Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen niin onnellinen :) päästään muuttamaan maalle kesällä

Vierailija
20.03.2012 |

piti vain jakaa tämä tunne kun on niin hyvä mieli.

(luulin ettei olisi mahdollisuutta asumaan ok-taloon lasten kanssa yh:na mutta jokin jossain varmaan kuuli huokailut ja parin sattuman kautta se olikin mahdollista :)

olen niin iloinen..

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta ihanaa..mutta miten sä jaksat tehä kaikki pihatyöt ja lumihommat yksin?Tässä on kuule ihan sikana hommaa,mä en jaksa ees ajaa nurmikkoa koska rinnetontti niin raskas

Vierailija
2/6 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä niistä pihahommista selviää. Malla usein löytyy joku maajussi, joka muutamasta kympistä ajaa traktorilla lumityöt koko talven ja sen leikattavan nurmialueen voi rajata sen kokoiseksi kuin jaksaa leikkuria lykkiä. Ja toisaalta, ei tarvi lähteä punttisalille, kun liikuntaa saa omassa pihassa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,

olen ennenkin asunut omakotitalossa ja tehnyt noita hommia.. itselle se on terapeuttista kun on oma piha missä saa ja joutuu puuhaamaan..

aikanaan kolasin lumet 20m pitkän pihatien ja sisäpihan alueelta talvisaikaan joka päivä kun olin pph:na ja lasten kanssa pihalla paljon..

nyt toki käyn töissä kodin ulkopuolella mutta ei se haittaa. ajattelin kyllä tilata aurauksen naapurista arkiaamuiksi niin pääsee töihin ilman kolausurakkaa.

onneksi tuleva piha on tasamaata ja siksi suht helppo hoitaa.. :)

parasta on se että lapsetkin pääsee ulkoilemaan niin paljon kuin haluavat ja on turvallinen ympäristö.

Vierailija
4/6 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, no näinpä :)

ruohonleikkuukin on ihan kivaa puuhaa kun on hyvä leikkuri.. ja on se itsestäkin kiinni miten usein "tarvitsee" leikata; parin päivän vai parin viikon välein.

Vierailija
5/6 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap,

kiva jos tykkäät muutoksesta. Mä taas olen tuuletellut kun pääsin pois maalta - huh huh! Kyllä oli painajaismaiset 10 vuotta. Elämä oli yhtä jatkuvaa remontointia - ja siltikään talosta ei saanut mieleistä. Isossa pihassa sai kesällä ajaa nurmea joka päivä, kukkapekit oli kauheita. Ja puulämmitys(moderni systeemi) kuormitti ihan tajuttomasti. Asuttiin silloin kyllä lähellä kaupunkia mutta ilman minkäänlaisia tukiverkkoja.

Lisäksi lasten kuskaaminen harrastuksiin, kavereille ja kouluun oli todella työlästä. Kaveripohja oli erittäin ohut ja kylän urbaanit "kukkahattutädit", siis maalle muuttaneet maailman parantajat, oikeat entiset kaupunkilaiset olivat todella ahdistavaa porukkaa.

Jälkiviisaasti voi todeta että elämää olisi heti helpottanut jos taloa ostaessa olisi ottanut hieman enemmän lainaa ja ostanut samalla kunnollisen traktorin, ruohonleikkurin ja pakettiauton tai peräkärrin.

No, nyt on onneksi kaikki toisin ja perhe ja parisuhde voi hienosti. Lapsilla hyvä koulu, laadukas opetus (toisin kuin pienessä maalaiskoulussa), kavereita ja harrastukset lähellä. Itsekin ehtii harrastamaan ja pitämään itsensä hyvässä kunnossa - henkisesti ja fyysisesti.

Sorry jos masensin mutta en suosittele kellekään lapsiperheelle asumista maalla.

Terveisin onnellinen kaupunkilainen

Vierailija
6/6 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap,

kiva jos tykkäät muutoksesta. Mä taas olen tuuletellut kun pääsin pois maalta - huh huh! Kyllä oli painajaismaiset 10 vuotta. Elämä oli yhtä jatkuvaa remontointia - ja siltikään talosta ei saanut mieleistä. Isossa pihassa sai kesällä ajaa nurmea joka päivä, kukkapekit oli kauheita. Ja puulämmitys(moderni systeemi) kuormitti ihan tajuttomasti. Asuttiin silloin kyllä lähellä kaupunkia mutta ilman minkäänlaisia tukiverkkoja.

Lisäksi lasten kuskaaminen harrastuksiin, kavereille ja kouluun oli todella työlästä. Kaveripohja oli erittäin ohut ja kylän urbaanit "kukkahattutädit", siis maalle muuttaneet maailman parantajat, oikeat entiset kaupunkilaiset olivat todella ahdistavaa porukkaa.

Jälkiviisaasti voi todeta että elämää olisi heti helpottanut jos taloa ostaessa olisi ottanut hieman enemmän lainaa ja ostanut samalla kunnollisen traktorin, ruohonleikkurin ja pakettiauton tai peräkärrin.

No, nyt on onneksi kaikki toisin ja perhe ja parisuhde voi hienosti. Lapsilla hyvä koulu, laadukas opetus (toisin kuin pienessä maalaiskoulussa), kavereita ja harrastukset lähellä. Itsekin ehtii harrastamaan ja pitämään itsensä hyvässä kunnossa - henkisesti ja fyysisesti.

Sorry jos masensin mutta en suosittele kellekään lapsiperheelle asumista maalla.

Terveisin onnellinen kaupunkilainen

On varmaan provo eikä pidä yleisesti paikkaansa. Mun sukulaisperhe asuu maalla ja he ovat onnellisia siellä.

Pihalla saa riekkua vapaasti, ja ihana kyläkoulu lähellä. Kyläkoululla omaa rahaa 2000-3000 euroa rahaa josta syystä koko koulu keittäjineen voi tehdä retkiä aika usein.

On turvallista, harrastuksiin pääsee.

Itsekin olen asunut maalla lapsen kanssa ja tiedän mitä se on. Verrattuna kaupunkiympäristöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi