SuperMarjo - laihtui yhdessä päivässä synnytyksestä XD
Voi jesta miten osaa olla yksinkertainen.
Hänhän on hehkuttanut, miten on antanut nousta jokaisessa raskaudessa painon vain sen tasan 8kg.
(Hän on kyllä aika laiha, eli se 12kg olisi varmaankin ollut vielä suotavampi painonnousu?)
Mutta tämä mua huvittaa eniten, että se hehkuttaa miten pudotti raskauskilot PÄIVÄSSÄ!!!! Synnytyksen jälkeen oli SEURAAVANA päivänä pudottanut kaikki raskauskilot!!!!
Siis eikö raskauskiloilla tarkoiteta sitä oman elopainon nousua, eikä vauvan tuomaa painoa?
Itse nimittäin painoin synnyttämään mennessä grammalleen saman verran kuin ennen raskautta (olin ylipainoinen, 78kg), ja kun mä siitä synnytyspöydältä nousin, niin painoin 69kg. Ei mulla siihen päivää mennyt, että se "vauva aiheuttama" paino lähti. Siihen synnytyspöydällehän se jäi, ja tietenkin käärö lähti kapalossa mukaan osastolle (4,1kg).
Jos SuperMarjolle olisi tullut raskausaikana jotakin laihdutettavaa (siis rasvaa, ei vauva, istukka, lapsivesi, oma lisääntynyt verenmäärä, mahd. turvotus), niin eihän rasva pala yhdessä päivässä, siis 8kg rasvaa vaikka hiihtäisi 100km lenkin heti synnytyssalista päästyä. ;D
Siis tässä jutussa huvittaa juuri tuo, että hän antaa ymmärtää että hankkiutui eroon 8 raskauskilosta yhdessä päivässä. XD
Mitäköhän maatamullistavaa hän teki sen eteen yhden päivän ajan. Rajuja vatsalihasrutistuksia, hölkkää, ruokavalion muutos yms.
Eikö raskauskilot tarkoita niitä, mitä naiselle jää synnytyksen jälkeen ylimääräistä, jota on mahd. raskausaikana kertynyt?
(Huom! Minä en laihduttanut raskausaikana, tai edes tarkkaillut painonnousua. Koska olin jo ennen raskautta ylipainoinen, niin raskausajan kun söin terveellisesti ja jätin kaikki herkut pois, niin siinä vain kävi niin päin että oma paino laski samalla kuin vauva kasvoi sisälläni.)
Kommentit (23)
eroa lähtöpainoon.
Eli jos paino on noussut vaikka 8 kg niin siinä ei ole mitään ylimääräistä jos vaikka lapsi on 4 kg, istukka painaa sanotaan 800 g, on lapsivettä, verta litra enemmän kuin normaalisti...
ettei Marjo mielestäni ole laihtunut.
Hän tosiaan nostaa itsensä jalustalle, että olisi laihtunut päivässä 8kg. Silloinhan vaaka olisi näyttänyt päivä synnytyksen jälkeen -16kg, jos hän olisi synnytyksen lisäksi laihtunut 8kg.
Hän siis ylistää itseään aivan väärin termein, ja se tekee hänestä ärsyttävän.
Mutta siksihän hänestä se ohjelmakin on tehty! ;D