paljonko suurin piirtein maksaa koiran hammaskiven poisto?
Koiran henki alkanut haista ja hammaskiveä muutamassa hampaassa. Nukutuksessahan se tehdään.
Kommentit (57)
alkaa olla ajankohtainen operaatio 3-vuotiaalle koiralle. Onko kukaan käynyt tuusulan kunnan eläinlääkärillä? Olen aijemmin hoitanut rokotukset ym. järvenpään laumassa / animagissa mutta tosiaan viime reissusta jäi huono maku, kun eivät antaneet lääkkeisiin reseptiä. piti hakea seuraavalla viikolla heiltä (lääke oli eka käyntikerralla heiltä loppunut ja uutta tuli sitten parin päivän päästä).
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 14:34"]Jos viet koiran vanhanajan lehmätohtorille, poistetaan hammaskivet edullisesti ilman rauhoittavia. Supersteriilit modernit eläinsairaalat nukuttavat ja samalla tyhjentävät lompakkosi.
[/quote]
Minä vein koiran kerran hammaskivenpoistoon, tämä koira on sellainen, että se antaa vieraidenkin suorittaa hoitotoimenpiteet ihan ilman mutinoita, eläinlääkärissä varsinainen kovanaama eikä inahdakaan vaikka tehtäisiin kivuliaitakin toimenpiteitä. No, menivät sitten nukuttamaan tämän koiran!? En ole sen jälkeen eläinlääkärissä poistattanut hammaskiveä, ihan turhaa tuollainen tarpeeton anestesia, koska se on kuitenkin aina riski ja ei myöskään kiinnosta maksaa tuosta kun koira on täysin käsiteltävissä. Poistan hammaskiven nykyään itse.
Animagi on perseestä! Ennen ketjuuntumista pääomasijoittajien kanssa hammaskivenpoisto 170 egee, nyt sama operaatio 400 egee. Ei tarvi veidä uudelleen!
Siis miten voi hammaskiven poistaa itse?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä tää palsta sekoaa kun lainaus tuli mutta mun vastaus ei.. kirjoitin siis tuolle joka väitti että kaikki koirat muka söis skeidaa, no ei tosiaan syö. Meidän koira ei oo ikinä syönyt eikä edes astu paskakasoihin ulkona vaan kiertää ne.
Odotas kun se joskus törmää jossain vauvan vaippaan... Nam! Taatusti herkuttelee!!
Minulla on 6v Westie jolla on jo hieman hammaskiveä. ei anna putsata kotona, eikä anna harjata. Olisi pienestä pitäen pitänyt tehdä se, mutta tämä jälkiviisaus ei auta......
Voitko kertoa missä sait näin "halvalla " hammaskivenpoiston. Kaikki mistä olen kysellyt on n. 250-500€.
Just kyselin hintoja Espoossa niin varasin omalle vajaa 30 kg koiralle ajan Talliklinikalle Muuralaan.
Hinta 100 e+ lääkkeet ja tietty lisää sitten jos joudutaan poistamaan hampaita, mutta sitä en usko että tarvii tehdä.
Olen tyytyväinen jos 200 eurolla selviän tuosta käynnistä.
Mikä nykyään on kokemuksenne mukaan hinta koiran hammaskiven poistosta?
Koiran hammaskiven poisto, mihin kannattaa viedä edullisesti Helsingissä?
Lainaus: Kaikki koirat syövät tilaisuuden tullen paskaa, samoin muuta jätettä. Koira on paitsi saalistaja myös raadonsyöjä.
Ei todellakaan kaikki koirat syö paskaa ja muuta jätettä. Lukuisia koiria ollut ja ei niille paska ja jätteet maistu jos ruokitaan ruualla kunnolla. Katukoirat ja ulkomaan tuontihäkkikoirat syö paskaa jos ravinnon saanti ei ole /ei ole ollut kunnossa.
Tuo hammaskiven poisto ei auta mitään jos hampaita ei saa hoidettua jatkossakaan. Ovat kohta samanlaisessa kunnossa. Lisäksi on hammaskiille menetetty. Luiden järsiminen ei asiaan paljon auta.
Hammaskiven poisto maksaa n. 200 euroa ja koirien hampaiden harjauksella voi ehkäistä/hidastaa hammasongelmien syntymistä. Halvalla ja tuntemattomassa paikassa ei kannata teettää, koska toimenpiteeseen liittyy riskejä ja ilman nukutusta ei saada putsattua ientaskuja.
Eläinlääkäri ahmassa hammaskiven poisto 135e chihulla. Sisälsi röntgen kuvan ja lääkkeet ja käyntimaksun.
Voi vittu vai pitäs koiralta vielä hammaskivikin poistaa ja hampaat harjata. Varmaan päivittäin? Kyllä on helvetti koiran omistaminenkin melkoista pelleilyä nykyään. Lyön melkeen vetoa, että koiramamit huolehtii koiriensa hampaista paremmin kuin omistaan.
Maksoin äskettäin 120 € pieneltä 7kg koiralta hammaskiven poisto ultraäänellä ilman nukutusta. Lahdessa.
Ihan hyvin onnistui ja nainen leikkasi kynnet kaupan päälle ilmaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:11"]Meidän koirien hampaat ovat pysyneet priimakunnossa sillä, että ne saavat säännöllisesti kovaa kaluttavaa.[/quote]
Kyllä meidänkin saavat, mutta eivät syö. Naksut sentään menee joussain määrin sekä ne hammasharjan malliset kasvisluut, jotka pehmenevät suussa. Muut eivät kelpaa. Nirsojen pikkukoirien ongelma tuo hammaskivi usein.