Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun 1,5 vuotias poika ei

Vierailija
19.03.2012 |

suostu harjoittelemaan pottajuttuja, ei millään! Mitä mä teen? Kun yritän laittaa häntä potalle istumaan, alkaa huutamaan ja jäykistämään jalkoja. Olen yrittänyt pitää pottaa esillä ja tehdä sitä "tutuksi", jopa näyttänyt itse miten siinä istutaan. :D Ei apuja.

Onko ainut vaihtoehto vaan odotella sopivampaa aikaa? Mistä moinen pottakammo on voinut tulla?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin parin kuukauden tauon ja sitten uusi yritys.

Vierailija
2/8 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on kuitenkin ihan uusi asia pissailla ja kakkailla ilman vaippaa, ei varmaan ekana tunnu kivalta. jos sulla on hyvä mielikuvitus, voit varmaan kuvitella lapsesi olon kun pissaakin muuten kuin vaippaan!

jotkut lapset ei halua potalle ollenkaan vaan käy sitten pöntöllä wc-supistajan avulla heti aluksi jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä että poika siten oppii mistä ja miten pissa tulee. Älä missään nimessa pakota poikaa mihinkään ilman tahtoaan. Kyllä se siinä parivuotiaana se kiinnostus tulee ihan itsestään.

t: neljän äiti, kuopus juurikin 1,5v.

Vierailija
4/8 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pakottais. Odotelkaa ja kokeilkaa joskus myöhemmin uudestaan. Lasta ei voi pakottaa oppimaan mitään, kaikki tulee kyllä ajallaan. (Vertaa kävely, puhe, jne.)

Vierailija
5/8 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen puolentoista vuoden ikää, kun pidin ilman vaippaa kotosalla ollessa. ei se potta aina se juttu ole, vaan se että oppii olemaan ilman tuttua ja turvallista vaippaa.

neljättä odottava

Vierailija
6/8 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen puolentoista vuoden ikää, kun pidin ilman vaippaa kotosalla ollessa. ei se potta aina se juttu ole, vaan se että oppii olemaan ilman tuttua ja turvallista vaippaa.

neljättä odottava

alkoiko sun poika sit vaan yhtäkkiä menemään itsekseen potalle kun tuli hätä? Meillä poika vaan pissaa mihin sattuu ilman vaippaa ollessaan ja nauraa vaan ja astelee innoissaan pissan päälle.

Vierailija
7/8 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta sitten kun poika on valmis itse harjoittelemaan, kannattaa aloittaa. Muuten tulee vaan turhaa ahdistusta ja itkua. Kaikki ajallaan.

Vierailija
8/8 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten piti vain pestä. jokaisen lattialle tehdyn pissan jälkeen käytin potalla jotta asiayhteys tulisi selväksi, ja tuli, koska jossain vaiheessa kehotin poikaa potalle kun oli sen oloinen että on pissahätä/pieree eli aikoo pian kakata. tarpeeksi kun ihailtiin pottaan tehtyjä tuotoksia, ei mennyt kauaa että poika meni omatoimisesti potalle pissaamaan. ikinä lattialle menneistä en torunut.