Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Turengin Ratsastuskoulu hyvä paikka?

Vierailija
21.03.2012 |

Laittaisitko lapsesi sinne kesäleirille?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pidä myöskään kyseisestä ratsastuskoulusta, mutta siellä käymisen ansiosta olen saanut lujan ja kestävän auktoriteetin hevosten kanssa. Aloitin siellä joskus 8-v ja lopetin varmaan joskus 12-v . Monta kertaa sain itkeä kauhusta ja paniikissa käydä seitsemän laukkaavan hevosen keskellä maneesissa/kentällä keräämässä kakkoja pois, monesti meinasin jäädä hevosen alle...... Mariitta on kyllä pätevä opettaja.. mutta hänen tavastaan kohdella oppilaita jne. en löydä montakaan hyvää puolta. Aivan alkuaikoina kun isosiskoni kanssa hänen tallillaan kävin, silloin tallilla asusteli yksi ori. Isosiskoni ratsasti sillä tunnilla, mutta sitten opettaja käski 10-11vuotiaan isosiskoni viemään oriin talliin ja riisumaan sen varusteista. Ori oli karsinassa purevaa ja hyvin arvaamatonta sorttia.... silti Mariitta pakotti hänet samaan karsinaan sen hevosoriin kanssa. Mariitta opetti minulle, että ratsastus ei ole pelkureitten harrastus. Mutta en menisi sille tallille enää ikinä....

Vierailija
2/20 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetus on pelkkää huutamista. Oppilaat eivät saa sanoa vastaan mihinkään. Useilla hevosilla on huonoja tallitapoja, esim. purevat satuloijaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/20 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lämpimästi - opettaja Mariitta pitää hyvää järjestystä, mikä mielestäni on edellytys lasten turvalliselle harrastamiselle. Kyse ei ole mistään käskyttämisestä, vaan lapset saavat ja joutuvat käyttämään omaakin arvostelukykään, sillä "komennot" tulevat monesti myös kysymyksen muodossa. Ponit vaikuttavat kivoilta, tilat hyvät. Oma lapseni on tänne menossa ja puolestamme olemme kiertäneet TODELLA monta tallia.

Vierailija
5/20 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aikuisena, vuosia sitten paikassa muutaman kurssin ratsastaneena en saanut itselleni hyviä kokemuksia omistajattaresta persoonana.

Hän toki opettaa hyvin perusratsastuksen asioita, pikkujunnut opettelevat tekemään tallihommia ja pitävät aina tallilla ratsastuskypärää päässä.

Eli periaatteessa siihen tyrvallisuuteen etc. panostavat.

Vieroksuin silloin aikoinaan:

- ulkohuussi ratsastajille/asiakkaille, jonka siivosivat asiakkaat itse (oma vessapaperi oli syytähuolehtia mukaan)

- ei saanut laittaa omia roskia tallin roskikseen (ettei täyttynyt liian nopeasti), esim eväsleipien pussi piti viedä kotiin, ei saanut laittaa roskikseen

- yhteishenkeä ei ole, jos ei kuulu tallinpitäjien suosikkeihin (eli he eivät hyödy sinusta riittävästi), valitettavasti itse en nauttinut pitäjien suosion rippeitäkään

- lähes kaikki kritiikki julkisista medioista poistetaan ko. paikasta.

Olen kokenut saavani ratsastusharrastuksesta enemmän muissa paikoissa.

Vierailija
7/20 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talli on nyt vaihtanut omistajaa, viime vuoden lopulla. En tiedä millainen tyyli siellä nyt on, mutta itse kävin siellä vuoden verran ja aloitin aikuisena siellä ja olisin todella kaivannut enempi sitä opetusta kuin huutoa. Paljon olis ollut kysyttävää hevosen selässä istuessa, mutta tää ope käski mun olla vaan hiljaa siellä ja keskittyä. Vaihdoin sitten tallia ja nykyisessä olen käynyt jo kolme vuotta ja olen saanut rahoilleni vastinetta, en huutoa.

Vierailija
8/20 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kanssasi samaa mieltä olin turengissa leirillä knol parempien vuoro eli 2 ryhmän aika ratsastaa niin jouduimme rämppimään mudassa siivoamassa ):!

ruuoan jälkeen ei saannut mennä ulos vessaan (sisä vessaan sai mennä vain yöllä !)yöällä hoitajat olivat alhaalla ja me ylhäällä yksi tyttö leireiljöistä niin vain pölpötti siällä ja se sama tyttö sai käyttää kameraa yöällä me muut ei ! ratsastuksessa vain huudettiin vaikka toki oppi mutta ei sitä huutamalla opita ! muutenkin enkä kyllä mnäkään saannut omistajan persoonasta hyviä asioita !!!! EN KYLLÄ OLE MENOSSA IKINÄ SEN paikan lähelle (miettii että olin sillon vasta 9 enkä oikeen ole oppinnut lähes mitään muuta kuin hootoja. pysyn kyllä mukavemmilla leiri paikoilla...

Vierailija
9/20 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ratsastan tuolla tallilla. olen ratsastanut jo puol vuotta ja siellä on vaihtunut uusi ratsastuksen opettaja. siellä on myös vaihtunut uudet tuntihevoset ja silleen......

Vierailija
10/20 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään kyseisestä tallista. Olen ratsastanut siellä vuoden ja vanhasta omistajasta ei minulla ole kokemusta. Uusi opettaja on todella mukava samoin kuin uudet tuntihevoset. :)

Vierailija
11/20 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kellään kertoa päivitettyä tietoa Turengin Ratsastuskoulusta? Millainen paikka, puitteet, hepat, opetus ym.?

Vierailija
12/20 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni alkoi vuosi sitten ratsastamaan kyseisellä Jennyn pitämällä tallilla ja olemme olleet todela tyytyväisiä tallin puitteisiin, hevosiin sekä tuntien pitoon. Häntä on alusta asti opetettu maltillisesti hevosten käsittelystä lähtien. Innostus on ollut suuri oppia uusia asioita hevosista muussakin mielessä kuin ratsastamisessa ja oppia on siihenkin saanut.

Itse innostuin lapseni kautta menemään aikuisten alkeiskurssille kokeilemaan ratsastusta ja sillä tiellä vielä ollaan.

Tallilla pidetään lasten kuin aikuisten leirejä ja niihin olemme myös olleet tyytyväisiä. Ohjelmaa leireillä on ollut riittämiin ja kuunneltu myös osallistujien toiveita. Päässyt ratsastamaan monipuolisesti erilaisilla hevosilla.

Jokaisellahan meillä on tietenkin omat kriteerit ratsastuskouluista mitä haluamme. Itse en kyllä keksi mikä mitäisi muutta, kun opetus on hyvää ja monipuoliset hevoset sekä eritasoisia. Kehitystä on ratsastajalle tullut.

Vierailija
13/20 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku jaksaa kertoa hepoista lisää, niin kuulisin mielelläni. Vieras paikka minulle mutta kesäksi varattu aikuisten leiri, niin olisi kiva fiilistellä jo etukäteen :) Ja muutenkkn leiritoiminnasta saa kertoa enemmän ja antaa vinkkejä :)

Vierailija
14/20 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tätä ratsastuskoulua käynyt entisen omistajan aikaan, Mutta vaihdoin uuden omistajan tultua. Aloitin 7 vuotiaana siellä ja ratsastin siellä 6 vuotta.

Opetus minulle oli ihan hyvää. Olin todella taitava selässä pysyjä ja olen edelleen. En pudonnut kertaakaan 6 vuoden aikana. Hevoset olivat kyllä tunneilla todella villejä. Pukkilaukkaa meni hurjasti joskus. Kerran menin kuperkeikan Eppu hevosella.

Vierailija
15/20 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäjä on vaihtunut ja nykyään ei huudeta ja leireillä on hauskat leirikasteet ja sisällä saa käydä vessassa nykyinen pitäjä on hyvin opettaivainen ja talli on turvallinen

Vierailija
16/20 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi pitäjä jenny on ihan erinlainen hauska ja opettavainen

Vierailija
17/20 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevoset ovat kilttejä yleensä mutta satulaa laittaessa alkavat välillä purkamaan naruun raivoa puremalla sitä avun pyyntö on aina sallittu ja hevoset on monipuolisia on vaikeempia ja helpompia talli aluella yleensä käytetään kypärää

Vierailija
18/20 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hevoset siellä eivät ole kovin ihmeellisiä.... siellä on tosi paljon ex ravureita jotka ovat vaikeita alottelijoille laukan kanssa koska hevonenkin vielä opettelee. Paljon tammoja koko ajan tiineenä ja rotu puoli on paljon suomenhevos painotteinen ja pikku poneja. Toki siellä on muutama opettajan omaa hevosta jotka käyvät tunneilla mutta ei ole alottelijoille. Siellä ei siis ole niin mahtavia esteratsastus mahdollisuuksia mutta muuten on on ihan mukava tunnelma mutta en itse nähnyt mahdolliseksi jatkaa ratsastusuraani eteenpäin:)

Vierailija
19/20 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt turengin ratsastukoululla vanhan ja uuden omistajan aikana ja pakko myöntää tykkäsin vanhasta paremmin. Minun mielestäni ihmiset on liian herkkä nahkaisia mitä tulee persoonallisiin naisiin. He ottavat kaiken liian paljon itseensä. Entinen omistaja ei KOSKAAN pakottamut oppillaita tekemään mitään mihin hän uskoi ettei kykene. Uuden omistajan myötä ensimmäisen vuoden aikana oppi paljon kouluratsastuksesta mutta sen jälkeen en nähnyt kehitystä vaikka siellä aika paljon aikaa vietin. Paljon ex ravuri progekteja jotka eivät vie ratsastus uraa pidemmälle ja kaikki tammat mitä tallilla on on koko ajan tiineenä mikä ei ole hyvä asia jo vähäisessä hevosmäärässä. Minun mielestäni tallilla pitäisi olla monipuolisia hevosia ja ´vähän värikkkäämpää rotu valikoimaa ku suokit ja max 50kg ratsastajien ponit.

Vierailija
20/20 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on oma hevonen kyseisellä tallilla ja olen ollut erittäin tyytyväinen saamaani palveluun. Käyn myös tunneilla ja olen päässyt niin koulu kuin este puolella kehittymään valtavasti tai sanotaan että sekä minä että hevonen. Jenny näkee ratsukon puutteet ja osaa korjata niitä monella eri tapaa jos yksi juttu ei toimi hän löytää korjaamiseen toisen tien. Opetus on selkeää ja asiat kerrotaan niin että kaikki ymmärtää. Itse tykkään Tallin hevosista olen niilläkin paljon ratsastanut. Niistä on kaksi entistä ravihevosta ja toinen on yksi tallin parhaista estehevosista jonka laukka on erittäin hyvä. Suokkeja on paljon mutta ne on mitä mainioimpia tuntihevosia kun käyvät oikeastaan kenelle vaan isolle, pienelle, naiselle, miehelle, lapselle. Hevoset ei anna ilmaiseksi mitään mutta onko se edes lajin tarkoitus? Eikö se ole tarkoitus että ratsastajat oppivat sekä hevosen käsittelyn että ratsastuksen erilaisilla hevosilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme