Taas tuli kaupassa tehtyä "havaintoja" eli ls-ilmon paikka
Mies ja lapset ostivat kaljaa, karkkia ja muuta epäterveellistä. Mies nosti ekat keissit kärryyn ja lapset toivat herkut. Kassajonossa mies huikkasi lapsille, että ***** hae isille vielä yksi lapparikeissi, jooko. Poika lähti hakemaan ja toi pakkauksen isälle. Sanoin ihan suoraan, että tuo on laitonta, johon isä tokaisi, että huolehdi sä läski omista asioistasi!
ps. olen laihduttanut vuoden sis. 12 kg.
Kommentit (55)
Kerroin tuntomerkit, että joku voisi tunnistaa oman pikku-juopponsa ja unelma-isin, joka ei kaupassa olekaan niin unelma (lue:haukkuu läskiksi, kuljettaa lapsien avulla keissitkin)
ap
Suurin osahan ei tekisi mitään lapsen hyvinvoinnin eteen. Jos ilmoitus on turha, niin se ei ole pojalta pois.
Eikös ap juuri sanonut, että perheellä oli jo yksi lapparisatsi mukana? Eli olivat kulkeneet jo sen hyllyn kautta ja siten lapsi todellakin tiesi, missä oluet ovat. Myös meidän 3v. tietää, minkänäköinen kaljatölkki on, vaikka meillä on ollut kotona vain muutaman kerran olutta tarjolla enkä itse juo yhtään.
Oli toki tahditonta, että isä ei itse hakenut toista satsia olutta, ja onhan karkki epäterveellistä, mutta ei pitäisi ihan noin rankasti tuomita, jos ei tiedä totuutta. Eiköhän ne, joilla on jotain salattavaa, pyri todellakin salaamaan. Voisin hyvin kuvitella, että oma mieheni pyytäisi lasta hakemaan jonkun tavaran, joka on vielä jäänyt ostamatta eikä hän ajattelisi, että onko se lapselle sopivaa. Kuinka moni on antanut lapsen viedä pullot kauppaan, myös olutpullot? Mitä siitä voi päätellä? Että on juotu kotona ja että lapsi laitetaan vielä korjaamaan ryyppäyksen sotkut?
Mitäköhän ap mahtaa ilmoittaa ja mitä toivoo lastensuojelun tekevän? Lastensuojelu tuskin on etsivätoimisto, joka lähtee kyttäämään kauppaan, löytyisikö siellä huonosti pukeutuvaa miestä, jota he sitten hyökkäisivät torumaan, kun sellainen tulisi vastaan?
Eihän 6-vuotias edes jaksa kunnolla edes kantaa mitään kaljakeissiä! Eikä siinä sitäpaitsi ole mitään laitonta, niinkuin ap sanoi. Kyseenalaista kyllä, mutta ei todellakaan laitonta.
että alaikäinen ei saa pitää hallussa ts. edes kantaa alkoholijuomia, joten siinä isä on tehnyt väärin. Vaikka kyseessä ei ole tässä tapauksessa alkoholin välittämistä alaikäiselle, niin myyjälläkin on oikeus huomauttaa asiasta (ja siis vaikka kyseessä oli ruokakauppa, kyllä myyjillekin on kerrottu Suomen alkoholilaista)
Tässä tapauksessa mielestäni tämä Vuoden isä-kandidaatti saattoi ehkäpä tietää jotain laista, mutta ei viitsinyt itse hakea sitä "lappariaan" mistä lie syystä..
on provo, niin tähän pitää silti vastata:
Laitonta tuossa oli se, että alle 18-vuotias hallussapiti alkoholia sen hetken, kun kantoi sen kärryihin. Alekoholin hallussapito on kiellettyä alle 18-vuotiaalta.
T. Ohis
No mitä laitonta tossa oli? Tuskin se isi sitä lapselleen osti.
Mustakin ls-ilmon jos olis nähnyt että eilen olin kaupassa lasteni kanssa 5v ja 8kk ja ostin vain ja ainoastaan laatikon kaljaa ja limupullon.
Ja sitten se syy miksi ostin...Noh töräytin autolla lumipenkkaan ja naapurin isäntä tuli traktorilla auton nyppäsemään ylös.
Vein laatikon kaljaa kiitokseksi ja itselleni ostin limun kun hiki päässä olin sitä autoa sieltä hangesta kaivanut.
Joo ja verkkarit oli jalassa ja kulahtanut pihatakki sekä talvikengät niin ja viel oli pipokin päässä
Eihän 6-vuotias edes jaksa kunnolla edes kantaa mitään kaljakeissiä! Eikä siinä sitäpaitsi ole mitään laitonta, niinkuin ap sanoi. Kyseenalaista kyllä, mutta ei todellakaan laitonta.
Ehkä minulla on rimpula 6v. poika mutta hän tuskin jaksaisi kantaa edes sikspäkkiä.
Järkyttävää! Miksi te haukutte ap:tä? Ajatelkaa sitä lapsiraasua, itku meinaa tulla.
By the way, mikä on "keissi"?
Mulle se ei sano muuta kuin "case", tapaus/keissi.
En ole kuullut kuin six-packeista ja "mäyräkoirista" ja koreista. Myydäänkö olutta todellakin kuin juopoille??
Terv. Raitistunut 15v sitten.
No ensinnäkin, ls-ilmoituksen kriteerit eivät täyty, joskin on ikävää, että iskä kännää ja ottaa kaljaa ja joutuu vielä kantamaan isänsä kaljasalkun. Ilmeisen alkoholisoitunut mies. Ap ei ole lihava. Tässä faktat. Joko tällä palstalla porukka juo paljon kaljaa tai ls on kauhea peikko, kun tällaisen ryöpyn sai ap aikaan.
Jos pahasti saan sanoa, niin tulee mieleen, että palstan juopoille tuli pelko persiiseen. Minusta ei ole oikein, jos lapsi hakee kaljasalkkuja isille.. Poika oli jotain 6 v. :( ap
"oikein" mutta ei siinä myöskään mitään laitonta ollut.
minäkin muistan että olen serkkuni kanssa raahannut kaupasta autolle kaljakorin, joka hädin tuskin saatiin liikkeelle. Ikäämmä en muista mutta lapsiahan me olimme, hui kauheeta...
#29 ja #30, niin laittomuuden syy selviää.
Siis mitä laitonta siinä tapahtui? En nyt ihan ymmärrä.
Vaan että poika osasi hakea kaljaa, tiesi sanoista "lapparikeissi" hakea oikean salkun :(