Heikentääkö ympärileikkaus
Kommentit (77)
tuubaa nämä että tunto heikentyy. Heikentyiskin.
on rumia. Naisena en ikinä ottaisi leikkaamatonta miestä.
on rumia. Naisena en ikinä ottaisi leikkaamatonta miestä.
Pidä vain hyvänäsi.
se heikentää tuntumaa, mutta silloin se myös parantaa kestoa yhdynnässä.
nrolle 16..joo, ja mä en vastaavasti ottais ikinä ympärileikkaamatonta naista
Kestävyys seksissä paranee se on totta ja terskan herkkyyskin heikkenee mutta miksi sitä itkemään.. kenties ne joilla on kiire omaan orgasmiin ja jättää näin langalle soittelemaan. Itse nautin itse seksistä enemmän kuin orgasmista joka mielestäni on vain hetkellinen hekuma joka katoaa. Totta kai sen takiahan seksiä harrastetaan mutta myöntäkää 2-3 tunnin hidas nautinnollinen rakastelu jossa aistit saavat herkkua tuutin täydeltä on paljon maukkaampaa kuin 5 -15 minuutin hillitön rynkytys joka päättyy huokaisuun ja sitten kaikki on ohi... hyi hemmetti.. On kuin vaihtaisi steakhousin pihvin kermaperunoineen donaldsin pika-ateriaan. Oma veitikkani leikattiin yli 40 vuotta sitten ollessani parikymppinen kireän esinahan vuoksi. Minulla on 20v nuorempi vaimo joka on tyytyväinen ja hän sanoo nauttivansa enemmän ympärileikatusta kuin hattupäisistä kaluista... seksikin on kuulema parempaa, mutta sehän on maku kysymys aivan kuin hampurilainenkin.
Mulle on sattunut havaintoaineistoa 4 ympärileikatun miehen verran (ihan suomalaisia ja lääketieteellisistä syistä pikkulapsina leikattuja kaikki) ja en ole huomannut mitään merkittäviä eroja heidän herkkyydessään tai kestävyydessään verrattuna ympärileikkaamattomiin. Eikä musta heidän kanssa yhdyntä ole tuntunut mitenkään erilaiselta?
Ympärileikattu on siistimpi mikä on tosi kiva juttu ja monilla ehkä vähän nätimpi, mutta ei se ole mikään syy leikata ketään, jos lääketieteellistä syytä ei ole. Saati sitten uskonto. Surullista kuulla että jotkut menevät leikattavaksi ihan huvikseen. :(
[quote author="Vierailija" time="19.03.2012 klo 21:11"]
Kyllä on kokemusta sekä leikatusta että leikkaamattomasta. Se leikattu valitti aina, että ei tunnu mikään enää niin herkästi kuin ennen leikkausta. Ja onhan siitä ollut telkussa paljonkin ohjelmia näistä USAn leikkauksista. Minua kun asia on kiinnostanut niin olen katsonut. Jotkut miehet ovat koettaneet kasvattaa tuskissaan esinahkaa uudelleen venyttämällä sitä nahkaa vuosikausia peniksensä suojaksi, niillä on siihen tarkoitukseen jotain ihme venytyshärveleitäkin, joita voi kiinnittää peniksen varren nahkaan. On kuulemma tuskallista puuhaa.
[/quote]
Kokemusta itselläkin kummastakin mallista ja leikatut todella jyysti ja ei meinannut tulla millään. No en tietenkään voi yleistää neljän leikatun miehen kokemuksella. Mutta näillä kaikilla tuntui olevan sama ongelma, eli laukeamattomuus.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2012 klo 12:05"]
Ja olen tätä asiaa joskus pohtinut.
Kumppanin kanssa minulla kestää tuleminen jonkin aikaa, erityisesti jos käytetään kondomia. Yleensä vaaditaan ehkä vähintään 15-20 minuuttia varsinaista penetraatiota, minimissään. Suuseksiä saadessa minulla oli myös aluksi suuria vaikeuksia laueta. Olen itse sitä mieltä, etä varmasti asiaan on vaikuttanut se, että paikat ovat vuosien aikana hankautuneet paljon leikkaamattomia enemmän ja siten kosketusherkkyys on vähentynyt.
Vaikka en tosiaan pysty itse vertaamaan kokemuksia leikattuna ja leikkaamattomana, voisin kuitenkin veikata ettei varsinainen seksuaalinen nautinto niinkään vähene mutta laukeaminen vaikeutuu jonkin verran. Mutta eipä ainakaan tarvitse kuulua paljon puhuttuihin "minuuttiheikkeihin". :)
Ja toisaalta, minut leikattiin esinahan ahtauden vuoksi, joten olen aika varma että omaa elämääni kyseinen operaatio on kokonaisuutena ennemminkin helpottanut.
[/quote]
Arghhh,mikään ei ole kauheampaa, kuin mies, joka jyystää ja hinkkaa ja nylkyttää ja nylkyttää ja sillä ei tule. Alapää on jo ihan kuiva ja karrella, mutta mies vain jatkaa pumppaamista onnellisena, ettei ole minuuttiheikki ja luulee, että nainen nautti siitä tuntikausien pumppaamisesta.
Minulla on ollut sellainen poikaystävä ja lopulta se meni siihen, että pelkäsin iltoja,koska aletaan taas nylkyttämään ja tuntui, ettei nukkumaan pääse koskaan.
"Vaikuttaa siltä, että etenkin aikuisena leikatuilla esiintyy luultua enemmän jälkivaivoja esinahan leikkaushoidosta...Ikävimmillään tämä johtaa kuitenkin krooniseen kipuoireyhtymään ja seksuaaliongelmiin."
"Tuntoherkän esinahan poisto saattaa myös vähentää mielihyvää seksuaalisessa kanssakäymisessä. Laajassa eteläkorealaisessa tutkimuksessa todettiinkin aikuisiällä tehdyn ympärileikkauksen vähentävän seksuaalista mielihyvää kaksi kertaa useammin kuin lisäävän sitä (Pang ja Kim 2002). Esinahan liian niukasta poistosta voi puolestaan seurata uusintaleikkausta vaativa residiivifimoosi tai leikkausalueen imunesteturvotus. "
"
Esinahan kirurgia
Lääketieteellinen Aikakauskirja Duodecim
2010;126(1):75-83
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 21:04"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2012 klo 12:05"]
Ja olen tätä asiaa joskus pohtinut.
Kumppanin kanssa minulla kestää tuleminen jonkin aikaa, erityisesti jos käytetään kondomia. Yleensä vaaditaan ehkä vähintään 15-20 minuuttia varsinaista penetraatiota, minimissään. Suuseksiä saadessa minulla oli myös aluksi suuria vaikeuksia laueta. Olen itse sitä mieltä, etä varmasti asiaan on vaikuttanut se, että paikat ovat vuosien aikana hankautuneet paljon leikkaamattomia enemmän ja siten kosketusherkkyys on vähentynyt.
Vaikka en tosiaan pysty itse vertaamaan kokemuksia leikattuna ja leikkaamattomana, voisin kuitenkin veikata ettei varsinainen seksuaalinen nautinto niinkään vähene mutta laukeaminen vaikeutuu jonkin verran. Mutta eipä ainakaan tarvitse kuulua paljon puhuttuihin "minuuttiheikkeihin". :)
Ja toisaalta, minut leikattiin esinahan ahtauden vuoksi, joten olen aika varma että omaa elämääni kyseinen operaatio on kokonaisuutena ennemminkin helpottanut.
[/quote]
Arghhh,mikään ei ole kauheampaa, kuin mies, joka jyystää ja hinkkaa ja nylkyttää ja nylkyttää ja sillä ei tule. Alapää on jo ihan kuiva ja karrella, mutta mies vain jatkaa pumppaamista onnellisena, ettei ole minuuttiheikki ja luulee, että nainen nautti siitä tuntikausien pumppaamisesta.
Minulla on ollut sellainen poikaystävä ja lopulta se meni siihen, että pelkäsin iltoja,koska aletaan taas nylkyttämään ja tuntui, ettei nukkumaan pääse koskaan.
[/quote]
Junttipano!
Se nimenomaan on se esinahka joka hinkkaa siinä terskan päässä auttaen näin laukeamista, tuskin niinkään se tuntojuttu.
"Arghhh,mikään ei ole kauheampaa, kuin mies, joka jyystää ja hinkkaa ja nylkyttää ja nylkyttää ja sillä ei tule. Alapää on jo ihan kuiva ja karrella, mutta mies vain jatkaa pumppaamista onnellisena, ettei ole minuuttiheikki ja luulee, että nainen nautti siitä tuntikausien pumppaamisesta.
Minulla on ollut sellainen poikaystävä ja lopulta se meni siihen, että pelkäsin iltoja,koska aletaan taas nylkyttämään ja tuntui, ettei nukkumaan pääse koskaan."
Tuttavani kertoi ex-miehestään juuri tämmöistä, oli lapsena ympärileikattu. Tulos: nainen käyttää nykyään seksisuhteissaan liukkaria aina ja ei osaa harrastaa seksiä esileikkeineen.
Liukkarifirmojen takia nykyään enää usassa leikataan.
Voi, kuinka surulliseksi tulin kun luin näitä. 4v poikamme sai juuri lähetteen esinahan poistoleikkaukseen. Lääkäri sanoi, että on niin tiukka, ettei tule iän myötä helpottumaan. Peniksen kärki on jatkuvaan tulehtunut ja kirvelee pissatessa. Pilaanko lapsemme tulevan seksielämän, kun leikkaukseen suostun? Tai voiko edes kieltäytyä ja ei kai tuo jatkuva tulehdus/kirvelykään kivoja muistoja jätä :(
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 21:12"]
Voi, kuinka surulliseksi tulin kun luin näitä. 4v poikamme sai juuri lähetteen esinahan poistoleikkaukseen. Lääkäri sanoi, että on niin tiukka, ettei tule iän myötä helpottumaan. Peniksen kärki on jatkuvaan tulehtunut ja kirvelee pissatessa. Pilaanko lapsemme tulevan seksielämän, kun leikkaukseen suostun? Tai voiko edes kieltäytyä ja ei kai tuo jatkuva tulehdus/kirvelykään kivoja muistoja jätä :(
[/quote]
Teidän tilanteessanne on kyse pienemmän pahan valitsemisesta. Ympärileikkaus voi olla joskus tarpeen kun kyse on sairauden tai vamman hoidosta. Kaikilla leikkauksilla on kuitenkin vaikutuksia kehoon ja sen toimintaan. Silloin kun päätetään tehdä leikkaus, kyse on nimenomaan siitä, että leikkauksella on suurempi etu kuin leikkaamatta jättämisellä. Jos leikkauspäätös tuntuu vaikealta, kannattaa ehkä puhua vielä toisen lääkärin kanssa.
Ympärileikkaukset, joita esimerkiksi minä vastustan ovat niitä, jotka tehdään terveille pojille ja miehille (ja tietysti kaikki tytöille ja naisille tehtävät), koska niille ei ole mitään tarvetta. Se on ikään kuin sairauden hoitoa varalta, vaikka suurin osa pojista ei koskaan tarvitse tällaista hoitoa. Kyse on vähän samasta asiasta kuin suomalaisille alettaisiin rutiinomaisesti tekemään ohitusleikkauksia jos sydän vaikka alkaa reistaamaan. Kukaan ei varmaan pitäisi sitä hyvänä ajatuksena, mutta toisaalta kukaan ei myöskään olisi poistamassa sitä kokonaan, koska joillekin se on tarpeen.
Leikkaustekniikoissa ja leikkausten suorittajissa on melkoisia eroja. Toisilla jälki on sutta ja sekundaa niin kosmeettisesti, kuin toiminnallisestikin, toiset taas saa aikaan ihan siistiä jälkeä, eikä toiminnallisiakaan haittoja ole. Googletelkaapa huvikseen erilaisia tekniikoita ja tuloksia, erityisesti englanninkielisiltä sivustoilta löytyy. Kannattaa googletella myös niitä haittoja, englanninkielisinä löytyy runsaasti, suomenkielisinä ei juuri ollenkaan, ilmeisesti aihe on Suomessa tabu. Jos on pakko leikkauttaa, niin viekää mielellään pätevälle kirurgille, tai vaikka plastiikkakirurgille, julkisella sektorilla näitä "helppoja rutiinitoimenpiteitä" tekee Suomessa sairaalalääkärit, eli ne, jotka on vasta erikoistumassa kirurgiaan...
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 00:51"]
Leikkaustekniikoissa ja leikkausten suorittajissa on melkoisia eroja. Toisilla jälki on sutta ja sekundaa niin kosmeettisesti, kuin toiminnallisestikin, toiset taas saa aikaan ihan siistiä jälkeä, eikä toiminnallisiakaan haittoja ole. Googletelkaapa huvikseen erilaisia tekniikoita ja tuloksia, erityisesti englanninkielisiltä sivustoilta löytyy. Kannattaa googletella myös niitä haittoja, englanninkielisinä löytyy runsaasti, suomenkielisinä ei juuri ollenkaan, ilmeisesti aihe on Suomessa tabu. Jos on pakko leikkauttaa, niin viekää mielellään pätevälle kirurgille, tai vaikka plastiikkakirurgille, julkisella sektorilla näitä "helppoja rutiinitoimenpiteitä" tekee Suomessa sairaalalääkärit, eli ne, jotka on vasta erikoistumassa kirurgiaan...
[/quote]
Tästä syystä homma kannattaakin hoitaa yksityisellä, sillon ainakin leikkaavalla lääkärillä on oikeasti kokemusta! Kallista lystiähän se on, mutta parempi kerta kirpaisu kukkarossa, kuin loppuiän katumus vähemmän onnistuneesta lopputuloksesta...
En ole mies, enkä voi mitenkään ymmärtää omakohtaisesti esinahan merkitystä, mutta toisaalta et sinäkään, mutta kyllä tämä jo ihan henkilötasollakin kertoo, että olet jäänyt jostain paitsi. Normaali, leikkaamaton laukeaa suht helposti suuseksissä ja myös yhdynnässä.