Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

äiti toisella paikkakunnalla töissä, kokemuksia

Vierailija
20.03.2012 |

Huomenta,

Minulle tarjottiin "elämäni tilaisuutta" - työpaikkaa toiselta puolen Suomea. Jos tuon työn tekisin, olisivat ovet avoinna eteen päin.

Harmi vaan, että työ on toisella puolen Suomea. Harkitsemme sellaista vaihtoehtoa, että minä (perheen äiti) lähtisin yksin "reissutöihin". Näkisimme sitten vain koulujen loma-ajat ja viikonloppuisin (mutta ei joka viikonloppu). Kyseessä on määräaikainen pesti, mutta pitkäkestoinen sellainen.

Sydäntä raasta ajatellakin sitä eroa, mutta tänne jäämällä kaikki rutiinit säilyisi lapsilla samoina. Onko kokemuksia/kommentteja?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian paljoan eroa, lapsillehan se ois hylkäämiskokemus. Tuttuni teki noin, lapset teini-iässä ja kyllä ne lapset siitä kärsii, varsinkin kun lasten isä on kaukana ihanneisästä. Nyt vuoden jälkeen pohtii vakavasti paluuta ja uran hylkäämistä. Ylpeänä ei myönnä katuvansa valintaansa, mutta onhan se selvä. Jo pelkkä reissaaminenkin joka viikonloppu 600km suuntaansa on aika raskasta.

Ja haluatko todella menettää siteen lapsiin ja monta vuotta heidän elämästään? Se ei ehkä koskaan palaa ennalleen teidän suhteenne..

Vierailija
2/5 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lapset kokevat minun hylkäävän heidät ja tämä meidän luottamussuhde katoaa tuhkana ilmaan.

Olen yrittänyt laskea tätä asiaa vaikka miten perin. Kouluviikkoja on laskennallisesti 36/vuosi. Minulla on 5-6 viikkoa lomaa/vuosi, joten erossa oloa tulisi n. 30 viikkoa/vuosi, joista osan viikonlopuista olisin kotona. Kotona pystyisin olemaan silloin pe-iltamyöhästä ma-aamuaikaiseen eli kaksi kokonaista päivää. Onhan se paljon. Mutta tätä ei olisi luvassa vuosia 2-3 vuotta maksimissaan...

Eihän se hyvältä kuulosta mitenkään perin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö koko perheen muuttaminen olisi järkevämpää?

Vierailija
4/5 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsetko lapset vain uran. Se tulee heille selväksi valintasi myötä. Kumpaakin et voi saada.

Vierailija
5/5 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

senkin suunnitelma sisältää muttia. Tottakai tähän tähdätään, mutta muitakin vaihtoehtoja nyt joudutaan kelaamaan. Oikeasti ei ole muita kuin huonoja vaihtoehtoja.

Eikö koko perheen muuttaminen olisi järkevämpää?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi