Imetys on normaalia?
Tänään koulun jälkeen menimme paikalliseen pikaruokaravintolaan. Kiire oli viedä vanhempi lapsi harrastuksiin ja pienempikin pitäisi sitten vielä keretä hakemaan hoidosta. Lapsi otti "läheisyyshetken" ja imi rintaani siinä aivan rauhassa, kun joku älypää rupesi siinä mulkoilemaan. Ettei muka saa tulla imettämään julkisille paikoille! Ainahan lapsia on imetetty, kun tarve on!
Kommentit (23)
Jos ei paidan avulla pysty.
Jos ei tissit törötä selvästi paljaana niin tuijottaja On väärässä
Kyseessä on toisluokkalainen. Ei siinä mitään ihmeellistä ole. Meidän neuvolassa suositaan pitkää imetystä ja lapsi kyllä ilmoittaa milloin ei enää halua.
+ että en tosiaan halua selitellä omille lapsilleni miksi tuon ikäinen vielä imee rintaa julkisella paikalla.
Hieman epätodennäköistä, että ylä-asteella haluaa. Mutta on lapsen etu, että saa irroittautua rauhassa.
sinänsä ymmärrän jos pienempi on esim 1v että isompikin haluaa uteliaisuudesta vielä maistaa, meilläkin on ollut niin. Ja pienempää imetät varmaan aika tiiviisti vielä? mutta jos tosissaan imetät yleensäkin vielä koululaista niin suosittelisin jo aloittamaan vieroitusta. enkä todella tekisi sitä julkisella paikalla..
Ja miksköhä ei riitä? Mahdoitko imettää ite edes puoltavuotta? Ettei tissit rupsahda tai jotain?
tarvitsee sitä maitoa vielä? Ravinnon takia? Läheisyyden takia? Eikö teillä saa läheisyyttä muuta kuin imettäessä?
Pienempi on 11 kuukautta. Ja kyllä imetän. Siksi varmaankin isommalle on tärkeää tuo samanarvoisuus ja läheisyys.
sun kannattais opettaa jo isommalle että vauvalla on vauvan jutut, isommalla isomman eikä se tee heistä eriarvoisia. Isomman kanssa on sitten toisenlaista läheisyyttä. Esim yhteinen lukuhetki jolloin vauva ei ole mukana.
kyl mä tiän perheit mis miestäki "imetetään". se o kyl oikeesti sit jo outoo
kannattaisi ajatella myös lapsen etua, ja se oikeasti ei ole se että imetetään vielä ala-asteella. Lapsi ei oikeasti hyödy siitä enään mitään. Vanhempien väliset perverssiot ovat jokaisen oma asia, ja niissä ei ainakaan tapahdu hallaa kellekään jos pysytään laillisissa aiheissa.
imetettiin ekaluokkalaista. Loppui sitten ihan itellään. Sen jälkeen tuli kyllä kainaloon, mutta ei halunnut imetystä. Ihan normia.
Mun mielestä ei kannata välittää niiden mielipiteistä, jotka ei asiasta tiedä.
Jatkat samaan malliin vaan!
Itse olen aina imettänyt paikasta riippumatta, myös isompia lapsia. Mielestäni on ihan ok, jos lapsi osoittaa haluavansa läheisyyttä ja äiti sitä antaa. Teilläkin arki kuitenkin on varmaan sen verran hektistä että turhan paljon näitä hetkiä ei ole, älä välitä tuollaisista idiooteista.