Miten opetan vauvan pullolle? 6kk vauvalla todettu
maitoallergia ja useita muita ruoka-aineallergioita. Lääkärin mielestä olisi parempi lopettaa imetys kokonaan ja antaa maitona vain erittäin puhdistettua erikoiskorviketta. Vauva vaan ei tahdo juoda pullosta mitään, yli viikon olen jo yrittänyt. Neuvoja?
Kommentit (8)
niin ei tarvitse sitten myöhemmin vierottaa tuttipullosta.
Meillä kävi viisi vuotta sitten näin, että tyttö oli 5,5 kuukautta, kun minä jouduin auto-onnetomuuteen, enkä pystynyt enää imettämään tyttöä. Mies yritti ensin antaa tuttipullosta maitoa, mutta eipä tyttö sitä suostunut juomaan. Mies sitten antoi lusikalla maitoa ja sekoitti soseen sekaan maitoa. Anoppi (kätilö) tuli sitten hätiin, ja tarjosi tytölle maitoa nokkamukista. Kaksi päivää itki, eikä suostunut juomaan, mutta sitten yks kaks alkoi maitoa maistua.
Mua itkettää vieläkin, kun ajattelen pientä reppanaa, mutta kun vaihtoehtoa ei ollut, niin oppi kyllä noinkin nopeasti juomaan nokkamukista.
Meillä jouduttiin kuopus siirtämään korvikkeelle vastaavasta syystä 6kk iässä. Ei huolinut pulloa lainkaan. Yritin pari päivää niin että päivisin en imettänyt vaan tarjosin pullosta, mukista ja ruiskusta. Vauva siirtyi täysin yöruokintaan joten lopetin imetyksen sitten kertarysäyksellä kun muuten lapsi ei suostunut muuta syömään.
Pari vuorokautta lapsi eli lähinnä sillä korvikkeella mikä laitettiin ruiskulla lapselle suuhun. Lapsi söi alta 2dl per vuorokausi. Mutta sitten nälkä voitti ja rupes syömään tuttipullosta äidin sylissä (mutta ei koskaan myöhemminkään tuttipullosta kenenenkään muun sylissä kuin äidin tai isän). Meillä ainut tapa saada tuo jääräpää pullolle oli kertaheitolla vaihto.
Tsemppiä. Kyllä se siitä tavalla tai toisella.
kannattaako lopettaa imetys? Miten hankala dieetti sulla olis edessä? Maidottomuus ainakin on suht helppo juttu.
ensimukia, ei onnistu niistäkään. ap
Eli jos itse jaksaisit dieetata, suosittelisin tuota dieettiä. Pelkkä maidoton dieetti on helppo toteuttaa. samoin jos on vaan muutama muu vältettävä ruoka-aine.
jättänyt pois jo aiemmin. Mutta vauva tuntuu reagoivan edelleen ja lääkärin mielestä imetyksen lopetus voisi auttaa. ap
Pullolle oppii vähitellen, eli pulloilun määrää määrätietoisesti vaan rauhallisesti ylös.
Meillä käytettiin ihan normaalia mukiakin, tai siis pientä hörppyytyslasia. Aluksi, että ylipäänsä tottui korvikkeen makuun.
sellaisia tutteja joilla voilla voi säädellä virtauksen nopeutta kääntämällä pulloa eriasentoon. Tuttiin on merkitty numerot 1-3. Se on auttanut ainakin meillä.