Taas tuli kaupassa tehtyä "havaintoja" eli ls-ilmon paikka
Mies ja lapset ostivat kaljaa, karkkia ja muuta epäterveellistä. Mies nosti ekat keissit kärryyn ja lapset toivat herkut. Kassajonossa mies huikkasi lapsille, että ***** hae isille vielä yksi lapparikeissi, jooko. Poika lähti hakemaan ja toi pakkauksen isälle. Sanoin ihan suoraan, että tuo on laitonta, johon isä tokaisi, että huolehdi sä läski omista asioistasi!
ps. olen laihduttanut vuoden sis. 12 kg.
Kommentit (55)
"Alkoholijuomaa ei saa pitää hallussaan eikä kuljettaa henkilö, joka ei ole täyttänyt kahtakymmentä vuotta. Kahdeksantoista vuotta täyttänyt henkilö saa kuitenkin pitää hallussaan ja kuljettaa mietoa alkoholijuomaa."
Se, että lapsi koskee tai kantaa kaljaa kaupassa, ei ole laitonta
Siitä voi nyt tietenkin vääntää loputtomiin, onko kaljan vienti hyllystä kauempana oleviin ostoskärryihin "kuljettamista" vai ei... Vähän vaikea sitä alkoholia on kantaa, ellei sitä "pidä hallussa"...
Ensinnäkin ap vain olettaa, että mies juo oluet putkeen ja on kännissä.
Ap myös olettaa pojan iän.
Ei ole lapsen hallussa oluet, sillä aikuinen on mukana.
Voit painua jorpakkoon ilmosi kanssa.
Tuollaiset kyyläävät akat on ärsyttäviä.
En muuten itse käytä alkoholia ollenkaan, niin en itseäni puolustele.
Mitenköhän onnistuu meidän talojen talkoisiin olut ja sidukka korin osto.
7v. varmaan pitää jättää kotiin siksi aikaan, ettei kyylä ap tee ilmoa.
on. Onko Suomi tosiaan pullollaan näitä spurkuja alkoholin kanssa leikkiviä.
Tajuatteko minkä mallin lapsi saa!!!!!!
Huh onneksi ja vielä kerran onneksi lapsemme saa kasvaa turvallisessa ympäristössä.
Hyvä ap kun uskallat olla vahva eikä tuollanen nyyserö, keitä täälläki noiden kommenttejen takana istuu.
Viittasin juuri tuohon hallussapitoasiaan laittomuudella. Siis minun järkeni mukaan kaljakeissin kantaminen on juurikin tätä hallussapitoa! 8)
Ihmetyttää, että joku oikeasti viitsii puolustaa tällaista isää. Meidän perheessä kaljat ostetaan kun käydään miehen kanssa kahden ostoksilla ja lapset on mummolassa. Kaikille tämä ei ole mahdollista, joo, tajuan sen, mutta ei normaalin ihmisen sitä kaljaa ole pakko ostaa saatikka laittaa pikkupojan sitä rahtaamaan räkä valuen ja hiki päässä.
ap
En puolusta tuota ukkoa, mun mielestä lapset ei kantele kaljaa eikä sitä litkua siksi toisekseen tarvitse tölkillistä enempää edes juoda.
Mutta ai miten taas nappaa tää muiden ostosten kyyläys! Tämän ja kymmenien muiden "et ikinä usko mitä naapurilla oli ostoskärryssä!!!!" -ketjujen takia meillä saa mies hakea ihan itse kaupasta suklaavanukkaansa.
Mua ei huvittais BMI:tä kuitenkaan ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä otsaani piirtää sen varalta, että joku näätä luulee herkkujen tulevan mulle ihan siksi vaan, että jotain on aina pakko uteliaisuuttaan olettaa.
Kaljat ostetaan myös silloin kun lapset kaupassa. Meillä isäntä juo vain saunaolutta eikä koskaan ole humalassa. Minä en juo ollenkaan eikä muutenkaan alkoholilla ole minkäälaista syytä olla piilossa perhe-elämältämme.
Mielestäni meidän alkoholin käyttö on vain terve esimerkki lapsille, kun ei se ole missään roolissa. Isä juo saunaoluen silloin kun lämmittää itselleen pihasaunan. Joskus jopa 2.
Mutta varmasti moni leimaa kaupassa kun lasten ruokaostoksien seassa on kalja koppa. Muutenkin kun meillä ostetaan kaljaa, ostetaan kerralla sellainen 24 koppa tölkkejä. Näyttää varmasti pahalta vierestä katsottuna. Mutta ei kannattaisi aina vetää johtopäätöksiä, kaikki ei ole juoppoja vaikka kaljaa ostavatkin. Sitä vain monesti tällaisessa juoppoyhteiskunnassa ajatellaan helposti..
Mutta ap.lle vielä. Ei varsinkaan nykypäivänä kannata puuttua toisten asioihin. Ei tuo minustakaan ole mitenkään sopivaa mutta koskaan ei voi tietää millaisia hulluja sitä on liikkeellä.. Hyvää mallia näytti varmasti lapsilleen. Siinä tulee lisää käytöshäiriöisiä ja läski rasisteja..
Äläpäs nyt, kun täällä niin monen kirjoittajan mielestä isälle pitäisi antaa Vuoden isä -palkinto. :D
Korostan ja alleviivaan, että se oli minusta paha juttu, että isä laittaa pojan hakemaan itselleen lisää. Tiedoksi vielä, että tällä punasukkaisällä oli kärryssään ainakin 3 x tuo 24 kpl tölkkejä! Luulisi riittävän, ellei nyt häitä ole järjestämässä.
ap
että en voi itselleni mitään, mutta kyttään aina hyvin tarkasti muiden ostokset tyyliin tuo syö ton ja ton varmaan iltapalaksi ja siitä tulee niin monta kaloria...joo.. ja toi menee lapsille ja siinä on 17 % rasvaa...joo... Tuon patukan vaimo pyysi tuomaan, et voi ottaa kahvin kanssa..joo.. Huvinsa kullakin kai.
ap
Just näiden turhien ilmoitusten takia sossut ruuhkaantuu, ja niiden oikeiden ilmoitusten käsittely kestää.
Meilläkin vanhemmat osti mun ollessa lapsi välillä enemmän kaljaa, eikä todellakaan juoneet kerralla. Meillä käytiin muutenkin harvemmin kaupassa ja ostettii pitkään säilyviä juttuja isommat satsit.
että en voi itselleni mitään, mutta kyttään aina hyvin tarkasti muiden ostokset tyyliin tuo syö ton ja ton varmaan iltapalaksi ja siitä tulee niin monta kaloria...joo.. ja toi menee lapsille ja siinä on 17 % rasvaa...joo... Tuon patukan vaimo pyysi tuomaan, et voi ottaa kahvin kanssa..joo.. Huvinsa kullakin kai.
ap
Ei ihme, että tulee kommenttia jos noin tarkkaan katsot. :D
ap
pilata asiallinen keskustelu tuollaisella epäilyllä. Tulihan tämä asia jo käsiteltyä mutta silti..
Itse en käytä alkoholia ollenkaan ja tollaset kyylät tosiaan vituttaa.
Kyllä kaljaan saa koskea. Lapsi ei saa pitää hallussa, tai juoda sitä. On täysin merkityksetöntä jos lapsi kantaa kaljaa isälleen kaupassa. Ei se laitonta ole. Samalla mentaliteetillä on laitonta että lapsi tuo rasvaista ruokaa ja karkkia ylipainoiselle äidilleen.