Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ok-asujat: paljoko teillä on sisälämpötila?

Vierailija
17.11.2005 |

meillä on nyt, kun on pikkupakkanen, sisällä 20,5 astetta ja varpaat ja sormet on ihan jäässä! Pakko kai lisätä lämpöä, vaikka onkin sähkölämmitys :-(

Mun mielestä 24 on normaali, hyvä lämpö!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

puun poltosta syntyy hirveästi hiukkaspäästöjä jotka aiheuttaa syöpää. Tästä ei paljon puhuta, mutta tämä on puun polton huono puoli.

Vierailija
2/33 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meistä toi on hyvä. Kun mennään käymään jossain missä on enemmän niin meinataan tukehtua :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatetta saa aina päälle jos on kylmä ja säästää vielä lämmityskuluissakin. Miksi ihmeessä asutte saunoissa?

Vierailija
4/33 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pärjättävä heinäkuussa ja tammikuussa. Elikä siis villasukat jalkaan ja lämmintä päälle =). Jos on varaa isoon lämmityslaskuun, niin sitten tietysti voi loikoilla vaikka bikineissä. Meillä ei ole ja minusta +20 on ihan riittävä sisälämpötila.

Vierailija
5/33 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä " tukehtuisin" jos olisi 24!

Vierailija
6/33 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätimme, että 2,5 kk ikäisen ei tarvitse palella sisällä matollakaan, siksi sisälämpötila on jouluun asti tuo 26, sitten pudotetaan alaspäin, tarkoitus on että maaliskuun lopussa saavutetaan +21, joka meillä oli viime talven sisälämpötila. Laskimme, että tuo maksaa lisääntyneenä sähkölaskuna 150¿. Sen maksamme mielellämme, jotta lapsi saa olla lattialla kun kerran pitää siellä leikkimatolla viuhtomisesta.

Vierailija
7/33 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jätettäis pelkälle sähkölle, tippuis varmaan alemmaskin, patterit säädetty pienelle. Mutta pidetään joka päivä tulia joko leivinuunissa tai takassa, joten se pitää lämmön tasasempana ja on mukavamman tuntuista kuin " kuiva" sähkölämpö.

Vierailija
8/33 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä meillä on siinä 22-24 astetta, riippuen hiukka miten on viitsinyt takkaa lämmittää.

Vierailija
9/33 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos teillä on tulisijoja niin hyödyntäkää niitä..

Muuten voi sähkölasku yllättää.. =/

Täälläkin pakkasta mutta yksikään sähköpatteri ei ole meidän talossa päällä kun ollaan lämmitetty puulla! Ihanan pehmeää lämpöä joka kestää pitkään.

Myös saunomalla lämpeäää kätevästi koti kun päästää saunomisen jälkeen lämpöä taloon.. =)

Vierailija
10/33 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositushan on 19-20 astetta sisälämpötilaksi! Huoneilma kuivuu ja käy pahan laatuiseksi jos on liian lämmin. Meillä on muualla noin 21 astetta mutta makuuhuoneissa 19. Eli on meilläkin aika lämmintä paitsi makuuhuoneissa.

Vierailija
11/33 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä se oo ihan ilmaista ostaakaan sitä lämmittämistä varten

Vierailija
12/33 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisälämpötila on meillä 19,5-20,5. Makkareissa ehkä vain 18. Sen lämpimämpää en haluakaan koska alkaa väsyttää liiaksi!

Anoppilassa on aina 24-26 astetta ja siellä sitä vasta TUKEHTUU!

Vierailija
13/33 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin vain että mistä sitä puuta vois saada edullisesti..

En tullut tuota ajatelleeksi kun isällä isot metsät joista puuta riittää.

10

Vierailija
14/33 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritän totutella, mutta palelen herkästi kun lapsuudenkodissani totuin sellaiseen 25 asteeseen (nyt meinaan kyllä läkähtyä siellä!!)

Lapsia ei sen sijaan tunnu paleltavan...

Vierailija
15/33 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kuulemma hyvä lämpötila kun on pieniä talossa, heillä pariviikkoset kaksoset:) mun mielestä lähinnä kuin sauna, äitikin näkyi hikoilevan aika vuolaasti.

Vierailija
16/33 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää en ihmettele miksi Suomeen pitää rakentaa lisää ydinvoimaa ja viimeisetkin vapaat joet valjastaa sähköntuotantoon.

Vierailija
17/33 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä että mulla on aina kuuma. Yksivuotias näkyy tulleen vanhempiinsa tai sitten on tottunut, ei ole palellut kuin syntyessään. On ihan paniikissa jos kylässä on kuuma tai hänen huoneessaan on yöllä liian lämmin. Mun sisko taas pitää kovia sisälämpötiloja, on palelevainen. Nämä on kyllä persoonakohtaisia juttuja.

Vierailija
18/33 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinäpä se ongelma.

kaverit valittaa, kun mökkitonteilla on liikaa puita, mutta mitenpäs me lähdettäis sitä hakemaan 350 km:n päästä??

Vierailija
19/33 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tälläkin hetkellä mulla on villasukat ja kaksi pitkähihaista paitaa päällä. ja varpaat ja sormet on ihan kohmeessa :-(

- ap

Vierailija
20/33 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen kuullut että se on sielläpäin vielä aika kovissa hinnoissa.. =(

Onnistuisko sitten ensi kesän aikana tuoda kuormaa varastoon sieltä kavereiden mökeiltä..?

Mutta lämmintä talvea jokatapauksessa ja joulun odotusta! =)

10=15