Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita joiden mies ei hoida mitään rahaan liittyviä yhteisiä asioita?

Vierailija
19.03.2012 |

Mä hoidan meidän perheessä kätännössä kaikki rahaan liittyvät asiat, siis laskut, erilaiset maksut jne. Mies hoitaa tasan ikiomansa, eli lehtitlaukset jne, mutta mutten minä olen meidän perheen talousvastaava! Yks syy tähän on oma huikenteleva isäni aikoinaan, lupasi maksaa laskun, ei maksanutkaan ja sit vaikka sähköt katkaistiin tai jotain muuta mukavaa...eikä kysymyksessä siis ollut rahanpuute, vaan joku laiskuus ja saamattomuus. Saattaahan se olla että aviomieheni hoitaisikin kaikki jutut ok, mut kun hoidan itse, niin ainakin tiedän että kaikki on varmasti kunnossa :)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidan kaikki talousasiat meidän huushollissa. Meillä on omat tilit, mutta mulla on vapaa pääsy mieheni tilille ja maksan laskuja siis molempien tileiltä. Mieheni ei edes tiedä paljonko rahaa hänellä on tilillään kun ei ole uusinut pankkikorttinsa pariin vuoteen. Eli ilman korttia elää ja nostetaan sit mun kortilla rahaa jos on tarvetta (hyvin harvoin). Kuten arvaatte minä hoidan myös kaupassa käynnit. Miestä ei yksinkertaisesti raha kiinnosta vaikka työssä käy ja tienaa enemmän kuin minä.

Vierailija
2/14 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös vapaa pääsy miehen tilille ja maksan siltä laskuja enemmän kuin omaltani. Olen tosin itse kotona niin mies tienaakin enemmän. Yhteiset on rahat. Jos mulla ei ole rahaa ja tarvitsen voin siirtää lupaa kysymättä mieheltä rahaa omalle tilille. Munkaan mies ei yleensä edes tiedä paljon sillä on rahaa tilillä. Oma pankkikortti kyllä on.

Meillä tähän päätökseen vaikuttaa myös se, että mieheni äidinkieli ei ole suomi, joten mun on helpompi asioida verkkopankissa ja hoitaa laskut. Tulee ainakin oikein tehtyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen äiti huolehti aikanaan peräkamaripoikansa raha-asiat, kun päivätyössä käyvällä oli vaikea asioida pankissa. Tämä siis ennen pankkikortti- ja nettiaikaa.

Muutenkin minulta sujuu laskujen maksu ja muut sellaiset kätevämmin.

Vierailija
4/14 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tarkempi raha-asioissa, ja haluan jatkuvatsi tietää rahatilanteen. Hoidan siis omani ja kaikki yhteiset laskut yhteiseltä taloustililtä.

Mies hoitaa omat laskunsa itse, mutta minulla on pääsy miehen verkkopankkiin, jolloin käytännössä ilmoitan, kun siirrän sieltä rahaa taloustilille.

Toisaalta olen myös tarkka, että siirrämme yhtä paljon rahaa, koska tulotkin ovat lähes samat.

Hoidan siis itse, koska jokatapauksessa katsoisin aina saldotilanteen.

Vierailija
5/14 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitaa periaatteessa talolainan, mutta käytännössä varmistan senkin. Tähän päädyttiin hänen vaikean masennuksensa aikana, kun laskut jäivät maksamatta ja hallinta meni. Hoidan ihan kaiken paperiasialiikenteen ja lääkäriajat ja muun vastaavan. Oikeastaan se on ihan fiksu homma. Kuuluu "työhöni", koska olen kotivanhempi.

Vierailija
6/14 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan siis verkkopankista kaikki laskut mitä talouteen tulee. Mulla on omat ja miehen tilitunnukset itselläni, ja maksan sieltä mistä jaksan, joskus siirtelen rahaa tililtä toiselle jos tarvetta.

Mies osallistuu siten, että kysyy välillä "onks mun tilillä rahaa?" jos se on ostamassa jotain vähän hinnakkaampaa.

Vierailija
7/14 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tilille pääsy,mut siellä ei oo ikinä rahaa🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
8/14 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 10v vanha aloitus...

Mutta joo, omat maksunsa kumpikin hoitaa itse, mies kaikki sähkö-vesi-kiinteistö-ym. maksut kun talo on hänen. Yhteistä tiliä ei ole, hullu ajatus. 

Vierailija
9/14 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te näitä uusavuttomia mieslapsia oikein löydätte ja miksi te edes perustatte perhettä noin saamattoman tyypin kanssa?

Vierailija
10/14 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitaa omat laskunsa, yhteisistä netin, vakuutukset ja auton kulut. Minä maksan sähkön, veden ja päivähoidon. Ruokakauppa menee suunnilleen puoliksi, minä teen enemmän lapsiin liittyviä hankintoja. Tienaan enemmän, niin voin enemmän maksaakin. Vähän pitäisi kyllä tasailla kuluja, kun sähkön hinta on ihan eri kategoriassa nyt omakotitalossa kuin kerrostalokolmiossa...

Vierailija
11/14 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä ja mieheni hoitaa vuorotellen laskut. Mieheni ei halunnut mitään yhteistä talous tiliä vaan sanoi että laskut kyllä hoidetaan. Jos mies maksaa laskut niin laitan sitten sen tilille puolet laskusta tai toisinpäin.

Vierailija
12/14 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen talousvastaava, sopii minulle. Eipä se hirveästi oikeasti vaadi, kaikki laskut e-laskuina automaattisesti hyväksyttynä sekä tiety matksut automaattisesta, kuten toisessa pankissa olevalla ruokatilille siirto.   Tykkään excelistä ja budjetista. Meillä erilliset rahat, omilta palkkatileiltä automaattiset siirrot yhteiselle taloustilille. Kun laittaa kaikki menemään automaattisesti, niin eipä vaadi muita toimenpiteitä säännöllisesti. 

Vierailija
13/14 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jotenkin yksinkertaisempaa kun yksi hoitaa raha-asiat. Minä hoidan eikä mieheni ole mitenkään avuton, itseasiassa ahkerin ja älykkäin tietämäni ihminen. Se nyt vain menee näin tämä homma😁

Vierailija
14/14 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitanut koko yhdessäolon ajan, 27v.

Mies pääsee helpommalla, rahaa säästyy, sijoitukset ja hankinnat tulee maksettua jne. Ihan vasta viimevuosina mies on edes vilkaissut palkkakuittinsa, hänelle riittää että rahaa on. Mieheni on hyvin älykäs ja uraorientoitunut mutta arjen rahat ei kiinnosta

Jätän molemmille vain muutaman satasen taskurahaa omille tileille. Olen hoitanut myös 4 taloraksan budjetit, hankinnat ja maksut itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan