Menkat sekaisin e-pillereiden lopettamisen ja je-pillerin oton jälkeen
Lopetin pillerit viime elokuussa, olin käyttänyt niitä silloin vuoden. Emme käyttäneet sen jälkeen mitään ehkäisyä ihan tarkoituksella. Syyskuun alussa olin yksin kotona kovassa kuumeessa ja jostain aivan hetken mielijohteesta otin je-pillerin, joka sattui olemaan kaapissa. Pillerin ottaminen oli niin turhaa ja harmittelen sitä vieläkin. Niukat menkat tulivat sitten parin päivän päästä pillerin ottamisesta. Koko syksyn yritimme saada lasta, kuukautisia ei näkynyt, mutta testi näytti siltä negaa. Joulukuussa kävin lääkärissä, joka teki kaikki tutkimukset ja antoi terolutit.
Minun piti odottaa tutkimustuloksia ennen kuin voin aloittaa kuurin, mutta odotuksen aikana menkat tulivatkin ihan itsestään ja olivat normaalit.
Seuraavan kuukauden ajan mieheni laukesi ulos, koska halusimme tarkistaa kiertoni tasoittumisen. Seuraavat menkat tulivat ajallaan, eli tammikuun lopussa. Sen jälkeen aloitimme yrittämisen, ja tein testin, kun kuukautisia ei kuulunut. Negatiivinen. Nyt viime kuukautisista on kaksi kuukautta, ja testin tekemisestä n. kolme viikkoa.
Eli, miksi kuukautisiani ei kuulu?
Tuskinpa olen raskaanakaan, koska mitään oireita ei ole ja testikin oli nega.
Menkkamaisia kipuja on ollut jo viikon, mutta mitään ei tapahdu.
Pitäisikö minun mennä taas lääkäriin, vai voisinko aloitta ne terolutit, kun ne minulla kerran on?
Turhauttaa!