Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meni usko tämän maan viranomaisiin

Vierailija
22.03.2012 |

Siis olen katsellut hyvän ystäväni masennusta jo jonkin aikaa. Olen hänestä ja hänen perheestään ollut äärettömän huolestunut. Alkuun vaikutti siltä, että riittää, kun vien tätä äiti ja lasta erilaisiin paikkoihin (esim. srk:n perhekerho), autan kodinhoidossa, kuuntelen huolia yms... Siis olen ystävänä. Vuodenvaihteen jälkeen kuitenkin tämän ystäväni tila on selkeästi mennyt huonompaan suuntaan jonka seurauksena todellisuudentaju on hämärtynyt, ja ystäväni puhuu asioita jotka ovat saaneet pelkäämään sekä hänen, että hänen lapsensa turvallisuudesta (kuinka tekisi mieli lyödä lasta yms...). Soitin ensin neuvolaan, mutta he eivät tehneet mitään. En usko, että tämä täti edes kunnolla kuunteli minua. Soitin lastensuojeluun ja kerroin tilanteesta. Tein ilmoituksen. Ihan vain, että tämä perhe saisi apua. Tuntui pahalta, mutta omat keinot tämän äidin auttamiseen olivat loppu.

No mitä teki lastensuojelu??? Ottivat perheen isän haaviinsa ja alkoivat syynäämään tätä alkoholinkäytöstä! Joka sittemmin todettiin normaaliksi. Asia raukesi. Ajattelin hetken, että selvä. Se on ammattilaisten mielipide. Kunnes, sain kuulla, että tämä ystäväni oli yrittänyt tappaa itsensä ja on nyt sairaalassa. Oli vetänyt lääkekaapin tyhjäksi viinan kanssa, lapsi oli kotona, isä töissä.

Kysynpähän vain, että missä ihmeen maailmassa elämme? Minä yritin pyytää viranomaisilta apua, mutta he eivät minua uskoneet ja nyt tilanne on tämä! missä on ennaltaehkäisy???

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi