikki muut palvelut. Kaupungeissa on jo useampi koulu ja terveyskeskus. Mikään ei ehkä ole suurta maailman mittakaavassa, mutta elämäntyylissä on kyllä vissi ero.

T: se joka ihmetteli miksi maaseutua ja muuta kuin pk-seutua pidetään samana asiana (ja olen muuten myös asunut miljoonakaupungeissa ulkomailla, mutta maalta lähtöisin ja mielipide tämä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan