Paha mieli. Mitä mieltä?
Olen tällä hetkellä raskaana. Ja mun pahoinvointi on todella rankkaa. Oksentelen pisin pitkin päivää ja jalat saattavat lähteä alta minä hetkenä hyvänsä. Olen nyt viikon verran sairaslomalla. Mies vei tänään muksun päiväkotiin ja haen hänet neljältä kotiin. Mulla tuli paha mieli siitä, että lojun kotona ja muksu on päiväkodissa. Miehen mielestä ei pitäis olla pahaa mieltä. Mun olo on todellakin kaamea, olin aivan poikki. Olen nyt jo nukkunut pari tuntia ja ajattelin nukkua vielä syömisen jälkeenkin ennen kuin haen muksun takaisin kotiin. Lapsi menee loppuviikostakin päiväkotiin ja on siellä sen 5 tuntia, jotta mä saisin levätä. Mies on ilta myöhään töissä.
Tarviiko mun potea pahaa mieltä tästä, että olen sairaslomalla ja ven muksun hoitoon? Toivoisin asiallisia kommentteja.
Kommentit (6)
Mielestäni sun ei tarvi potea pahaa mieltä. Vaikka varmaan podetkin. Parempihan lapsesi on olla hoidossa, missä saa tarvittavaa huomiota ja ikäisistään leikkiseuraa. Ei tarvitse yksin leikkiä ja ihmetellä että miksi äiti vaan makaa ja oksentaa =)
Eiköhän tuo helpota kun olet pidemmällä raskaana.
sillä siihen ei ole mitään syytä. Lapsella varmasti parempi olla tarhassa muiden lasten seurassa ja on erittäin tärkeää että saat levättyä tuossa tilanteessa. Pahoinvointi on ihan hirveää, miten voisit huolehtia lapsestasi kunnolla kun et pysy kunnolla edes tolpillasi.
onko lapsella kivempaa tarhassa kavereiden kanssa touhuten vai väsyneen oksentelevan äidin kanssa kotona kaksin??
siellä tarhassa. Ehkä mä olen vaan todella herkällä päällä. Otan stressiä kaikesta ja mietin kaikkea. Tulee vaan niin "huono äiti"-olo, kun aina toitotetaan, että lapsen paras paikka on kotona.
ap
Kultaakin kalliimpi, ainakin minun näkökulmasta. Jos on pahoinvointia tai paikat kipiänä niin kyllä pitää levätä. Jos olisin mniehesi, olisin itsekkin ottanut sairaslomaa vuoksesi ja viettänyt päivät tukien sinua olosi kanssa. Älä tunne mielipahaa siitä että lapsesi on päikkärissä, sitten olisit vain enemmän poikki jos hän ei olisi. Ja saattaisit olla hieman äkäinen miehellesi illalla :P
Kultaakin kalliimpi, ainakin minun näkökulmasta. Jos on pahoinvointia tai paikat kipiänä niin kyllä pitää levätä. Jos olisin mniehesi, olisin itsekkin ottanut sairaslomaa vuoksesi ja viettänyt päivät tukien sinua olosi kanssa. Älä tunne mielipahaa siitä että lapsesi on päikkärissä, sitten olisit vain enemmän poikki jos hän ei olisi. Ja saattaisit olla hieman äkäinen miehellesi illalla :P
Mä olen pyrkinyt siihen, että en pura tunteitani mieheen, saatikaan lapseen. Mies on kuitenkin sanonut ymmärtävänsä mun mielialoiden vaihtelut ja kiukuttelut, jos niin käy. Ja hän kyllä tukee mua tämän asian kanssa. Aina tietty kun on kotona. Antaa mun levätä aamuisin, touhuu muksun kanssa silloin. Erittäin pahoina aamuina tuo mulle aamiaisen sänkyyn. Joten siitä olen erittäin kiitollinen.
Toivon totisesti, että tämä pahoinvointi helpottaa pian. En nauti tästä ollenkaan. Olisi kiva nauttia raskaudesta, kyllä mulla vielä siihen tilaisuus tulee, mutta toivottavasti mahdollisimman pian.
Esikoisesta oli jo aika rajua pahoinvointia, mikä rajoittui suurimmaksi osaksi aamuun. Tämä on koko päiväistä, oksentaa saatan koska tahansa. Parin tunnin välein pitää olla tunkemassa ruokaa suuhun, jotta olo olisi hieman parempi.
ap
onko lapsella kivempaa tarhassa kavereiden kanssa touhuten vai väsyneen oksentelevan äidin kanssa kotona kaksin??