Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset juovat kahvia?????

Vierailija
19.03.2012 |

Ihmettelen erästä juttua. Kun minä keitän itselleni päiväkahvit niin ekaluoklalaiseni kaverit saattavat myös pyytää kupillisen. He kuulemma juovat myös kotona kahvia???? Eihän se lapsille sovi? En anna.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään ihmeellistä ollu. Meillä myös nuo pojat olleet kahvin juojia ihan ala-aste ikäisistä. Miks ei lapset saisi juoda kahvia??

Nykyään en kyllä juo itse kuin aamukahvin. Muuten en välitä juoda, kun kahvi ei tee muuta kuin kusettaa. Jos autolla ajetaan pitkää matkaa, niin en koskaan juo huoltoasemalla kahvia, kun jo seuraavalle huoltoasemalle on kurvattava kuselle :D

Vierailija
2/26 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kahvi keksittäisiin nyt, se luokiteltaisiin epäilemättä laittomaksi huumeeksi.

Ennen lapset polttivat myös tupakkaa hyvin pienestä (ainakin pojat).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotiaasta alkaen ja sama henkilö antoi puolivuotiaalle suklaajäätelöä...

Minusta on ihan hyvä, ettei nipoteta, mutta tuo on jo aivan turhaa "ravintoa" noin pienille.

Vierailija
4/26 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kahvi keksittäisiin nyt, se luokiteltaisiin epäilemättä laittomaksi huumeeksi.

Ennen lapset polttivat myös tupakkaa hyvin pienestä (ainakin pojat).

Jep jep. Meilla eivat aikuisetkaan juo kahvia - eivatka teeta. Kaakaoon sorrumme muutaman kerran vuodessa. En ymmarra, miksi lapsia totutetaan riippuvuutta aiheuttavien aineiden kayttoon.

Vierailija
5/26 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen erästä juttua. Kun minä keitän itselleni päiväkahvit niin ekaluoklalaiseni kaverit saattavat myös pyytää kupillisen. He kuulemma juovat myös kotona kahvia???? Eihän se lapsille sovi? En anna.

Hyvin tehty. Tekisin samoin, jos itse joisin kahvia.

Vierailija
6/26 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille aina silloin tällöin, jos haluavat. Mutta kylässä ei tosiaan tarvi kenenkään antaa lapsille kahvia. Saavat kotona juoda jos haluavat :)

Vierailija
7/26 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla en anna juoda. 15v juokin sitten ihan omaan tahtiinsa kahvia, en rajoita. Itse olen kuulema ekat kahvimaistiaset saanut 6kk iässä ja siitä se sitten lähti. Pahimmillaan meni yläaste-lukioiässä semmoiset 9 mukia päivässä, nykyisin riittää 3.

Vierailija
8/26 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme ala-asteella ja hän joi aina veljensä kanssa koulun jälkeen kahvia jossa oli toki paljon maitoa ja sokeria. Mun mielestä se oli ihan kammopahaa. Ihan normaaleja ihmisiä heistä on tullut, eli tuskimpa tuo nyt niin kamalaa on. En minäkään itse lapsilleni juottaisi.

Vierailija
9/26 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alakoululaisesta saakka. Omat lapset niin pieniä, että tyytyvät maitoon tai veteen. Pienempi kuitenkin (täyttää pian 3) tykkää maistella kahvia ja mustana. Huvittavaa on, että sen verran montaa laatua on maistellut, että toisista sanoo että on pahaa ja toisista tykkää. Mutta ei, ei todellakaan saa juodakseen kahvia, mutta maistaa saa. Isompaa ei edes kiinnosta.

Vierailija
10/26 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaakseni 4-vuotiaasta alkaen. Maidolla. Kärsin tosi kovista vatsakivuista ja kun lääkärille selvisi, että sain juoda kahvia, oli tolaltaan raivosta.

Itse en lapsilleni kahvia (enkä kolajuomia) anna. Näkemykseni on, että yläasteikäinen voi saada juoda kahvia, kolajuomia nyt periaatteessa ei varmaan ikinä tarvitsisi juoda, mutta kouluikäisestä kähtien voi jonkun lasillisen synttäreillä tms. tilaisuuksissa saada.

Vierailija
11/26 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden vatsakivut loppuivat, kun lopetin kahvinjuonnin. Seuraavaksi joinkin kahvia vasta lukioikäisenä. Ei mene minulle jakeluun, miksi lasten tulisi saada juoda kahvia.

Vierailija
12/26 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen kyllä itse juonut kahvia alakoululaisesta asti. Tosi paljon maitoa ja sokeria joukossa. Mustanako lapsesi kaverit juovat?

Vierailija
13/26 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen kyllä itse juonut jo ennen kouluuunmenoa kahvia. En tosin kuppikaupalla mutta päivittäin.

Vierailija
14/26 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sen puoli kupillista kahvia ja loput maitoa.

Ei kai kahvi pieninä määrinä ole pahaksi, ymmärtääkseni päinvastoin.

Vierailija
15/26 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen juonut kahvia alle kouluikäisestä aina silloin tällöin.

Vierailija
16/26 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maalla monet lapset juovat kahvia. Luulin sen olevan kadonnutta kansanperinnettä. Itsekin sain lapsena aina joskus kahvia, olen syntynyt v. 1980.

Vierailija
17/26 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muksun kavereilla tuntuu olevan aina joku battery tölkki kädessä. Ekaluokkalaisille ei vielä ne minusta sovi.. joisivat kahvia vaikka sitten mieluummin...

Vierailija
18/26 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä puolikuppia silloin tällöin ja loput maitoa sit jostain syystä lopetin sen juomisen. Mutta vanhempana rupesin taas juomaan.

Vierailija
19/26 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei sopisi? Tee esim on pahempaa myrkkyä.

Itsekin olen sitä juonut pannukaupalla jo ala-asteella enkä mielestäni ole sen kummempi kuin muutkaan.

Vierailija
20/26 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vieläkin muistan kuinka sukulaiset ja vanhemmat aina puhui, että vieläkään se tyttö ei osaa kahvia juoda. Ja parikymppiseksi aina muisteltiin että aloitin kahvin juonnin niin myöhään.

Ennen taisi olla tapana lasten sitä juoda.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi