Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähtisikö miehesi saunailtaan, kun vauva on alle viikon ikäinen?

Vierailija
18.03.2012 |

Siinäpä se kysymys.. Saunailta sisältää luonnollisesti saunomista, juomista ja jatkot baarissa. Lähtisikö sinun miehesi em.tilanteessa? Mitä tykkäisit ratkaisusta?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun haki minut ja vauvan sairaalasta.

Vierailija
22/46 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia ihmettelenkin narinaa jostain saunaillasta. Olin myös se joka itse oli pikkujouluissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oikeuta sellaiseen mustasukkaisuuteen, että olisin jotenkin kateellinen siitä, että toinen pääsee.

Vähän sama kun antaisi naapurin isomman auton tai hienomman saunan vaivata itseään.

Mieskin jaksaa nököttää himassa paremmin kun välillä käy ulkona, eikä katkeroidu tai ala ahdistumaan.

Olen aina hyväksynyt sen, että vauvan ja äidin suhde on symbioottisempi imetyksen takia, mutta ei se oikeuta minua estämään mieheni elämää. Yhteinen lapsi se on ja miehelle jää vielä parikymmentä vuotta hoitaa lasta ja kun imettäminen on loppu, pääsen vaikka viikonlopuksi jos haluan.

Meillä kumpikaan ei sido toista mihinkään ja molemmat ovat saaneet mennäkin vuorotellen, lapsia meillä 3.

Vierailija
24/46 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti lähtisi jos tuollainen harvinainen tilaisuus tulisi vastaan. Ei ole mitään syytä miksi ei lähtisi.

Meidän lapset olivat alle viikon vanhoina todella helppohoitoisia, joten isän läsnäolo 24/7 ei ollut mitenkään välttämätöntä.

Vierailija
25/46 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvasta. Jos vauva on kovin itkuinen ja kaipaisin itse lepoa, niin tuskin mieheni lähtisi. Ja jos ei itse ymmärtäisi olla lähtemättä, ymmärtäisi tilanteen viimeistään, kun siitä hänelle mainitsisin (miehet..). Jos taas ns helppo vauva, niin mikä ettei. Pieni tuulettuminen varmasti piristäisi (vaikka itse en missään nimessä "haaskaisi" pientä vapaata hetkeä vauvaperheen arjesta käyttämällä alkoholia ja valvomalla myöhään ;)

Vierailija
26/46 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis alle viikon ikäisessähän ei juuri ole hoidettavaa, yleensä sen ikäiset ovat helppoja. Isommissa lapsissa se varsinainen työ on. No, mutta sen näkee myöhemmin miten miehen menemisen käy, että koska tämä ipana suvaitsee saapua maailmaan ja miten hankalan synnytyksen jälkeen.

Vierailija
27/46 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä ja vauva kunnossa ja minulle sopisi niin saattaisihan tuo mennäkkin. Illanviettoon lähtiessä mies muistuttaisi että soita heti jos tarttee tulla aikaisemmin pois tai on mitään ongelmaa. Mutta siinä vaiheessa kun muut lähtisivät baariin tulisi mies kotiin ja todennäköisesti vinttaisi pyörällä ja kävis tullessa grillillä ja tois meille "iltapalaa". Jos nukkuisin niin mies varovasti herättelis syömään kanssaan. Seuraavana aamuna mies saattaisi nukkua tunnin tai kaksi normaalia pidempään mutta ei krapulaa.

Tai oikeestaan noin suunnilleen kaikki miehen saunaillat on menneet viimeisen kymmenen vuoden ajan riippumatta minkäikäisiä lapsia on kotona ollut.

Ja tietty minulla ei ole mitään miehen satunnaisia saunailtoja vastaan koska huomio minut aina tosi hyvin.

Vierailija
28/46 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin hyvässä kunnossa ja vaatimalla vaatisin, että lähtee, niin sitten kyllä.

Vierailija
29/46 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isot on jo koululaisia ja jos synnytys ja toipuminen menee hyvin niin ihan hyvin vois. Esikoiselta olin niin sika väsy (mutta niin oli sekin varpajaisten jäljiltä) ettei olis onnistunu. Toiselta mulla nousi kuume 39 toisena kotipäivänä, joten ei silloinkaan.

Mutta nyt jos menee synnytys ja siitä toipuminen niinko toiselta eikä tuu tuota kuumetta niin vois mennä.

Vierailija
30/46 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saunailta on. Ihän kukaan osaa ennakoida synnytystä jne. Jos kaikki kunnossa ja sä päräät, niin eikö reilu kompromissi olis just se, että mies menee saunomaan, juo saunaoluen ja tulee kotiin, kun muut menevät baariin? Näin me tehtäis, siis jos mies haluaa lähteä.

Vierailija
31/46 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olis malttanut jättää vauvaa ja oltiin molemmat niin väsyneitä 2 ekaa viikkoa ja ymmällään kaikesta uudesta että mieskin ois varmaan nukahtanut eka kaljan jälkeen:D Ja en todellakaan ois tykännyt että ois lähtenyt, no senkin takia että mulle tehtiin sektio ja en ollu ihan täysissä vauvanhoito voimissa. Ja olin kyllä niin karseissa hormoneissa ekan kuukauden et olis ollu varmaan turvallisuusriski jättää mut vauvan kans kehittelee jotai mustasukkasuus draamoja päässäni. Nyt vauva on 6kk, ja edelleenkään ei ole käynyt kertaakaan baarissa tai saunaillassa, vaikka nyt vois jo hyvin mun puolesta mennä. Mut ei edelleenkään malta olla pois niin pitkää pätkää vauvan luota kun päivätkin on jo töissä.

Vierailija
32/46 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kertaakaan tämän 20 vuoden liiton aikana käyny saunailloissa.

Vierailija
33/46 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran rankkaa oli uuden vauvan kanssa, ettei lähtenyt pitkään aikaan minnekään, ainakaan järjestämättä apua ja hyvästä syystä. Sama päti toisinkin päin. En kyllä toisenlaista miestä pitkään katselisi.

Vierailija
34/46 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun lapsi jo isompi 4.v niin ei vieläkään mee kuin pitkin hampain, max 1 x vuodessa bilettämään.

Mutta siis saisi lähteä jos tahtoisi.

Meillä siis kenenkään ei tarvitse "nököttää kotona", vaan ihan itse haluamme olla toistemme kanssa, nauttia perheestä ja yhteisestä ajasta, uudesta tulokkaasta nyt ennen kaikkea.

Vierailija
35/46 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua niin haittaisi. En ole koskaan kokenut, että tarvitsen miestä 24/7 vierelläni, vaikka on vastasyntynyt hoidettavana. Ne roolit ovat muutenkin vähän erilaiset, kun enhän minä pääse vauvan luota pois vaikka haluaisinkin (en halua) imetyksen vuoksi. Ei mua haittaisi, jos mies olisi yhden illan poissa. Tietenkin sitten eri asia, jos olisi joku hätä ja olisi vaikka itse huonossa kunnossa niin, että vauva hoito olisi vaikeaa. Mutta ei mun mies tällöin edes ajattelisi lähtevänsä...

Vierailija
36/46 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoisen isä lähti merille... Sen takia ihmettelenkin narinaa jostain saunaillasta. Olin myös se joka itse oli pikkujouluissa.

Mä olin ainakin niin huonossa kunnossa synnytyksen jälkeen, että jos mut olisi jätetty vauvan kanssa kaksi, olis voinut vaikka sattua jotain.

Vierailija
37/46 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en haluaisi, että lähtisi mutta toisaalta minun ei sitä mielipidettä kyllä edes tarvitsisi tuoda esille, sillä mies ei lähtisi ihan omastakaan halusta.

Ryypätä ja rällästää ehtii sitten myöhemminkin. En oikein jaksa ymmärtää miksi menoja ei voisi jättää väliin just ekoina viikkoina vauvan tulon jälkeen. Tuskin siihen tipattomaan aikaan kukaan kerkiää kuolla.

Vierailija
38/46 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä mieltä minä olen. Meillä käydään kyllä ulkona yhdessä ja erikseen, mutta jos viikko sitten synnyttäneenä kokisin tärkeäksi että mies on kotona niin kyllä se sitten olisi. En, suoraan sanoen katselisi päivääkään äijää, joka ei kunnioittaisi vaimoaan sen verran että viikko synnytyksen jälkeen ei voisi joustaa menoistaan.

Vierailija
39/46 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin paljon että tullaan känniin. Juoda saa, mutta ei humaltua on aika hyvä mitta sille "saunomiselle". Ja 4 tuntii riittää tollaseen oikein hyvin. Ei sellasta tilannetta että et tasan tarkkan tiedä milloin on kotona. johonkin se raja pitää vetää, muuten ei kulu pitkääkään aikaa ja on jo poissa viikonloput, "saunomassa".

Vierailija
40/46 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ei omasta tahdostaan eikä varmana minun tahdostani. Molempien lastemme jälkeen olin about ensimmäiset kaksi viikkoa niin huonossa hapessa, etten olisi pärjännyt lastenhoidosta yksin. Saunailtoja tulee ja menee ja aivan varmasti mies voi jättää väliin juuri sen kerran, joka osuu samalle viikolle kuin lapsen syntymä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän