Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nauran teille täydellisen äitiyden tavoittelijat.

Vierailija
20.03.2012 |

Meillä ei enää jakseta ressata turhasta. Vauva syö purkkiruokaa, kulkee kertisvaipoissa, ei ulkoilla todellakaan päivittäin eikä käydä harrastuksissa. Lisäksi ei ole säännöllisiä päikkäreitä (vauva 8kk) ja nukkumaan mennään muutenkin kun vauvasta siltä alkaa näyttää. Ainiin, ja juodaan korviketta. Ja en tosiaan siivoa joka päivä. Meidän päivät kuluu yhdessä köllötellessä ja naureskellessa. Meillä ollaan oikein tyytyväisiä, entä teillä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katselee telkkaa aika paljon (liikaa av-mammojen mielestä) että saan olla aamulla ja päivällä rauhassa omissa puuhissa.

Samanen 4v juo vielä nokkamukista :) Meillä saa olla leluja joka huoneessa, korjataan pois välillä jos siivotaan reippaammin. Meillä lapsi saa karkkia ja keksejä lähes joka päivä.

Lapsella on sakset, tussit, liimat ja teipit aina saatavilla. Omistaa kolmet sakset, koska ne on aina hävyksissä ja kolmista saksista aina jotkut löytyvät.

Pelailee myös tietokoneella.

Vierailija
2/9 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellään se jäi ja tuijotti, jo parin viikon ikäisenä ja sain käydä rauhassa pesulla :)

Kerran olin ollut viihteellä ja mies lähti aamulla töihin, mulla oli niin kova darra että laattasin ja laattasin ja makasin voipuneena lattialla. Lapsi silloin 2 vuotia söi puoli pakettia oivariinia suoraan rasiasta, eikä mulla ollut voimia kieltää :)

Kaikenlaista. Lapsi on nyt 14 ja ihan tasapainoinen ja kiva likka :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennään yhtä rennolla meiningillä :) Eipähän lapsistakaan kasva takakireitä pätijöitä.

Vierailija
4/9 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vauva köllii mahassa, mutta en todellakaan aio ryhtyä mihinkään täydellinen äiti -meininkiin. Sillä asenteella mennään, että kunhan minä jaksan ja voin hyvin, niin varmasti sujuu hyvin. Muuten ei tule mitään. Ihan turhaa stressata jotain pilttipurkkeja ja kertakäyttövaippoja, kestovaipat olen hylännyt jo näin etukäteen ja purkkiruokaa tulen varmasti tarjoamaan.

Vierailija
5/9 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten esim. vaipat ja ruuat liittyvät äitiyteen ja sen "täydellisyyteen"?

Me käytetään kestovaippoja, mutta ei siitä syystä, että jompi kumpi meistä kokisi sen olevan olennaisesti tärkeä osa vanhemmuutta, vaan siksi, että 1) olemme ympäristötietoisia ja 2) ne tulevat myös edullisiksi. En koe kestovaippojen käyttöä mitenkään vaivalloiseksi, kone pesee ne.

Meillä minä teen vauvan ruuat itse, koska teen muutenkin ruuan itse. Musta ei tunnu isolta vaivalta tehdä vauvanruokaa pakastimeen. Esim. hedelmä- ja marjasoseita ostan kaupasta.

Mä imetän, koska 1) se tuntuu musta luontevalta tavalta ruokkia vauva, 2) se on vaivatonta, 3) se on edullista ja 4) olen lukenut asiasta ja tullut lukemani sen perusteella siihen tulokseen, että se on vauvalle myös hyväksi.

Mutta liittyvätkö nämä asiat jotenkin mielestäni äitiyteen/vanhemmuuteen? Eivät. Mulle vanhemmuus on sitä, että luon lapselleni turvallisen kodin, jossa kasvaa. Pyrin kuuntelemaan lapseni tarpeita ja vastaamaan niihin. Rakastan häntä sellaisena kuin hän on. Mä en tajua, miten kestovaipat liittyvät tähän. Selittäkää!

Vierailija
6/9 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin ollut viihteellä ja mies lähti aamulla töihin, mulla oli niin kova darra että laattasin ja laattasin ja makasin voipuneena lattialla. Lapsi silloin 2 vuotia söi puoli pakettia oivariinia suoraan rasiasta, eikä mulla ollut voimia kieltää :)

Kaikenlaista. Lapsi on nyt 14 ja ihan tasapainoinen ja kiva likka :)

Pystyn jotenkin näkemään tilanteen. Silloin ei varmaan naurattanut.

Vierailija
7/9 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin meillä on myös isompia lapsia ja koulumaailma ei pyöri niin, että "mennään kun jaksetaan herätä". Meillä mennään "noin suunnilleen" -rytmillä; nukkuma-ajoista ja ruoka-ajoista pidetään arkisin kiinni, jottei kenenkään tarvitse kiukutella väsymystä tai nälkää. Ruoka-ajat heittävät vähän tilanteen mukaan, nukkuma-ajat arkisin eivät, viikonloppuisin kyllä. Muutoin päiväohjelma on vapaa. Jokainen tyylillään, meille sopii tämä. Sitä en kyllä minäkään ymmärrä miksi kestovaipat, imetys tai itse tehdyt soseet liittyvät täydellisyyden tavoitteluun tai ehkä olen niin pitkään elänyt tätä täydellistä äitiyttäni etten itse enää edes tajua asiaa ;D

Vierailija
8/9 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tullut mieleenkään naureskella toisten erilaisille valinnoille arjen keskellä. Taidat itse olla kuitenkin epävarma tyylistäsi, kun pitää väkisin yrittää tunteä ylemmyyttä siitä ettei hoida hommia kuten muut.

Vierailija
9/9 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkakaa valitsemallanne linjalla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi