Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ok-asujat: paljoko teillä on sisälämpötila?

Vierailija
17.11.2005 |

meillä on nyt, kun on pikkupakkanen, sisällä 20,5 astetta ja varpaat ja sormet on ihan jäässä! Pakko kai lisätä lämpöä, vaikka onkin sähkölämmitys :-(

Mun mielestä 24 on normaali, hyvä lämpö!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

runkoja viime keväänä. HALPOJA! Mutta olihan niissä sahaamista ja pilkkomista. Mutta nyt on puita vähän helvetisti, lämmitetään kahta takkaa. Varaava yösähkö, 230 neliötä ja sähkölasku 110 euroa kuussa. Viime vuonna vielä yksi kuukausi veloitukseton.

Vierailija
22/33 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vieraat kyllä sanookin, että meillä on kuin saunassa... Eikä olla takkaakaan lämmitetty kuin ehkä kerran viikossa, ja patteri on päällä vain tuulikaapissa ja makkarissa :O Miten meillä onkin niin lämmintä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuitenkin sitten vaan pukenut lisää vaatetta päälle, tulee halvemmaksi niin :-). Meilläkin kerrostaloasuja-vieraat valittavat kylmää ja lainailevat villasukkia.

Mutta kertokaahan nyt minulle, kun en tätä juttua käsitä:

miksi sisätiloissa 20 astetta tuntuu kylmältä ja joudun pitämään villapaitaa ym. lämminta, mutta ulkona 20 astetta on jo melkein sellainen t-paita ja sortsikeli??

Vierailija
24/33 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

makkareissa aina 19 astetta ja uni maittaa...

Vierailija
25/33 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranka- puun " varsi" josta poistettu oksat eli hakattu rangaksi..

Runko on VAIN pystyssä olevassa elävässä puussa ja isot puut jotka hakattu ja halkaisijaltaan vähintään 20 cm on TUKKEJA!

Eli nyt puu-käsitteet haltuun..

=)

Vierailija
26/33 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos on tottunut viileään niin siitä pitää. Sitäpaitsi eikös vilustumisia tule herkemmin jos sisällä liian kuuma?

Meillä siis tuo 19,5-20,5 sisällä ja puulämmitys. Kaikki aina valittaa että liian kylmä, mutta me olemme tähän tottuneita. Lapsetkin on pienestä asti totutettu tähän, en ole huomannut että heitä ikinä paleltaisi, eikä heillä paljon vaatteita ole päälläkään.

Itsekään en mm. käytä pitkiä kalsareita tai sukkahousuja ulkonakaan enää kun jotenkin siihen viileään tottuu! Toki jos on monta pakkasastetta niin päällihousujen päälle vedän jotkut lämpöhousut.

Vierailija
27/33 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kai se on jotenkin yksilöllistä.

meillä alkaa aina kilpajuoksu kotona pakkasten koittaessa: mies vääntää pattereita pienemmälle, kun on kuulemma niin lämmin (on itse ylipainoinen)

ja minä meen perässä ja käännän niitä isommalle, kun meinaan jäätyä (olen itse " alipainoinen" )

Vierailija
28/33 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä alakerta 18 astetta (olohuone keittiö)

yläkerta 20 (makuuhuoneet oleskeluaula)

Vierailija
29/33 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

aatelkaa esin talvella kun tulee ekat -5 asteen pakkaset.. hui hitto ku mukamas kylmää mut kun vähä aikaa on ollu -30 astetta niin tuntuu et -5 asteen pakkasella vois lähtee shortseilla aurinkoo ottaan

Vierailija
30/33 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä joku -5 ei oo kylmä eikä mikään... Kyllä siihen jossain määrin tottuu, uskoisin.

Vierailija
31/33 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori.. ;)

33

Vierailija
32/33 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkällä puulla lämmitetään, niin makkarit n.19asteisia.. eikä oo paljon tarvinnu vielä edes lämmittää.

Vierailija
33/33 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostaa...