Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MARRASMURUT VK 24***

09.06.2008 |

Ja taas uusi viikko edessä!

Hyvää viikkoa kaikille!

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollu nettipimennossa vähän aikaa.. ihan hyvä välillä ollakki:)muka hyvin levätty vk-loppu pitäis olla takana ku esikkoki oli isänsä tykönä..kovasti silti väsyttää.. eilen meillä oli tarkoitus siivota oikeen kunnolla mutta se meni sitte siihen että mie makasin sohvalla ja mies siivos:Dharvoin on nuin käyny mutta mulla ei kertakaikkiaan ollu voimia tehä mitään:)jätti se mulle keittiön siivoamisen!!mutta ei se haittaa..

Kohta pääsee nukkumaan, onneksi, kunhan esikko nyt väsyis oikeen nopeasti..

Nyt pitää vissiin lähteä jo kattoon mitä tuo tuolla tekee ku on niin hilijaa..

simppu rv 18+4

Vierailija
2/36 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 muksua (nuorimmat tietysti) korvatulehduksessa :( Valvoivat la-su yön molemmat ja itkivät niin käytin sitten päivystyksessä eilen ja niinhän se oli korvat molemmilla. Eli huomenna ei ainakaan vielä päikkärille vaan kotipäivä.

Vettä tulee ihan kaatamalla. Tullut jo aamuyöstä lähtien. Et kiva kiva. Tykkään ite kyllä vesisateesta mutta muksujen kanssa vähän hankala sää.

MIes kävi perjantaina siellä työhaastattelussa ja odotellaan vastausta valittiinko vai ei. Oishan tuo kiva. Asuis mummo ja ukki sitten samassa kaupungissa niin

Jassoo vaipanvaihto kutsuu...

AIHA ja tytöt ja rv 17+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIHA; peukut pystyssä, että mies saa työpaikan!!! bd bd

Simppu; hyvä että olet saanut levättyä (=mies on antanut levätä)!

Käytin eilen meidän kuopusta päivystyksessä, kun lauantaiaamuna huomattiin kädessä hyöteisen pistos ja koko päivän punoitusalue laajeni. Eilen aamuna aluetta ympäröikin sitten punainen rinkula. No lääkäri oli sitten sitä mieltä, ettei kyseessä ole punkin purema (mitä tietysti heti epäiltiin, kun tuolta nuoremmalta tytöltä löytyi punkki pyllystä :( ). Neuvoi laittamaan kortisonivoidetta ja jos alkaa näyttämään tulehtuneelta, niin sitten uudelleen näytille. Halusi sitten vielä tarkistaa korvat pojalta, kun on niin räkäinen. No toisesta korvasta löytyikin sitten alkava korvatulehdus :-/ . Mieskin sanoi pojalle, kun kotiin tultiin, että oisihan sitä saanut vaikka itkeä sitä korvaa, jos kerran kipeä on. Ei siis mitään merkkiä ole antanut korvasta! Ei itkuja, ei valvottuja öitä, ei mitään. Sama aurinkoinen poika on koko ajan ollut! :-O

Omaan mahaan ei kummempia kuulu, kasvaa ihan valtavaa vauhtia, vaikka painoa ei ole vielä tullut yhtään, vielä ollaan miinuksella vrt lähtöpainoon parilla sadalla grammalla ;).. Mitään vuotojakaan ei ole enää tullut (paitsi tietysti sitä valkkaria :-X )... Ekat potkaritkin uskalsin ostaa viime viikolla 20 sentillä kirppikseltä ;)

maria80 rv 17+2

Vierailija
4/36 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hyvin teillä tuntuu jo liikkeet? Mulla ei tunnu ollenkaan ja alkaa pikkasen huolestuttaa. (Istukka takana). Onnex mulla on torstaina neuvolalääkäri. Ihmetyttää vaan, et kun ei mistään tiedä olevansa raskaana. Noo, ehkä housut "vähän" kiristävät, mut sekäänhän ei takaa mitään. :) Viikkoja on ny 16+4.

Vierailija
5/36 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä nukkuminen on menny niin HANKALAKSI että!!!mutta kunhan ei aivan liika väsymykseksi mene niin hyvä..kolme tuntia kävin pyörimässä sängysssä.. ehkä 5 minuutin pätkiä nukuin välillä...

Ja iltaisin(myös päivisin) vaivaa se levottomuus jaloissa, mie jo ehin toivoa ettei tämä raskauden aikana olis pahentunu mutta turha toivo..Mulla alkaa ihan kramppaamaan jalat ku ne aikansa ensin kiusaa, sitten ne on ihan oikeasti kipeät..mie sätkin ja kitisen sängyssä ennen nukkumaan menoa:Dkiva miehellä kuunnella..sanoo kyllä että käy sääliksi.. Mulla kun ei auta mikään mikä normaalisti auttaa, kylmä vesi, jalkojen nosto ylös, kovakourainen hieronta, rasvaus jne.. nyt sanoin neuvolassa että sanokaa mitä haluate,miehän syön sitä magnesiumia nyt!soitin siis aamulla neuvolaan..Mutta onneksi tämä ei tappavaa ole:D

Keskiviikkona kävin siellä ostoksilla, löysin valkeat caprit ja turkoosin paidan..hyvät ostokset on..Nyt vaan sitte odottelen että mistä sitä löytyis joku mekko..joka menis sitte lopussaki jos on tarvis mutta ainaki nyt näihin kesäjuhliin..

Nyt tuntuu että paino on alkanu nousta, syytä olis,ku olen syöny ku possu kaikkea..nyt pitää vähän hillitä, jos vaikka jatkais salaatin syömistä:Dsuklaata tekee kauheasti mieli mutta se ei mene alas ku sitä sitte olis.. suklaavanukas kyllä menee, voisin syödä vaikka 10kg sellasta:D:D

Mutta täytyy mennä antaan esikolle mehua lisää kun tuolla syöpii:D

simppu rv 18+4

Vierailija
6/36 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!!!

Ei oikein tuu kirjoteltuu tänne tän meitin supernopeen netin takia (50kb/s).

Miula oli toinen neuvola tossa toukokuun lopussa ja seuraava on vasta heinäkuun lopulla. Ihan omasta toivomuksesta. Ei tuon pikku jätkän kanssa jaksa rahtautua kun päälle on vielä sen neuvolat ja omat ultrat. Rakenneultra on 8.7.

Viimeks neuvolassa olikin säätämistä kun tuo esikko 10,5kk sillon roikku vaan äipän lahkeessa ja oli jotenki niin herkillä. Neuvolatätiä katteli alta kulmien ja itkuakin tuli kun äipältä otettiin vernpainetta jne. Sydänäänet kuulu hienosti heti toisin ku Miskaa oottaessa. Sillon olikin istukka eessä ja nyt se on takana. Siks varmaan nuo liikkeetkin on jo alkanu tuntuu. Esikon aikaan nekin oli aika vaimeita just sen istukan sijainnin takia.

Oma olo on onneks alkanut kohentuu. Tosin väsymystä on edelleen ilmassa, mut sitä ois varmaan ilman raskauttakin tuon esikon takia. Painoo on tippunut 7kg tähän mennessä. Saa nähhä millon alkaa tulla sit takas. Esikossa tässä vaiheessa putoaminen pysähty ja jonnii aikaa pysy siinä ennen ku alko tulla pikku hiljaa alkutasolle. Maha on ollut koko ajan turpeissa plussaamisesta asti. Tosin nyt alkaa tuntuu, et se alkaa kohdun voimastakin pikkasen alhaalta pullistella.

Oon kyllä huomannu, et tätä toista raskautta ei tarkkaile enää samalla tapaa kun ensimmäistä. Ei oo aikaa ja energiaa. Mieskään ei oo ollu niin kiinnostunu. Taitaa olla jo tuttu juttu koko homma.

Sonteri, Miska ja pikkukakkonen rv 16+3

Vierailija
7/36 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa ehdin kirjoitella kuulumisia vaikka seuraillut ahkerasti marraskuisten touhuja.

Neitikuulle heti ekaksi: Olin itse huolissani pari viikkoa sitten juuri samasta syystä. Olin jo mielestäni tuntenut liikkeet, mutta yhtäkkiä en tuntenutkaan mitään. Meni pari päivää yli 17 viikkoa ja sitten asukki kopautti kunnolla. Eli ihan päivistä homma on näköjään kiinni ja nyt jumppaukset pystyy tuntemaan päivittäin. Liikkeet aika heikkoja joka tapauksessa tuossa vaiheessa, joten mukulan asento jne. vaikuttaa aika tavalla siihen tunteeko liikkeet vai ei.

Mulla alkaa istumatyö käydä hankalaksi kun ei löydä kunnolla istuma-asentoa ja tahtoo sattua sinne tänne. Supistelee lisäksi julmetusti päivin ja öin. Kivuttomasti onneksi ttosin. Samanlaista oli esikon kanssa. Saapi nähdä pystyykö miten kauan töissä olemaan. Terkkari noista suppareista oli aika ankarasti sitä mieltä, että nyt seurataan tosi tarkkaan ja saikkukynnys matala. Esikon aikaan supisteluja vähäteltiin ja kärvistelin viikosta 14 asti enkä levännyt yhtään kun minun annettiin ymmärtää että kuuluvat asiaan. No niin kai kuuluvatkin, mutta ei ehkä tässä mittakaavassa...

Muuten ei ihmeempiä... Tässä röllötellään. Viikonloppuna riideltiin oikein kunnolla isännän kanssa, enkä kyllä muista enää oikein että mistä aloitettiin. Hormonit taitaa kiehua. Yhdessä ollaan oltu jo niin kauan, että kaikennäköistä tussahdusta välillä ilmenee, joten ei sen vaarallisempaa. Mutta kyllä se mies riepoo välillä. Luulen että sama kommentti tulisi toisinpäin :-)

Ekat vauvanvaatteet tupsahtivat viime viikolla lahjoituksena lähipiirin "kierrätystiimiltä" ja totesin, että noilla määrillä lienee turha tilata pakkausta. Mahtavia vanhoja värikkäitä froteepotkareita, kestovaippoja jne. Esikon vaatteet ja vermeet ehdin itse jo toimittaa itärajan taakse kauan sitten, joten niitä ei muutamaa muinaisjäännettä lukuunottamatta ole jäljellä.

Ootteko jo muuten käyneet perhevalmennuksessa? Me käytiin ja todettiin, että onpa aikansa elänyt sisältö ainakin meilläpäin, mutta en jaksa siitä enempää avautua... Ihan en suoraan sanottuna tiiä kenelle tuokio oli tarkoitettu koska ensisynnyttäjätkin olivat vähän ihmeissään tarjonnasta.

Tässäpä nämä varsin omanapaiset kuulumiset... rakenneultraa odotellessa.

Sirilii rv18+2

Vierailija
8/36 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viikot laittanu itelle väärin.. siis nythän on 18+5!!

Vierailija
9/36 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä eletään suvantovaihetta. Ei tunnu potkuja ei, täs muutamana päivänä mukamas tunsin, ne tosin tuntu aina samasta kohdasta tuosta edestä vähä sivulta. Tänään varoksi kaivoin dopplerin esiin ja kuuluhan ne sydämenlyönnit tuosta jo melkis navan korkeudelta, mut aikas hiljaa ne vieläki kuulu. Oliskohan mullaki se istukka kumminki noussu tuohon eteen. No sen näkee sit rakenneultras, jonne on vielä piiiitkä aika (9.7.) kääk, eli tasan kuukausi. No, ehkäpä sitä ennen jo liikkeetki tuntuu vaikka istukka oliski edessä.

Selkä kipuilee ajoittain aika lailla. Ärtyy heti kun kumartee liikoja (esim. kökkii puutarhassa). Tilasinki tukivyön nyt, katsotaan onko apua.

Pesänrakennusvietti on kova, kestovaippoja oon taas haalinu lisää, eikä olla ees raskauden puolessa välissä .... kohta mä varmaan jo raahaan pinniksenki sisälle jököttämään ;D Mä oon jo ihan höpsähtäny tähän vauvaan... Voi ku jos sais sen pian syliin.

Aihalle tsemppiä ja toivottavasti korvat paranevat pian! Marian pojalle sama juttu (mulla ei muuten ole koskaan ollut korvatulehduksessa korva kipeä, siellä voi olla tosi paha tulehdus eikä korva tunnu lainkaan kipeältä, se on jännä juttu)

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Koralli kera Aarteen 15+4

Vierailija
10/36 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinpa sitten eilen synnärin päivystyksessä kun vuodot jatkui. Ultrassa selvisi syykin, istukka on alhaalla ja vuotaa reunasta. 2 viikon päästä on rakenneultra ja katsotaan onko noussut. Jos ei niin sitten kontrolli n. rv 30. Nyt on sitten hyppiminen, juoksu, seksi ym. kielletty. Nostelemisesta ei puhunut mitään eli kai se on sitten ok. Aamulla heräsin pöksyt veressä ja kyllä vähän pelottaa edelleen, koska vuoto lisääntyy. Oisko sit vaan eilisistä tutkimuksista kyse? Vaavi oli ok, painaa jo n. 200g.

Pikaisia paranemisia pikkupotilaille! Meidän muru vaan yskii, on yskinyt jo monta kuukautta, terkan mielestä johtuu pölyistä. Kai sitä täytyy viedä tuo lääkäriin jossain vaiheessa. Yskä tosin vaivaa vain aamuisin ja joskus päiväunien jälkeen.

Koralli, mä oon kanssa muutaman kestovaipan jo hankkinut... Perustelen sillä, että tulisi liian kalliiksi hankkia kaikki yhtä aikaa =)

murunmamma ja pikkumuru rv18+1

Vierailija
11/36 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti vuoto loppuu pian ja pääset jälleen nauttimaan raskaudesta. Tällaiset vaivat ovat ikäviä, mutta onneksi vuotoon löytyi joku syy.

Vierailija
12/36 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neitikuu: Minullakaan ei vielä tunnu liikkeet ja aika samoilla viikoilla olen kuin sinäkin. En ole kuitenkana ollut vielä huolissani, koska odotan esikoista ja istukka on edessä. Onneksi pääsen perjantaina tarkistamaan tilanteen neuvolaan.

Vatsa on kasvanut jo sen verran, että raskaus alkaa tuntua todemmalta. Yhdet onnittelutkin olen jo saanut mahan perusteella. Silti saan vatsan vielä hyvin peitettyä eikä ole tarvinnut siirtyä vielä äitiysvaatteisiin, vaikka yhdet housut onkin hankittu jo valmiiksi.

Simppu: Täälläkin on kärsitty varsinkin yöaikaan oudoista jalkakrampeista. Vielä olen ne kestänyt, mutta toivottavasti eivät muutu pahemmiksi.

Meillä on jo pikkuhiljaa suunniteltu tulevia hankintoja. En ole uskaltanut vielä ostaa mitään, mutta kyllähän tässä vielä ehtii. Meillä ei ole mitään valmiina, kun tosiaan esikoista odotellaan. Vaatteita saamme jonkin verran lähipiiristä, mutta ainakin vaunut ja kaukalo ym. isommat hankinnat täytyy tehdä itse.

Aiotteko muut hankkia hoitopöytää? Meillä on se mietinnässä, mutta en tiedä, kuinka tarpeellinen se oikeasti on. Olen vain kuullut, että se on niin monella jäänyt liian vähälle käytölle. Meillä on tilaongelma, koska erillistä lastenhuonetta ei ole. Hoitopöytä täytyisi siis saada sopimaan makuuhuoneeseen, koska kylpyhuonekin on liian pieni.

Onko kukaan muu jo lomalla? Viime viikko oli ensimmäinen lomaviikko, ja onneksi silloin sai nauttia kauniista ilmoista, kun nyt on ollut näin harmaata. Onneksi työt alkavat vasta elokuussa, eli vielä tulee varmaan aurinkoisiakin päiviä. Muistaakseni täällä oli muitakin opettajia. Tuntuu vain, etten ole päässyt vielä kunnolla eroon työasioista, kun ne pyörivät joka yö unissa. Olen itse asiassa nukkunut huonommin kuin ennen lomaa.

Tiitikkä rv 16+4

Vierailija
13/36 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murunmamma: ota rauhallisesti, äläkä myöskään nostele mitään. Kaikki ylimääräiset ponnistelut pois.

Tiitikkä kyseli hoitopöydästä ja lomista. Täällä aloitellaan loma juhannukselta, joten vielä muutama tovi kärvisteltävänä. Kuten eilen kirjoittelin istumatyö päätteen edesssä on yllättävän rasittavaa. Helpompaa varmaan olisi vähän liikkuvampi työ.

Hoitopöytää meille ei ajateltu hankita, ei ollut esikonkaan aikaan. Käyttöaika on niin lyhyt ja "valmiita" hoitotasoja löytyy kotona kuitenkin. Meillä pesukoneen päällys saa ensi hetkiä varten pehmikkeet tätä varten :-) Huomattiin taannoin, että tosi hyvin pärjää ilmankin. Vaipanvaihtajakin saa jumppaa kun vaihtaa vaipat sohvalla, lattialla, sängyn päällä...

Reipasta päivää mammat!

Sirilii rv 18+3

Vierailija
14/36 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

murunmamma; malta nyt olla nostelemattakin, ja yritä ottaa mahdollisimman rauhallisesti!

Meille hoitopöytä oli kyllä ihan huippu juttu, kun makkaristakin sille tilaa löytyi! Sinne sai kivasti kaikki vaatteet ja kaikki muutkin hoitotarvikkeet käden ulottuville! Helpotti huomattavasti hoitotoimenpiteiden tekemistä. Mutta jos tilaa ei ole, niin vastaavanlaisen saa varmastikkin rakennettua vaikka siihen pesukoneen päälle kylppäriin. Yläpuolelle vain hyllyjä ja koukkuja, joihin voi sitten ripustella vaikka pussukoihin tms. niitä tarvikkeita, tässä ratkaisussa on ehdottomasti plussaa vesipisteen läheisyys ;). Siinä vaiheessa, kun lapsi alkaa kontata hoitopöytä alkaa kyllä jäädä turhaksi. Meillä on tosin kyllä sellainen malli, josta tuli sitten lipasto, joten on käytössä vieläkin! Mutta todellakin tilaahan tuollainen hyvät säilytysominaisuudet omaava pöytä vie :/...

Nyt ollaan vaihdettu pienempään makkariin, joten vielä ei olla päätetty, että miten hoitopöydän kanssa toimitaan, hommataanko pienempi siihen vai laitetaanko pöytä viereiseen huoneeseen. Todennäköisesti pöytä tulee viereiseen huoneeseen (=lastenhuone, johon suora oviaukko), siitä on lyhyempi matka pesupisteeseenkin, joka sijaitsee 1,5 m2 vessassa (sinne ei siis mahdollisuutta h-pöytä viritystä kehitellä)... Mutta pähkäilemistä riittää vielä meilläkin

maria80 rv 17+3

Vierailija
15/36 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ensinnäkin kaikille!Kyllä asioilla kuitenkin onneks on taipumus järjestyä..

Hoitopöytää en itse hankkis,mutta miehellä ei vielä kokemusta pienestä vauvasta joten ehkä hänelle helpompi.Itseltä vaipat vaihtuu kyllä vaikka sylissä tarpeentullen.

Kauppojen-, ja neuvoloiden seiniltä kannattaa katsoa käytettyjä.Itse ostin juuri lipastollisen hoitopöydän,hyvän,valkoisen 10eurolla ja ilmoitus oli kaupan seinällä:)

Ja jos olet pienemmällä paikkakunnalla käymässä kannattaa kyllä vilkasta kauppojen ilmoitustaulut,voit tehdä mahtavia löytöja ja melkein ilmaiseksi!!!

lomalla olen ollut melkein 2 kuukautta kun on olo ollut niin huono,nyt 2vkoa ollut tosi hyväolo ja huomenna menenkin sitten töihin pitkästä aikaa..:)kivaa!!

Vauvaa odotan ihan hirveästi!Vielä ei oikein ulospäin huomaa mitään,mutta kovasti potkii ja heittää kiemmiä.Yöt alkaa olla todella tukalia,aivan hirveä hiki iskee aina ja on niin kuuma etten tiiä miten selviän aina aamuun,mutta ei onneksi sen pahempia vaivoja..

Leila rv 18+5

Vierailija
16/36 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli esikoisen aikaan hoitopöytä kylpyhuoneessa/vessassa, ku asuttiin rivarissa. Se oli hyvä ratkaisu. Pesupaikka oli vieressä (esikoisella oli lähes joka vaipassa kakka). Vieressä oli pönttö johon sain kestovaipoista aikanaan ne isommat pökäleet kipattua.

Nyt asutaan omakotitalossa. Kaksi vessaa on, johon kumpaankaan ei hoitopöytää mahdu. Kylppäri on tilava ja siellä on semmonen iso pesuallas. Mut pönttöä siellä ei ole, ja mietin just noita kestovaippoja. Pikkuvaipan sinappikakka nyt menee pesualtaastakin alas, mut ne isommat hädät sit. En oikein tiedä vielä miten järjestetään. Mä melkein luulen, että pikkuvauvana hoidetaan siellä kylppäris (meidän hoitopöytä on siis semmoinen elfan pöytä, joka sietää kosteutta) ja sit vähä isompana jossain muualla jommankumman vessan lähellä. Hankalampaa tämä kyl on näin.

Jos teillä on mahdollisuus pyykkikoneen päälle laittaa alusta, niin se on kans varmaan ihan hyvä. Sitähän ei tiedä millainen sinappikone vauvasta tulee. Meillä tosiaan esikoisen kans sai olla koko ajan pyllyä pesemässä, mutta vauvoissahan on eroja.

Murunmammalle nyt tsemppiä kovasti. Nyt vaan otat tosi iisisti, etkä nostelekaan mitään sen kummemmin!

Tiitikkä: mä oon kans ope ja lomalla. Tuo sun juttu oli tuttua. Mulla on monena kesänä ollu se ongelma että oikeastaan vasta heinäkuussa oon päässy koulusta eroon, unissa on oollu koulussa monesti kesäkuut. Kai se on just se ku kevätki on koulussa niin hektistä ja ku koko talvena ei oikein ehdi lataamaan akkuja niin sitä on niin koulustressi päällä kumminki vielä kesälläki.

mulla on oikeastaa nyt tämä kesä alkanu paljo paremmin. Ei yhtään koulu-unta, jihuu. Mulla loppu luokanvalvojuus (ysit pääsi koulusta), joten jotenki sai "pöydän ikään kuin tyhjättyä". Se helpotti. Sit ku on tää vauva tulos ja vie paljo mun ajatuksia niin sekin auttaa. Mä ryntäsin heti puutarhatöihin loman alettua tietosesti pyrin tyhjäämään pääni. Mä oon oikeesti pelannu netissäki semmosia tyhmiä yksinkertaisia pelejä, joissa ei tarvii ajatella mitään. Kaikki ihan tietosta "mielen nollaamista". Yllättävän hyvin on onnistunut.

Mut nyt lopettelen, kokeilen tänään, että jaksaako esikko kuinka päivä ilman päikkäreitä (on siis 4 v 5kk), on menny illat ny vähä myöhäseen ja aamut kans, mikä ei niinkään haittaa,m ut nuo illat kyllä. Jotenk kokeilen nyt jaksaako ilman päikkäreitä, on kyllä siinä ja siinä. On meinaan hirmu hyvä nukkuun päikkärit. Noh katsotaan.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Koralli kera Aarteen 15+6

Vierailija
17/36 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korallille:meidän perheessä,siis sisaruksistani(10kpl 3poikaa ja loput tyttöjä,yksi vanhempi ja loput nuorempia) kukaan ei ole kyllä enää 3täytettyään oikeen nukkunu päikkäreitä .Nukkumaan mennään kasin jälkeen siis pienimmät ja ylös siinä 9 aikaan,äiti kotona pääsääntöisesti viikot,välillä saattaa viikollakin olla töissä.

Juuri 3vee täyttäneellä pikkusiskolla, kova uhma.

Se oli pienenä "mun pieni vauva"2viikon iässä tuli mun luo ja oli vähän yli vuoden kun meni pysyvästi takas mun vanhemmille.Ja nyt tahtois kovasti tulla välillä takas ja tulevasta vauvasta kun puhuu niin on todella mustis.

Kaupassa katseltiin vauvan vaatteita niin puristi kättäni niin kovaa että verta tuli.En oikeen tiiä miten pitäis suhtautua.Toivottavasti menee ohi ennen kun vauva tulee,muuten laitetaan kyllä tyttö veljensä kanssa hoitoon kun äiti menossa syksyllä töihin.

minkäslaisia sf-mittoja on saat?eipä tuo vielä oikeen taida kertoa mitään..

16+4 oli 15

Leila rv 18+4

Vierailija
18/36 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en näköjään ole ainut jolla ei liikkeet tunnu vaikka viikkoja jo tasan 19. Tai mä en ole aina ihan varma, joskus tuntuu sellasia "muljahduksia" tai muuta vastaavaa. Iltaisin yritän kyllä maata hetken paikoillaan josko niitä tuntuis.

Joko te ootte pässyt eroon selällään nukkumisesta? Mulle se on vaikeeta. Muistanko oikein että 16 viikon jälkeen ei ole hyvä nukkua selällään?

Hankintoja ei olla vielä tehty. Kesäkuun lopussa mennäänn tallinnaan ja sieltä ainakin ostan jotain.

Hoitopöydästä oli juttua. Meillä ei tähän asuntoon kyllä oikein mahdu. Makkariin ainoastaan jos sieltä vie hyllykön pois. Isompi asunto olis kyllä hakusessa, mutta paperit voi viedä asuntotoimistoon vasta kun saan neuvolasta raskaustodistuksen. Aika huonosti niitä on kyllä ollut tarjolla että saas nähdä miten käy. Tällä hetkellä asutaan siis kaksiossa kerrostalossa. Rivariin olis kiva päästä mutta se on otettava mikä tarjotaan, muuten jäädään vielä nuolemaan näppejämme.

Onko muita jolla on suunnitelmissa/aikeissa muutto vauvan tulon takia? Tai on jo muuttanut?

crabu-87 rv 19+0

Vierailija
19/36 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

murunmamma on nyt sitte iisisti, ja ei saa nostella, kaveilla oli sama tilanne ja vuosi ihan järjettömästi monta viikkoa ja oli tosi kipeä..Nyt kuiten 1,5v terve poika:)

Mulla on voimat ihan loppu, tuntuu ettei jaksa yhtään mitään, ei väsytä vaan tuntuu vaan ette oikeen jaksa..Kaikki itkettää, tänäänki lähin esikon kans ulos, mie kävelin ja poika kolmipyörällä niin poika ei suostunu ohjaamaan pyörää ja pyörä heittelehti miten sattuu niin mie huusin naama punasena toiselle ja sitte itkin koko matkan ärrälle ja takas kotia tullessa kans, kyllä jokunen ihminen on voinu minua kattoa..äitiki vaan lohdutteli että saahan sitä välilä olla väsyny..

Eilen tein ruokaa illalla kymmenen aikaan niin tänään ku alettiin syömään aamupäivällä niin riisi oli ihan puuroa ja siellä oli vaikka kuinka paljon vettä, ihan ohjeen mukaan tein mutta huono ohje ilmeisesti, valutin kyllä mutta luulin että kaikki olis jo pois,sitte tein broileri pihvit uunissa ja ne palo,sitte vielä tein curry kastikkeen ja eiköhän seki palanu pohjaan!!Itkin sitä miehelle ku mies oli töissä, no mies soitti vähän ajan päästä että kyllä se hyvää oli se ruoka ja rakas älä nyt itke, rauhotuppa nytten, hyvää se ruoka oli, ei mitään vikaa ollu!Siis mie en käsitä, mie en mikään maaliman herkkäitkusin ihminen ole, mutta nyt kaikki itkettää, jo ihan ilman syytä, kaikki on huonosti, vaikka nää on ihan normaaleja asioita, jotka voi sattua ihan kelle vaan mutta mie ajattelen sillä hetkellä että ku mie en osaa mitään jnejne..tulis jo marraskuu ja sais sen vauvan syliin niin alkas loppua nämä hormooni sekoilut..

Mullaki supistaa, ei kipeästi mutta jos oikeen touhuan niin kyllä rupeaa supistaa, mutta kai se on ihan normaalia, haluaisin kyllä käymään lääkärillä varoiksi ettei olis kohdunsuulla tapahtunu mitään..

Hoitopöydästä;en aio hommata,meillä ei tilaa, ainakaan tässä asunnossa, muutetaan hope so pois ennen vauvan syntymää!en tarvinnu esikon aikana, käytin ehkä peräti kaks kertaa, mutta sellanen missä on säilytys mahollisuus olis hyvä, jonka vois jättää sitte lipastoksi niin ostaisin kyllä..

Mutta täytyy tästä lähteä katsomaan telkkaria josko sieltä tulis jotaki ilosta ohjelmaa..

Simppu rv 18+6

Vierailija
20/36 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, teillä on nuo yöunet niin pitkiä suoraan. Meillä talvella ku oon töissä, niin poitsu menee nukkumaan n. 20:30-21:00 ja nousee klo 7. Ei jaksa sillä pelkästään, niin on hoidossa nukkunut semmoiset 1,5t. Viikonloppusin kokeiltiin tuos talvella joskus jättää päikkärit pois niin poika joko itki koko illan tai sit simahti itestään sohvalle tmv. joskus viiden maissa, ja siitähän vasta yöunet tykkäsivätkin...

Ei kiinnosta talvella laittaa yöunille missään kello 19 aikoihin joten tämä järjestely on sopinut hyvin, varsinkin kun esikoinen menee mielellään päikkäreille. Eilenkin pyysi päästä unille! No tänään kysyin etät kokeillaanko ilman päikkäreitä ja ihan hyvin on nyt menny tämä päivä ja ilta. Varmaan nyt kesäksi sit jätän päikkärit pois niin saadaan kaikki aamulla nukkua pitempään. Mut syksyllä varmaan päikkärit tulee takas kuvioihin mukaan, kun pitää taas herätä niin varhain. Plus hoidossa on aina lapsella rankempaa ku kotona, niin väsyykin enempi. Lapsestahan toki myös riippuu paljon. Mut meidän poika on tosiaan aina ollut hyvä nukkumaan päikkäreitä. Ei ole tarvinnu niistä koskaan tapella.