Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

narsistit viihtyvät facebookissa

Vierailija
19.03.2012 |

"Facebook on uuden tutkimuksen tulosten seurauksena liitettävissä narsismiin. Tutkimuksen mukaan suurella määrällä Facebook-kavereita varustetut käyttäjät omaavat narsistisia ominaisuuksia.

Facebookin aktiivisimpien käyttäjien narsismin muoto tunnetaan nimellä häiritsevä narsismi, joka on yksi narsismin yleisimmistä muodoista. Tutkimus toteutettiinWestern Illinoisin yliopistolla, jonka tutkijat tarkkailivat 294 18-65-vuotiaan opiskelijan Facebook-käyttäytymistä."

http://mato78.com/uutiset/sekalaiset/5232-narsistit-viihtyvat-facebooki…

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen olen huomannut että ne jotka oli koulussa tosi dominoivia, niin on nassukirjassakin aina "äänessä".

Koulussa olivat kiusaajia, nyt ova niin ihania ja hurmaavia kuin vaan voi olla.

Hämmentävää!

Vierailija
22/29 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on helpottanut kommunikointia ja verkostoitumista. Olen äärettömän ujo ihminen. Samoin olen tutustunut muihin ujoihin, joiden kanssa en varmasti olisi tosielämässä kyennyt juttusille, kun kaksi ujostelee. :D

Sitten siellä on niitä "kattokaa muaaaaaaa" -tyyppejä ja exhibitionisteja ihan kyllä riittämiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mielipiteeni, voi yrjö.

Tiedän monia todellisia minä minä-tyyppejä, jotka ovat diivoja kun heillä on 900 "ystävää" fb:ssä.

Vierailija
24/29 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä voi julistaa laajalle yleisölle mielipiteensä, iltapuhteensa sun muut ja olla NIIN SUOSITTU, kun on satamäärin "ystäviä".

Olen kyllä miettinyt mitkä on ihmisen todelliset arvot, kun kaikki yksityisasiat käsitellään fb:ssa todellakin satojen ihmisten edessä. Jos on yksityisasiaa siskolle, otetaan se puhelin käteen ja hoidetaan se kahden kesken?

Toisaalta komppaan sitä vastaajaa, joka kokee fb:n auttaneen ujouttaan. Fb todellakin VOI OLLA hyvin kätevä tapa pitää yhteyttä ihmisiin. Kyse on vain siitä miten sitä käyttää.

Vierailija
25/29 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänköhän takia musta on tuntunut niin luonnottomalta koko paikka. Kun se on niin huomiohakuista ja "kahdenkeskisetkin" (tyyliin koska tavataan ja missä) jutut halutaan jutella yleisön edessä. Mä oon kai sellainen antinarsisti kun mua just ahdistaa olla huomion kohteena/keskipisteenä. Ei sekään tietysti tervettä ole, tarve pysytellä sivussa...

Mulla on kyllä ollut tuosta fb:stä enemmän sellainen "kulttuuriteoria". Ajattelen että jotkut ihmiset omaksuu uusia sosiaalisia tapoja hyvinkin nopeasti ja kyseenalaistamatta, jos kerran muutkin tekee niin. Ja sitten tuo fb on vain ajautunut tuollaiseksi huomiohakukeskukseksi sen takia. Mä oon siis ajatellut, että ne fb-aktiivit olisi enemmänkin näitä herkästi uusia tapoja omaksuvia eikä mitään narsisteja. Eli sellaisia, jotka ei oo ehkä niin hirveän analyyttisia, eivät sellaisia että tarkastelisivat asioita vähän niin kuin niiden asioiden ulkopuolelta. Sen sijaan olisivat sellaisia, jotka ovat sen "asian sisällä" eivätkä mieti tai kyseenalaista sen kummemmin... vähän niin kuin Matrixissa :D

Mutta ihan jännä tutkimustulos tuokin. Hyvin suppeasti oli tuossa uutisessa kerrottu mitään, joten paha arvioida tutkimusta sen kummemmin.

ap

Mutta jostainhan tuollainen ilmiö on yhteiskuntaamme alunperin pulpahtanut. Kuka on keksinyt facebookin ja mihin tarkoitukseen? JA miksi narsisteja on niin paljon, onko heitä aina ollut?

Vierailija
26/29 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vierastan facebookia ja olen pysynyt poissa sieltä. En vain pysty ymmärtämään miten omien asioiden julkituominen/ mainostaminen voisi olla mielekästä ja ketä kiinnostaa?

Olen aina ajatellut, että fb:ssä on jotain narsistista, vaikka moni siellä onkin aivan muista syistä, kuten helppo yhteydenpito tuttuihin.

Vierailija
27/29 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hänellä on paljon kavereita facebookissa, päivittää huomiotaheärttäviä statuksia ja lisää paljon kuvia, jotta niitä kommentoitaisiin.

Vierailija
28/29 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuossa kirjoitti Matrix-vertauksen. Voisin sen haastaa. Meinaan ainakin mulla on useampikin aktiivinen fb-kaveri, jotka juurikin kirjoittavat statuksiin "tarkkailujuttua". Siis kommentoivat yhteiskuntaa, uutisia, trendejä yms. Eivät niinkään kerro itsestään tai iltapaloistaan.

Vierailija
29/29 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Aki V

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän