Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä teillä tai lapsillanne on alkanut migreeni?

Vierailija
19.03.2012 |

Meillä tuntuu olevan oikea sukuriesa. Äidilläni alkoi kolmekymppisenä, itselläni 27-vuotiaana. Pojallani 6-vuotiaana ja toisella nyt 16-vuotiaana. Epäilen, että nuorinkin poika oireilee migreeniä, on nyt 5v.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toista muksuani odottaessani migreeni pysyi koko raskauden ajan pois. nykyään mulla on se lähes joka viikko. mulla se tulee vielä rajuna. toivottavasti kumpikaan tyttäreni ei saa sitä. omat vanhempani sairastavat myös migreeniä, mutta kaksi siarustani ei ole perinyt sitä.

Vierailija
22/29 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut niin kauan kuin muistan (tosin kohtuullisen lievä), ja pojalla alkoi joskus alakouluikäisenä.

Nykyään siihen sentään löytyy apua, muistan kun aikoinaan seuraava kuvio toistui kerran toisensa jälkeen:

"Minulla ei ole selkeää auraa, vaan ennen kohtausta on epämääräinen pikkupäänsärky joka voi olla muutakin. Joskus olen vahingossa ottanut aspiriinin muuhun vaivaan (esim. kuukautiskivut) ja kohtaus on alkanut kahta pahempana lääkkeen vaikutuksen loputtua. Kohtauksen alettua aspiriini ei auta." - "Koetaakaa ottaa aspiriinia ennen kohtauksen alkamista."

(kun ibuprofeeni tuli kauppoihin, siitä oli apua - kunnes eräs lääkärintollo määräsi sitä isoina annoksina selkäsärkyyn - olisi tietysti itse pitänyt hoksata jättää ne ottamatta... tuloksena helvetillinen lääkemigreeni eikä enää yhtään toimivaa käsikauppalääkettä...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on silloin sitäkin rajumpi. Tulee myös näköhäiriöitä ja kipu kestää jälkioireineen toista vuorokautta. Pystyn kyllä torppaamaan suurimman osan pois, jos saan lääkkeet ihan heti kun alkaa olla merkkejä alkavasta kohtauksesta. Poden myös kivuttomia migreeneitä. Niihin liittyy enemmänkin aistihäiriöitä, näön lisäksi kuulo- ja tunto-.

Tuo lapsi, joka alkoi sairastella 6-vuotiaana, saa kohtauksen ehkä kerran kuukaudessa. On nyt jo täysi-ikäinen.

16v nukkuu yhä rauhassa. Jospa se tästä, katsellaan. Nyt ruuanlaittoon.

Vierailija
24/29 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa migreeniä esiintyy vain naisilla. Äidilläni alkoi lapsena (tarkkaa ikää en tiedä) myös mummollani ja neljällä tädilläni on migreeni. Itselläni migreeni todettiin 5-vuotiaana ja siitä asti olen sen kanssa kärvistellyt (ikää nyt 26v.) Vain raskauksien ja imetyksien ajan migreeni on pysyny poissa (nyt oottelen mielenkiinnolla tän 7kk vauvan imetyksen lopettamisen jälkeen että alkaako migreeni uudestaan).. Äidilläni ja mummollani migreenit on loppunu lasten teon jälkeen! Toivon kovasti että en periytä tätä vikaa lapsilleni (2v. poika ja tosiaan 7kk tyttö), mutta vahvasti pelkään että neiti saa tämän epäonnenperintönä!

Sulle ap voin sanoa sen verran että mahdollisimman nopeasti tutkimuksiin, niin saat lapselle kunnon ja oikeat lääkkeet!

Vierailija
25/29 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä 6-vuotiaana.

Vierailija
26/29 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaakseni 8-vuotiaana. Jossain vaiheessa migreeni jäi kuitenkin pois (???) enkä ole saanut aikuisiällä yhtään kunnon oksennusmigreenikohtausta.

Vierailija
27/29 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 vuotiaana koulumatkalla. Minulla klassinen migreeni ja näköhäiriöt pahat. En onneksi säikähtänyt, kun olin seurannut äitini kohtauksia.

Tyttärelläni alkoi samoin 13 vuotiaana. Hän on ollut pari kertaa sairaalassakin, kun särky ja pahoinvointi on ollut niin voimakasta. Sairaalassa valvonnassa uskaltavat lääkitä reilummin. Kauhea tauti.

Vierailija
28/29 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla on alkanut jo varmaan 3-vuotiaana migreenityyppistä päänsärkyä ja siihen liittyvää pahoinvointia, onneksi aika harvoin. Äidilläni alkanut alaluokilla koulussa, tosin silloin sitä ei vielä tiedetty migreeniksi.

Vierailija
29/29 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 1000mg panadolit ja kohtauslääkkeet ja niillä on talttunut tähän saakka hyvin. Kamalaa jos noin nuorilla jo alkanut. Mulla ei edes synnytys tuntunut niin pahalta kun migreeni ja synnytin luomusti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi