Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eihän vatsan turvotus voi olla ainoa raskausoire, eihän?

Vierailija
22.03.2012 |

Minulla on hormonikierukka (Mirena), jonka vuoksi kuukautiset ovat mitä sattuu. Joko hyvin niukkoja tai välillä niitä ei ole ollenkaan. Tein pari kuukautta sitten (negatiivisen) raskaustestin, koska "tuntui siltä". Tämän jälkeen on tullut yhdet hyvin niukat kuukautiset. Nyt viikon ajan (?) vatsa on pömpöttänyt iltaisin. Mietin vain voiko tämä johtua raskaudesta vai mahdollisesti vaikka vatsataudista. Siis ainoa oire on turvonnut vatsa ja omituinen tunne vatsassa.

Tiedän ettei av ole mikään raskaustesti, mutta en viitsi suoraan rynnätä apteekkiin testin ostoon :)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieraiset voi mennä maine, jos et voi mennä henki.

Vierailija
2/11 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieraiset voi mennä maine, jos et voi mennä henki.

kun ei edes pieretä! :D

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukka on ollut lähes kaksi vuotta enkä muista, että tällaista olisi ollut aikasemmin...

ap

Vierailija
4/11 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin nopeasti pömpöttäisi edes turvotuksen takia. Tosin kyllä, se voisi olla ainoa oire. Kaikilla ei oireita ole lainkaan (voi heitä onnellisia...).

Vierailija
5/11 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin nopeasti pömpöttäisi edes turvotuksen takia. Tosin kyllä, se voisi olla ainoa oire. Kaikilla ei oireita ole lainkaan (voi heitä onnellisia...).

Esikoisesta ensimmäinen oire oli kuukautisten poisjäänti, jolloin teinkin raskaustestin. Pahoinvointia tmv ei ollut ollenkaan.

No, huomenna apteekkiin...

ap

Vierailija
6/11 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lähtee hormonikierukka!!!

Hermot meneee!!! Maha on niin turvoksissa, että on aivan paha olla! En voi syödä, hengittää, istua. Vaatteet kiristää. Maha on kuin odottavalla äidillä, vaikka muuten olen normaalipainoinen. Tein äsken negatiivisen raskaustestin koska alkoi jo epäilyttämään. Tämän turvotuksen on pakko johtua hormonikierukasta. Nyt ollut vaikea olo monta päivää, mieskin ihmettelee mahan kokoa. Aamuisin hieman pienempi mutta päivää kohti paisuu. Eka kierukka oli 5 vuotta, enkä muista tällaista. Kuukautisetkin tulivat säännöllisesti. Syyskuussa vaihdetun kierukan jälkeen menkat jäi pois ja nyt on tää turvotus ja alamaha/selkäkivut :( Taidan hankkia sterilisaation

Vierailija
7/11 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, en ole siis ainoa!

!!

Täällä vielä yksi mirenaan uskoutunut turvonnut pallomaha!!

Vierailija
8/11 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan täältäkin..Minulla myös mirena-kierukka ollut n.10kk, aluksi kierukan asettamisen jälkeen oli vuotoa n.2kk ajan jonka jälkeen ihan satunnaista tiputtelua, kerran olen käyttänyt pikkuhousunsuojaa, eli tosi niukkaa vuotoa on ollut jos on ollut. No siis, täälläkin tällä hetkellä tuntuu että vatsa on jotenkin "kasvanut"/turvonnut, välillä on aamupäivästä ollut jotenkin pahoinvoiva olo, muttei oksennustarvetta.. Tässä vaan mietin myös että voiko se olla ainoa raskausoire jos on vaan outo olo ja tuntuu että vatsa isompi.. No, se on ilmeisesti käytävä testi hakemassa!

Vierailija
9/11 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan koska mulla sama!! Onko jollain ollut kierukka ja poiston jälkeen hävinny toi turvotus! Töiden jälkeen haen jo testin, pelottaa niin paljo jos oonko taas raskaana :(

Vierailija
10/11 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans tuosta navan alapuolelta lähtee kumpu. Ei oo ennen mirenaa ollu tämmöstä masua. Ei ole myöskään läskiä kun paino pysynyt samana...

Vierailija
11/11 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin hormonikierukkaa 20 vuotta. Se on varmin ehkäisykeino. Et varmasti ole raskaana, ellei kierukkasi ole yliaikainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi