Onko Reino Nordinin vaimo mielestänne kynnysmatto?
Kommentit (18)
Jaa. Kysymys, onko Maria kynnysmatto kys. sarjan antaman kuvan perusteella?
Mielestäni sarjassa käsitellään humaanilla ja lempeällä otteella erilaisia ihmiselon kiemuroita, erilaisia suhtautumistapoja elämiseen, parisuhteeseen, työhön, perheeseen, yhteisöön. Se, minkä kuvan saa AV-palstalla onkin toinen juttu, täällä on päsmäreitä heti lynkkaamassa mistä tahansa.
Kukin tekee oman elämänsä päätökset, ja ne ovat parhaita itse kullekin siinä elämäntilanteessa. Sikäli vastaus on että Maria ei ole kynnysmatto.
Huomaan tuossa "kiltteydessä" ts. "ymmärtävyydessä" kuitenkin todella paljon yhtymäkohtia omaan suhtautumiseeni elämään.
Muistan että menin eilen illalla nukkumaan ajatuksella että minun pitää aina ensin selvittää mitä mieltä MINÄ olen asioista ennenkuin kuuntelen muita. Minä ymmärrän kanssa kaikkia. Ja siksi osaan hyväksyä ne osaksi maailmaa, niin vain on. Kun kuulen ihmisten mielipiteitä, tiedän, että niissä on peränsä, kaikessa on peränsä. Kaikilla on syynsä. En vaan aina osaa tehdä sitä rajaa että mikä on minun mielipiteeni, koska asioissa on monta puolta, ne ovat aina puntaroitavissa. Pitääkö valita se puoli, joka hyödyttää eniten minua? Eikö se ole kapeakatseista? Eli sulje pois paljon mahdollisuuksia. Jos ei pysty nielemään ylpeyttään tai antamaan anteeksi, on paljon ihan itsessään menettänyt. Elämässä ei ole kyse siitä että "minä olen oikeassa, minua on kohdeltu väärin, minä pelaan ihmissuhdepeliä taitavammin kuin sinä ja voitan".
Onhan tässä kasvamista.
siksi että siinä ei oletetakaan maailman olevan mustavalkoinen saati yksiselitteinen.
Viisauden alku hyvissä ihmissuhteissa on se, jos ymmärtää, että asioita voi ja pitä tarkastella useammasta näkökohdasta eikä mikään ole se ainoa oikea.
Eikä varsinkaan väärin.
Ksavu, varsinkin henkinen vaatii pohdiskelua ja itsensä alttiiksi laittamista.
Tero
Sikäli hän on kynnysmatto, että antaa sarjan perusteella miehensä kohdella itseään ihan miten vaan. Eikä puolusta itseään, vaan nielee kaiken. Toisaalta kyse voi olla siitä, ettei raskaana ollessaan halua aiheuttaa stressiä vauvalle riehumalla.
Ja hänen omilla pettämisillä on vissi ero miehensä pettämisiin, sillä hänen pettämisensä rikkoivat sen edellisen parisuhteen. Se on mielestäni normaalia, että pettämisen jälkeen parisuhde loppuu. Ei se, että uskotaan miehen selitykset siitä, miten pettäminen oli ihan välttämätöntä, kun kerta lapsi vie mieheltä vaimoaikaa!
Ennustan, että mies ei ikinä ala kohdella vaimoaan paremmin, sillä vaimo ei pane vastaan, vaikka hänelle puhutaan todella törkeään sävyyn, ja petetään sillon kun vaimo on haavoittuvimmillaan.
tossa suhteessa vaimo saattaa ollakin se manipuloivampi.Toi lapsenomainen lässytys saisi minussakin "raivon" aikaan.
En ole sarjaa seurannut mutta eilisen jakson perusteella Reino on lähellä burn outia ja siitä se kiukuttelukin, itse ihailen Mariaa siinä että ilmeisesti ymmärtää mistä kenkä puristaa eikä ota henk koht ja kilahda joka säksähdyksestä. Meillä olis Reinon kanssa ollut ilmiriita heti samantien noista sen sanomisista ja kiukutteluista.
että mies päätti keisarileikkauksen eikä vaimolta kysytty yhtään mitään. Mulle jäi vaikutelma, että hän olisi halunnut kokeilla alatiesynnytystä...
Ei mun mies mun synnytystapaani kyllä noin päättäisi, vaan päätös olisi viime kädessä mun.
Kun kerran kunnolla panee, niin sitä voi talloa lopun elämäänsä.
Ei vaan vessapaperi
oikein vakka kanteaan löytänyt?
Tero
Ovat hyvinkin samanlaisia. Molemmat pettäjiä jne...
Onneksi Reino ei sentään käynyt prostituoidulla.
oliko tunteita mukana?
Tero
tulevat julki ilmeisesti vasta seuraavassa jaksossa. Erona vain se että petti sen hetkistä kumppaniaan Reinon kanssa. Jos on Reinoa pettänyt niin ainakin riittävän älykäs vaietakseen asiasta.
tulevat julki ilmeisesti vasta seuraavassa jaksossa. Erona vain se että petti sen hetkistä kumppaniaan Reinon kanssa. Jos on Reinoa pettänyt niin ainakin riittävän älykäs vaietakseen asiasta.
se sika.
Tero
on niin kiltti ihminen, että häntä kohtaan on helppo tehdä väärin. Toivottavasti pysyy itsensälaisena, vaikka pahuutta kokeekin. Hänenlaisiaan tarvitaan tähän mailmaan! Lähetän hänelle satatuhatta voima halia! :)
on niin kiltti ihminen, että häntä kohtaan on helppo tehdä väärin. Toivottavasti pysyy itsensälaisena, vaikka pahuutta kokeekin. Hänenlaisiaan tarvitaan tähän mailmaan! Lähetän hänelle satatuhatta voima halia! :)
niin kiltti, että on siinä kiltteydessään jo ärsyttävä? Naiivin kiltti?
Tero
mutta täältä lukenut ja viime yönä näin sitten unta tästä pariskunnasta..
Näin vaikuttaa jo yöuniinkin nämä palstan jutut :D
En tiedä kumpi on kynnysmatto ja kumpi kenkäpari.
mutta täältä lukenut ja viime yönä näin sitten unta tästä pariskunnasta..
Näin vaikuttaa jo yöuniinkin nämä palstan jutut :D
En tiedä kumpi on kynnysmatto ja kumpi kenkäpari.
En minäkään, paitsi pätkän vahingossa lauantaina. Mietin että pitäisköhän katsoa.
Palstan kirjoituksista sain varmaan väärän kuvan :)
Tero
en vaan vielä tiedä, että mitä.