Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni vihaa omaa nimeään :(

Vierailija
21.03.2012 |

Eli 13-vuotias tyttäreni vihaa omaa nimeään, ja haluaisi vaihtaa sen, mutta siihen en suostu. En myöskään lempinimien käyttöön. Miten saisin tytön pitämään omasta nimestään. Hänen nimensä on Anneli Pälvi. Eihän se nyt niin kamala nimi voi olla...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit vaikka antaa tytölle luvan vaihtaa toisen nimensä ja käyttää sitä kavereiden kesken. Miten olisi tällainen ehdotus?

Vierailija
2/11 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pälvi on varmaan toinen nimi eikä sukunimi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi lempinimeksi Anne?

Vierailija
4/11 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luvannut että sitten täysi-ikäisenä saa vaihtaa, jos siltä vielä tuntuu. Tyttö kuulema vaihtaisi nimensä Lyydiaksi...kieltämättä ei olisi sellaista nimeä tullut mieleen antaa ;)

Vierailija
5/11 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi en vaihtanut!! harvemmin ihmiset osaa kutsua uudella nimellä, kun ovat vanhaan tottuneet. eräskin nainen vaihtoi toisen nimensä etunimeksi ja hänelle sanoi ihan suoraan moni ystävä ettei he osaa kutsua kuin vanhalla nimellä.

Vierailija
6/11 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kukaan voi olla Anneli Pälvi!!

Vierailija
7/11 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minusta on aina käytetty lempinimeä, sekä kotona, koulussa että töissä (ihan kaikki ei sitä käytä, mutta suuri osa).

Vierailija
8/11 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuuden perheessä kaikilla oli lempinimi, eri on oikea. Osalla nimi oli liki oikeaa, osalla aivan toinen, jopa toisen sukupuolen nimi. Ei se ketään haitannut. Mun yksi tuttu vaihtoi nimensä virallisesti isänsä kuoleman jälkeen. Höntä oli pienestä asti kutsuttu ihan toisell nimellä, sioveljen keksimällä. ainoastaan isä kutsui oikealla nimellä.

Vierailija
9/11 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä kai oli provo mutta mä vihasin nimeäni noin 35 vuotta, kunnes sitten siinä iässä otin toisen nimen kutsumanimeksi enkä ole yhtään katunut, vaikka olen joutunut vastaamaan tuhansiin kysymyksiin ja katsomaan sukulaisten ilmehdintää

Vierailija
10/11 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi en vaihtanut!! harvemmin ihmiset osaa kutsua uudella nimellä, kun ovat vanhaan tottuneet. eräskin nainen vaihtoi toisen nimensä etunimeksi ja hänelle sanoi ihan suoraan moni ystävä ettei he osaa kutsua kuin vanhalla nimellä.

Toisaalta on eräs henkilö joka ihan kiusallaan vieläkin kutsuu mua mun etunimellä välillä. Baarissa jos joku kysyy mun nimeä, kerron kutsumanimen ja aina tää kaveri ilmoittaa myös mun etunimen. Nimipäivänä se soittaa ja onnittelee nimppareista. Mä en tiedä mikä sitä vaivaa, vaikka tietää että en pidä etunimestäni ja mua on jo vuosia kutsuttu mun toisella nimellä?

Yleensä kyllä luulen että moni lapsi kyseenalaistaa nimensä jossain vaiheessa? Meidänkin esikoisella oli joskus se vaihe, meni ohi.

Vierailija
11/11 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sinänsä lienee aika yleistä, etteivät lapset tykkää nimestään jossain iässä. Meidänkin 8v. on ilmoittanut vaihtavansa nimensä täysi-ikäisenä. Olen ottanut asian huumorilla ja todennut vain, että voithan sinä niin tehdä jos sitten vielä haluat. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi