Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kroppa raskauden jälkeen?

Vierailija
20.03.2012 |

Moikka!

Tää aihe ei vielä varsinaisesti kosketa mua, joten haukkukaa vaan jos siltä tuntuu, kun tänne tulee kirjoittelemaan tämmöinen tänä kesänä 17v täyttävä nuori naisen alku joka on monen mielestä varmaan nyt hirmu "pinnallinen" ja tuskin koskaan kypsä ja kykenevä hankkimaan lapsia kun ajattelee vaan vartaloaan. Toivon että voitte silti vastata mulle järkevästi ja et palaute on asiallista :)

Kysymyksiä äipille:

- Miten rinnat muuttuivat raskauden ja imetyksen seurauksena?

- Miltäs vatsa näytti raskauden ja synnytyksen jälkeen?

- Entäpäs alapää? Löystyikö pahasti, että seksistä tuli inhottavaa ja kenties tuliko virtsanpidätys vaivoja?

Haluaisin tulla äidiksi joskus parikymppisenä. Jostain ylä-aste ikäsestä haaveillut jo äitiydestä ja pikku vauveliinistä

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymyksesi on varsin hassu ja epäkypsän oloinen, mutta voin lohduttaa: "Mitään vahinkoja ei ainakaan yhden lapsen kanssa päässyt käymään." Ole huoletta.

Vierailija
2/11 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnat tietysti raskauden ja imetyksen aikana olivat suurimmillaan, välillä ärsyttävänkin tiellä ja taas sitten imetyksen loputtua palautuivat mielestäni ihan normaaleiksi lähtötilanteeseen verrattuna. Kolmatta raskautta nyt elän, ja rintojen koko on varmaan se asia, joka on vaihdellut tässä vuosien aikana eniten; tuntuu siltä, että koko ajan saa olla ostamassa sopivan kokoisia rintsikoita kun mitkään vanhat eivät istu. Vatsan palautuminen synnytyksestä tietysti kestää hetken, itse en ole ainakaan lähtenyt synnäriltä niin timmissä kunnossa kuin olen ollut ennen raskauksia :) Omasta treenaamisesta on sitten kiinni se, miltä se näyttää jatkossa. Mulle on varmaan jäänyt sellainen ihan pieni "pömppö", kun en ole jaksanut/ehtinyt siitä eroonkaan hankkiutua. Alapää on ollut ikävän tuntuinen synnytyksen jälkeen, ja sen ulkonäkö on varmaan jotain ihan järkyttävää kun ulkosynnyttimien venyminen ei palaudu. Sisäisesti kudokset ovat kuitenkin palautuneet hyvin, ei virtsanpidätysvaivoja ja seksistä nautin enemmän kuin ennen raskauksia. Tähänkin vaikuttaa se oma treenaaminen, ja lantionpohjalihasten treenistä jaksetaankin kyllä mukavasti joka taholla muistutella :) Mä ajattelen, että on ihan realistista miettiä myös nämä asiat läpi, eiköhän se ole ihan normaalia psyykkistä äitiyteen valmistautumista ja asian työstämistä, en koe sitä mitenkään pinnallisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioita, ja riippuvat hirveästi kudostyypistä. Nuorena raskaaksi tulleella palautuu todennäköisesti paremmin.

Mulla kasvoi rinnat jonkin verran raskausaikana. Nyt imettäessäni rinnat ovat n. kuppikoon verran suuremmat kuin ennen raskautta. Ne ovat myös pehmeämmät ollessaan tyhjät. Aika näyttää, miltä näyttävät imetyksen jälkeen.

Vatsa ei kärsinyt erikoisemmin, mutta ei se entisensä ole. Mulla on semmoinen lötrykkä, mahamakkara. Tosin tää saattaa vielä tästä kiinteytyä, synnytyksestä on vasta 6 kk. Monella nahka jää semmoiseksi jännäksi, että tulee semmoisia pieniä paperiryppyjä, kun vatsaa puristaa, mutta mulla ei oo tätä, iho on normaali. Mulla vetäytyi vatsa aika nopeasti synnytyksen jälkeen.

Raskausarpia tuli muutama yksittäinen, ne näkyi vasta synnytyksen jälkeen ja ovat häipyneet jo lähes kokonaan.

Alapää on hieman löysempi ja ulkoisiakin jälkiä jäi, välilihanleikkausarpi sekä hieman revennyt häpyhuuli. Virtsanpidätysvaivoja oli synnytyksen jälkeen muttei enää.

Olen 31-vuotias ensisynnyttäjä.

Vierailija
4/11 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä kysymyksesi on varsin hassu ja epäkypsän oloinen, mutta voin lohduttaa: "

kysymys ei ole hassu eikä epäkypsä. Kyllä tällaiset asiat mietityttää, ja totuus on, että lopputulosta ei voi ennustaa. Mä en ole mitenkään pinnallinen tai ulkonäkökeskeinen ihminen, mutta kyllä mä mietin paljonkin, miltä vartalo mahtaa näyttää raskauden jälkeen.

Vierailija
5/11 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en siis mitenkään aikonut loukata sanomalla epäkypsäksi, mutta mielestäni kysymys on kuitenkin aika epäoleellinen, koska eihän siihen voi edes tietää vastausta. Tavallaan lapsen hankkiminen on aina riski ja yllätys monessakin mielessä. En siis näe asiaa niin, että tähän ulkonäköpuoleen kannattaisi juurikaan keskittyä. Joko hankit lapsen ja näet, mitä tulee tai sitten et hanki. Olisi outoa, jos tähän päätökseen vaikuttaisi pelko vaikutuksista kroppaan.

Vierailija
6/11 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, niinhän se on että ei sitä oikeen voi ennustaa miltä näyttää sitten jälkeenpäin. On asia varmasti niin yksilöllistä. Kirjoitinkin tänne sen takia, kun halusin kuulla et miten teille on käyny!

Tää on vähän hassu pyyntö mut uskaltaisko kukaan laittaa tissi, masu ja alapää kuvia jakoon?:D

Hyvällä asiallahan tässä ollaan.

Vierailija
7/11 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyntösi kuvista on todella hassu, ollakseen 17v. tytön kirjoittama.

Jos taas kysymyksessä olisi 17v. poika, niin silloin se olisi terveen miehen alun merkki.

Hyvää keväänjatkoa sinulle, sillä kevättä sinulla ainakin mitä ilmeisimmin on rinnassa;)

t, äiti 34v.

Vierailija
8/11 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain esikoisen ollessani 23.

Vatsa ei muuttunut muitenkään, olen aina ollut hoikka ja vatsa ihan yhtä lättänä kun ennen.

Rinnat hiukan pienenivät, mutta vain koska laihduin niin paljon imetyksen aikana. Nyt kuitenkin painon nousun jälkeen alkaa olemaan normaalit.

Synnytin alateitse, ulkonäkö ei muuttunut yhtään ja kireys edelleen hyvä. Suuaukko ehkä vähän väljempi, mutta olen reenaillu lantipohjan lihaksia, joten sisältä hyvinkin tiukka.

Liikuin koko raskauden ajan ja aloitin liikunnan muutama viikko synnytykseen jälkeen, se ehkä edes auttoi asiaa

Vierailija
9/11 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä jo tuosta aloituksesta vähän ajattelin, että olisko joku runkkariherutus (sanavalinnat viittas siihen), mutta ajattelin, että toisaalta jos tää onkin oikeasti jonkun 17-vuotiaan avaus, niin on tärkeää vastata.

Tuo kuvien kärttäminen sitten paljasti, että runkkarihan se siellä...

Vierailija
10/11 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vain, olen oikeasti 17v täyttävä tyttö.

Tietääkseni täällä palstoilla on ennenkin ollut sellainen ketju johon on linkitelty tämmöisiä kuvia, mutta ajattelin nyt perustaa uuden koska se on varmaan vähän jo vanhentunut.

Mitä pahaa siinä on jos haluan nähdä raskaana olleen naisen paikkoja konkreettisesti et miten ne on muuttunu! Ei se musta mitään lesboa ym.tee

Vierailija
11/11 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa mulle et kauan teidän synnytys kesti ja oliko kivulias? ja tuntuuko se synnytyskipu miltä, kuvailkaa! jotkut kun sanoo että se on verrattavissa kuukautiskipuihin tai ainakin ne alkukivut nii pitääks paikkansa? synnytitteko muuten alateitse vai sektiolla? ja mitä kivun lievityksiä saitte?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi