Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MARRASMURUT VK 24***

09.06.2008 |

Ja taas uusi viikko edessä!

Hyvää viikkoa kaikille!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on parempi päivä:Dainaki vielä..

Nyt tämä neiti innostu leipomaan, kokeilen tehä tuorepastaa, onkos jollaki siihen ohjetta??

tai tietoa voiko sitä pakastaa??

Ja sitte kunhan saan kaupasta haettua leipävuoan niin teen pakkasen täyteen leipää:)ja ruisleipää en ole ikinä tehny sähköuunilla mutta kokeilen sitäki,siihenhän ei välttis tarvii vuokaa niin voisin kokeilla jo tänään.. leivon sitte marraskuuhun asti niin saas nähä kuinka on pakkanen täynnä:D:Dkyllähän sitä tietty kuluuki kokoaika mutta jos jotaki sais pakkaseen ensi viikoiksi ku vauva syntyy.. helpotta sitte sitä aikaa..ja ku tuo esikkoki kauheasti tykkää leipoa minun kans niin on sillekki tekemistä:)

Nuista päiväunista,meillä poika menee 20-21 nukumaan ja herää siinä 6-8 aamulla ja sitte 12-13 aikaan nukkuu 2-3h päiväunet.. mie ainaki olen enemmän ku tyytyväinen:)ollaan kokeiltu olla ilman päiväunia mutta ei toimi:)poika nukkuu pystyyn sitte..meillä kun ei ole mitään väliä että laittaako poika millon nukkumaan ku herää jokatapauksessa aina niin aikaisin!hieman ärsyttävää..

mutta joo mie alan metsästää sitä tuorepastan ohjetta:D

simppu rv 19+0

Vierailija
22/36 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kaikille hoitopöytävinkeistä! Olenkin kuullut, että moni käyttää pesukonetta hoitopöytänä, mutta se ei meillä oikein käy, koska kone on päältä täytettävä. Ehkä täytyy katsella vielä perinteisiä malleja. Meillä on aika vähän säilytystilaakin, eli siinä mielessä olisi hyvä, jos vauvan vaatteita saisi hoitopöydän laatikoihin tai hyllyille.

Koralli: Koulu-unet jatkuivat taas viime yönä. Minulla ei ollut nyt omaa valvontaluokkaa, mutta ysejä opetin paljon. Siksi tuntuukin nyt jo vähän haikealta, etten välttämättä näe heitä enää koskaan. Kolmessa vuodessa ehti tutustua moniin niin hyvin, että jää miettimään, millaista heillä on jatkossa ja pääsevätkö esim. hakemiinsa opiskelupaikkoihin. Monet muutkin kouluasiat ovat kyllä pyörineet mielessä. Usein olen heti loman alussa lähtenyt johonkin reissuun, ja se taitaakin olla paras tapa karistaa työasiat mielestä.

Oletteko te muut jaksaneet harrastaa liikuntaa tässä raskauden aikana? Itselläni on vähän huono omatuntokin välillä, kun tuntuu, ettei jaksa eikä huvita tehdä mitään. Aikaisemmin olin todella kova urheilemaan, mutta nyt tuntuu, että pienessä mäessä alkaa heti kamala puuskutus. Tänään ajattelin mennä pitkästä aikaa kuntosalille. Katsotaan, jaksanko tehdä siellä mitään. Pari päivää on taas ollut niin kamala olo, etten senkään puolesta olisi voinut kuvitella mitään liikkumista. Koskahan tämä yökötys vihdoin loppuu?

Tiitikkä rv 16+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Vinkkinä vielä muuten, että Ikeassa on sellainen kylppärin seinään kiinnitettävä hoitotasoviritelmä, jossa myös säilytyspusseja hoitokamoille. Sen voi taittaa käytön jälkeen seinälle. Kaverini kertoi, että on kätevä pienissä tiloissa jos haluaa hoitotason kylppäriin. Eikä muuten ollut kallis viritelmä, muutaman kympin. En tiiä kun en ole itse käytössä kokeillut, mutta ajanee asiansa.

Kiva lukea teidän tunnelmia koulun suhteen Tiitikkä ja Koralli. Itselläni opepuoliso, joka nyt siis kotosalla eikä tiiä miten irrottautuisi työstään. Pohtii oppilaitaan ja suunnittelee tulevaa vuotta, kehittelee projekteja, materiaalijuttuja jne. Hienovaraisesti olen joutunut "vihjaamaan", että rentoudupa vaikka sen verran, että viet vaikka roskat... Noh, ymmärrän kyllä kun nään vierestä miten rankkaa työ on lukuvuoden aikana. Opettajien pitkistä lomista on kenenkään turha olla kateellinen. Meillä ainakin työ on jatkuvasti läsnä perheen arjessa lukuvuoden aikana, myös iltaisin ja viikonloppuisin, kun on opetukseen liittyvien juttujen lisäksi seurana vielä ne oppilaiden vanhemmat, joiden kanssa hoidetaan asioita jatkuvasti. Ihan aiheesta tosin, eikä isäntä näytä sitä pistävän pahakseen laisinkaan. Mutta ei ihme, että vie kuulemma pari viikkoa vähintään saada sekamelska pois päästään... Eli otan osaa :-) Koittakaahan rentoutua. Ja viekää nyt hemmetti ne roskapussit pihalle :-)

Täällä väsyttää... maha alkaa painaa ja huomaa, että toka raskaus on jo muuta toista kropalle kuin eka painos. Huomaako joku muu eroa? Paikat paukkuu ihan eritavoin. Noh, onhan tuota ikääkin ehtinyt jo tulla, joten tiiä häntä mikä sitten on suurin syy.

Jaksuja kaikille! Ja aurinkoa masuille!

Sirilii rv18+4

Vierailija
24/36 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirilii mie ainaki huomaan ettei tämä toinen raskaus ole nin helppo ku eka oli..maha painaa aikasemmin jo ihan kauheesti ja olo ei ole mitenkään energinen..ja mulla ei kyllä ikä ole syynä, "uorena on helpompi olla raskaana ku paikat jaksaa paremmin"-näin sano mulle ammattikoulu opettaja mutta kyllä mie sanon että ei pidä paikkaansa!mulla kuitenkaan ikää ole ku hurjat 19vuotta ja ihan loppu olen!!

Kyllä tuo leipominen on hyvä tapa unohtaa kaikki murheet!ei ainakaan itketä ku leipoo..leipoisin vaikka mitä mutta nyt loppu vehnäjauhot!varmaan jos olis kaikki tarvikkeet niin olisin leiponu pakkasen täyteen kaikkea mitä vaan keksin!No illalla haen kaikki tarvikkeet ja leivon illalla lisää..nukkumaan meno on ihan hirveää nin jos leipois vaikka koko yön..ei taida onnistua, saattaa mies pistää stoppia jossain vaiheessa:Delokuvissa/sarjoissa ku näytetään monesti että nainen leipoo ku on surullinen tai pahantuulinen ja yhtäkkiä muffinseja on monta sataa niin mie olen kyllä just sellanen:)mie vaan leivon kaikkea järkevää..leipiä jne.. mutta kylläpä niitäki jossain vaiheessa on liikaa..

Tulis vaan äkkiä marraskuu ja sais sen vauvan syliin niin ei enää hormonit hyppis niin kovasti..

Mun pitää kyllä miettiä tulta ikean hoitotaso systeemiä..vois olla hyvä hankinta..

mutta nyt syömään ja sitte nukkumaan..

simppu rv 19+0

Vierailija
25/36 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli äitiysneuvola mulle ja lastenneuvola meidän kohta 3v:lle peräperää ja hyvin tuntui olevan kaikki asiat kaikilla osapuolilla. Syke kuului, mutta hirveä hakeminen siinä oli, terkkari epäili että istukka on edessä kun ei tuntunut saavan häiriötöntä kuuluvuutta. Onneksi sentään sen verran muisti sanoa, että kyllä se siellä taustalla kuuluu, ei vaan saa kunnon yhteyttä.. No, pyysi toisen terkkarin paikalle ja hän sai sitten hyvin kuulumaan, syke siinä 120-130 välillä. Meillä tuntuu olevan rauhallinen kaveri, siellä hujakoilla ne on tähän mennessä menneet nuo sykkeet. Terkka tosin väitti että myös se, etten juo aamulla kahvia enkä teetä, voi vaikuttaa asiaan.

Huomenna sitten rakenneultra, saadaan tietää vähän enempi että miten kaveri voi. (Meillä on ollu lähipiirissä useampia ei-niin-hyviä ultrakokemuksia, siis sellaisia joissa on selvinnyt aika ikäviä asioita, enkä ehkä niistä johtuen jotenkin pysty ajattelemaan että "mennään kurkkaamaan junioria" vaan ennemmin vähän pelonsekaisesti että toivottavasti sillä on nyt kaikki edes suhteellisen okei..)

Juttelin tänään pomon kanssa vanhempainvapaajärjestelyistä ja sillekin sanoin että 2.7. on se hetki jonka jälkeen jos tulee keskenmeno niin se lasketaan synnytykseksi ja olen joka tapauksessa sitten äitiysloman (4kk) verran poissa.

Mä en tiedä ollaanko menossa synnytysvalmennukseen. Käytiin viime raskaudessa vaimon ja lapsen isän kanssa kolmestaan ja siitä oli jotenkin tosi vähän hyötyä. Sen sijaan mammajoogakurssille aion mennä elokuun alussa, siellä opetetaan erilaisia hengitystekniikoita ja äänen käyttöä sekä kuulema toimivia ja epätoimivia asentoja, erilaisia harjoitteita ja muuta käytännön tietoa, josta on hyötyä synnytyksessä ja siitä toipumisessa. Eipä siitä ainakaan haittaa voine olla...

Onko muut jo kovasti miettineet sitä synnytyspuolta tästä efortista? Monet kaverit jotka odottaa kakkosta tai kolmosta sanoo että on ihan eri asia valmistautua synnytykseen nyt kuin ekan synnytyksen kohdalla. Mutta kun tästä tulee mun eka omassa kropassa koettu synnytys, niin vaikka olen nähnyt tosi konkreettisesti ja läheltä miten ne asiat vaimon kohdalla meni, on kuitenkin aika pimeässä sohimista tää asian ajattelu vielä tässä vaiheessa. No, ulos se kai on pungettava tavalla tai toisella, siitä ei ehkä pääse enää mihinkään. ;-)

zel & z, 19+4

Vierailija
26/36 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ku pääsin kehumasta, että meidän esikko 4,5 v jakso eilen hyvin ilman päikkäreitä niin sit tänään tuliki heti takapakkia. Tai jakso kyl sinnitellä valveilla iltaan asti, mut klo 15 lähtien oli kyl semmonen känkkäränkkä, että sain laskea kymmeneen vähän väliä, etten olis hermostunu. Pihalla käytiin pelaas krokettia ja yleensä aurinkoinen pikkumies väsähti kesken kaiken makaamaan pihanurmikolle "äiitiiiii, mua väsyttäää" ja mailaa hakkas kohta raivona pihanurmeen. Ja siitä se lähti, mikään ei oikein ollu koko iltana hyvin. Keitin nallepastaa iltapäiväruoaksi niin se 6 minuuttiakin oli liian pitkä aika väsyneelle pikkumiehelle. Pitäs olla kuulemma nopeammin ruoka valmista :o Ja sit se kitinä vähän väliä, tiiätte kyllä sen valittavan äänensävyn...arghhh...eli huomenna kyl saa luvan nukkua pikkupäikkärit. Nyt illalla piti sit kehittää erikoisjuttuja, että jakso, mm. leivottiin yhdessä muffinsseja (ja nehän tekee kutaa äitin kasvavalle masulle, joka uhkaa pyöristyä jo ihan liikaa tässä vaiheessa...)

Noniin, mut nyt saa rauhottua :) Joo,m utta kyllä tuo esikoinen osaa olla hassunsuloinenki.Kun sanoin tuos illan mittaan jossain vaiheessa tuumivasti, että et sinä näemmä ihan vielä jaksa kunnolla olla koko päivää valveilla, että nytkin sua väsyttää. Niin samassa oli silmät suuret ku teelautaset, "eikä väsytä, katso vaikka kuinka suuret silmät minulla on". Ja jos sanoin, että nyt sua itkettää ja kiukuttaa, ku sua väsyttää, niin samassa kuulu tekokikatusta "eikä katso vaikka, miten iloinen mä oon". Kyllä siinä väkisinki itellä suupieli nyki ylöspäin :D

Nojoo, eipä tänne kummempia. Potkuja ei ole tänään taas tuntunu, mutta en ole ehtiny oikein kuulostellakaan. Ens tiistaina on seuraava neuvola. Rakenneultra mua jo vähä jännittää, mä kyl haluan tietää vauvan sukupuolen, jos se vaan suinkin näkyy selvästi. Mut sehän oli siis vasta 9.7. mulla, joten sinne on vielä melkis kuukausi, voih.

Tiitikkä: mä kans mietin, että ens viikolla soitan opolle ja kysyn miten kävi. Nyt perjantainahan selviää ne ysien jatko-opiskelupaikat. Ja mulla jäi pari nuorta kans huolettamaan, että pääseeköhän ne oikein mihinkään :( Toivottavasti kaikille järjestyy joku paikka.

Mut nyt lopettelen, ku kelloki on jo vaikka mitä.

Koralli & Aarre 15+6 (olin eilen päivän edellä näemmä, mulla meinaa lomalla mennä päivät sekasin)

Vierailija
27/36 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa on käyty, hyvin-normaali-lapsi sätki siellä ja suostui näyttämään profiiliaan ja kaikkia rakenteitaan oikein mallikkaasti. Kätilö mittasi täsmälleen saman lasketun ajan kuin ekan ultran tehnyt lääkäri, joten tasaista kasvua ilmassa. Meidän esikoinen on ihan samanlainen, kasvoi tasan täsmälleen nollakäyrällä koko raskauden ajan ja on nyt kohta kolmen vuoden ikään mennessä edelleen täsmälleen keskimittainen. Tän täytyy olla jotenkin isän puolelta geneettistä tän pituuskasvun äärimmäisen normaaliuden..

Sukupuoltakin suostui veikkaamaan kun kysyttiin, ihan hyvä saada vähän rajattua tätä muuten niin valtoimenaan vyöryvää nimispekulaatiota. (Kelatkaa kun on kolme vanhempaa ja kolme paria isovanhempia.... se ehdotusten ja vinkkien ja lähes komennusten määrä on jotain ihan käsittämätöntä.)

Vierailija
28/36 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lueskellut ahkerasti muiden viestejä nyt ja jo aikaisemmassa raskaudessa,nyt vasta sain aikaiaseksi liittyä mukaan jos se onnistuu?

elikkä la 8. 11, synnytyssairaala KOKS,perheeseen kuuluu "yhteinen" poika 01/06 ja miehen 8 v poika asustelee meidän kanssa,norm. äidillään vkl:t, kesäaikana vroviikoin pääasiassa..

Alkuraskaudessa järjettömät pahoinvoinnit vk:lle 12 asti,olin tiputuksessaa kun kaikki tuli ulos monta x h,onneksi loppuvat jo tuolloin,kun olen täältä lukenut et monilla vieläkin..Edellisessä raskaudessa ei noin rajua,tasaista kuvotusta ja ajoittaista oksentelua loppuun asti.

Masu jo hyvän kokonen,näkynyt selvästi vk:lta 12 ja nyt parina viikkona kasvanut hurjasti (edellisessä raskaudessa alkoi vasta vähän näkyävk:lla 16),ultraassa sanokin että kohtu ulospäin ja niskaturvotus mitattiin päältä kun ei muuten saanu..rakenneultra 27.6, toiset ovat jo käyneetkin,voi että.. :)

suvi 18+5

Vierailija
29/36 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sulla ollut rankka alkutaival! Hyvä, että nyt vähän helpottanut. Sulla on sama rv-tahti kuin minulla :-)

...ja taputukset zelille hienoista ultranäkymistä :-) Meillä vasta edessä. Ei kyllä hirveästi jännitä, pääasia, että tietää jos on jotain valuvikoja ennen synnytystä niin tietää varautua. Toivottavasti saahaan samalla sukupuoli selville, jotta voi vähän "personoida" tuota heppua. Nimi on jo valmiina pojalle ja tytölle. Olikos se Zel joka mietti myös jo synnytystä... samat mietteet täälläkin. Ei kai vielä kannattaisi liikaa märehtiä, mutta minkäs voi kun edellinen kerta on syöpynyt sikäli ajukoppaan, että huh... Ei minulle mitään pelkoja jäänyt, mutta en vaan oikein osaa ajatella, että kipu tai sairaalakonteksti ylipäätään olisi mitenkään päin miellyttävä kokemus. Lopputulos toki palkitsee. Sovittiin, että mies synnyttää ja minä pidän kädestä. Mitenhän tuo onnistuu...

Tänään sain neuvolasta käskyn tarkkailla taas noita supisteluja ja samalla passituksen lääkärin pakeille. Toivottavasti eivät vielä availe paikkoja, sillä pakkolevossa olisi aika pitkä kesä ja syksy edessä. Laskeskelin huvikseni, että vielä 5-6 viikkoa turvallisimmille vesille, että olisi vaavilla jonkinlaiset selviytymismahdollisuudet. Noh, täällä kai sitä roikutaan vielä rv 42, joten eipä parane vielä enempää laskeskella.

Simppu: saitkos hiivattoman leivän tehtyä jo? Aika tavalla taidat huhkia siellä masusi kanssa. Muistahan levätä kun sulla on noita pieniä mutkia ollut :-)

Sirilii 18+5

Vierailija
30/36 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Lassi29!

Zel oli käynyt jo ultrassa, hienoa että kaikki oli hyvin. Mulla vielä reilu viikko odottamista. Kunpa se istukka olisi noussut... ja kaikki olisi hyvin. Siriliin tavoin mäkin laskeskelin että reilu kuukausi ja pienellä olisi jotain mahiksia selvitä, jos istukalle käy huonosti. Lyhyt aika mutta kuitenkin niin pitkä. Onneksi vuoto on nyt loppu eli ainakin toistaseksi kaikki ok.

Viikonloppuna pitäisi häihin lähteä ja pähkäilen vaatteita. Yksi hame mulla on ja siistimpi tunika... en jaksanut lähteä ostelemaan mitään. Masu on sen verran iso jo, että joku mammatunika ois ollut ainoo vaihtoehto ja tunikoita on ennestään eli niistä juhlavimman valitsin. Rahat on hieman finito myös eli en viitsi ostaa mitään mitä käytän ehkä vaan kerran. Toisaalta mieltä kaihertaa ett olisi ollut kiva ostaa jotain nättiä ja tosi hienoa.

Mitähän muuta? Raskausdementia iskee, en muista yhtään mitä täällä on kirjoiteltu. No toisella kertaa lisää.

murunmamma ja muru2 rv18+3

Vierailija
31/36 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettepä ole minustakaan kuulleet hetkeen.

Toivottavasti teillä menee raskaudet hyvin :)

Me käytiin ekassa ultrassa huhtikuun puolessa välissä. Siellä ei ollut elävää vauvaa. Jouduin sairaalaan lääkkeeliseen tyhjennykseen. Välillä on ollut honoja hetkiä ja välillä hyviä. Pikku hiljaa suru alkaa helpottaa, mutta välillä kun se iskee, se iskee lujaa. Tyhjennystä seurannut päivä oli pahin.

Ehkä tässä joskus uskaltaa taas yrittää uudestaan... :)

Onnea teidän raskauksiin! Toivottavasti kaikki menee kaikilla teillä hyvin!

Vierailija
32/36 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zel: onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!!! Jonkun verran olen jo kerennyt miettiä synnytystäkin, mutta nyt kun mulla todettiin se sisäänpäin kääntynyt häntäluu, niin en ole uskaltanut enempää synnytystä ajatella ennenkuin lääkäri asian tarkemmin tutkii ja sitten tiedetään voiko edes alakautta yrittää. Tämähän on mulla nyt 5. synnytys ja edellisessä synnytyksessä tuli pienoinen paniikki, kun todettiin, etten ehdi enää tujumpia puudutuksia saamaan, vaan pitikin alkaa ponnistaa samantien. Ehkä suurin trauma johtuikin juuri tuosta paniikin tuntemuksesta eikä niinkään siitä, etten puudutetta ehtinyt saada. Eli siltä pohjalta olen tulevaakin miettinyt. Parhaimmaksi "kivunlievitykseksi" (en nyt tiedä voiko sitä sillä nimellä kutsua, mutta auttoi kestämään supistukset parhaiten) mulle tuli se, että keskityin rentouttamaan koko vartalon supistuksen tullessa enkä "pistänyt vastaan". Kasvojen lihaksista on hyvä aloittaa ;) (tämä kasvojen lihasten rentouttaminen toimii myös alkavassa päänsäryssä).

lassi29; tervetuloa mukaan! Huh, kylläpä sulla oli rankka alkuraskaus, nyt ilmeisesti olo jo parempi? Meillä myös synnärinä KOKS, ehkäpä satutaan yhtäaikaa, tosin mulla la "vasta" 15.11, mutta aiemmat syntyneet paria päivää ennen la:ta, joten toiveissa olisi jos tämäkin noudattaisi "tuttua linjaa".

Sirilii; koitat nyt lepäillä jokaisen mahdollisen hetken, ettet tosiaan joudu vuodelepoon. Itsellä ei kokemusta, mutta ei kuullosta kovin mielekkäältä.

murunmamma; hyvä, että vuodot ovat jo loppuneet. Ehkäpä se istukkakin on sitten jo noussut. Toivotaan!!

ananas-pieni; suuren suuret pahoittelut! :(

(.); eilen oli TAAS ilmestynyt pikkuhousunsuojaan ruskeaksi värjäytynyttä valkovuotoa. Liikkeitä kuitenkin tuntuu, joten toivo elää, että kaikki on kunnossa. Aamulla, ennenkuin heräsin, näin unta, että mulla oli tosi huono olo, pyörytti ihan kamalasti enkä voinut olla pystyssä. Sitten heräsin ja huomasin olevani selälläni ja mulla oli oikeasti ihan TOSI huono olo, happi ei tuntunut riittävän. Käännyin nopeasti kyljelleni ja siitä olo pikku hiljaa helpottui. Äsken kyllä vielä tässä työtuolissa istuessa tuli taas samanlainen pyörryttävä olo, tuntui että happi loppuu ja ylävatsassa oli sellainen jännä "ahdistava" tunne, onko muilla tällaista??? Samat oireet tulevat myös jos kävelen rappusia ylös tai seison pitkän aikaa paikallani, kävellessä tunnetta ei tule. Tähän liittyy myös korvien lukkoon menemistä sekä myös pientä silmissä sumenemista. Nämä menee ohi kun istuu hetken pää kumarassa. Voisiko olla verenpaineista vai mistä?

Mutta tällaista mulle tänä aurinkoisena aamuna...

maria80 rv 17+6

Vierailija
33/36 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen tulossa kirjoittelemaan, mutta netti heitti pihalle kun meillä tehään näitä nettiyhteyksien parantelu töitä.

Hei lassi29, saa nähä tavataanko KOKSissa kun mulla la. 4.11

ananas-pieni, voimia sinne!

Tänne ei kuulu eikä tunnu mitään uutta. Olenko mä jo ainut joka ei liikkeitä tunne =(

Juhannuksen jälkeen on ultra joten päästää taas kattelemaan pikkuista ja toivottavasti ne liikkeet tuntuis jo ennen sitä. Illaks/yöks olen menossa töihin.

Kuinka kauan te meinaatte tehä yötöitä?

Mulla ei siis vakkaripaikkaa ole, vaan teen keikkahommia läheiseen juomaravintolaan ja työaika loppuu aina viimeistään klo 3 eli ei läpi yön hommia.

Ei tässä enää montaa kuukautta kerkee töitä tekemään kun alkaa ä-loma. Mulla alkaa lokakuussa.

Mitä juhannus-suunnitelmia teillä on? Mä olen perjantai yön töissä, mutta lauantai olis näillä näkymin vapaa, saa nähä kuinka kauan se näin pysyy. Mutta muuten meinataan mennä maalle ja grillataan makkaraa jne mikäli säät sallii.

Kuinka moni on juonut alkoholia nyt raskauden aikana? Siis ihan saunakaljan tai -siiderin tai joskus ruoan kanssa?

Alkaa nälkä kurnii, joten lähen syömään.

crabu-87 rv 19+3

Vierailija
34/36 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos zel vinkistä siihen tallennukseen jos viestiä ei pääse lähettämään mutta joko en osannut tai jotain muuta mutta viesti ei tallentunut. Siitä syystä ei täältäpäin ole kuulunut mitään vähään aikaan.

Nytkin pikaisesti jos vaikka onnistuis??

Töihin ilmoitin kesäloman jonka pidän syyskuun kaksi ekaa viikkoa. Töihin takaisin menen elokuun vikalla viikolla ja sit lomien jälkeen pari kolme viikkoa töitä ja mammaloma alkaa. Talviloma jota oli ehtinyt kertymään ennen vuorotteluvapaalle jäämistä otan rahana. Ei pahemmin ehdi työelämä rasittamaan :)

Ens viikon ti olis rakenneultra joka vähän jännittää koska kuopuksen aikaan ilmeni 18-trisomia epäily mutta lapsivesitutkimuksessa kaikki oli ok. Mies ei tällä kertaa enää ehdi mukaan mutta olipahan ekalla kerralla jotta näki tulokkaan.

Ens viikolla meen varmaan systerinkin kanssa Hesaan kaupoille ja syömään. Ravintolaruokailutkin on jääneet tällä kertaa vähemmälle kuin muissa odotuksissa. Olen kaipaillutkin kunnon pihviä viinilasin kera. Olen niin hidas juomaan alkoholia oli kyse mistä lajista tahansa ettei ehdi humaltumaan. Toki sen yhdenkin voisi jättää juomatta mutta kyllä pihvi jotain jää kaipaamaan jos sen veden kanssa nauttii :)

En muista onko jostain ollu kyselyitä mutta nää sivut ottaa niin aivoon etten jaksa enempää kirjoittaa.

Aurinkoa ja vointeja kaikille!!

Moschino rv19+1

Vierailija
35/36 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ananas-pienelle jaksamista surun kanssa.

Maria80:mulla on tuota samanlaista korvien lukkoon menemistä ja silmissä sumenemista ja mulla myös puutuu kädet samalla aikaa, ei todellakaan mukavaa, heti istumaan tai maate niin helpottaa. ja tuota ylämahan ahdistustaki löytyy, vasta alkanu ja varmaan kuuluu asiaan mutta esim. kaupassa ollessa siitä tulee hankala olo ku tuntuu että pitää kiemurrella ja päästä istumaan, ihmiset kattoo että onkohan tuolla kauhea vessahätä:D

Silmäpolilta tuli kirjettä ja siinä taas iloisia uutisia, n.4kk jonotusaika!!!!sama ku ei mene ollenkaan, ite en ole niin huolissani mutta nyt ne neuvolassa taas voivottelee ja ovat niin huolestuneita..maksakokeen tulokset oli kuitenki ihan normaalit.

Olen lähössä ens to utsjoelle viikoksi ja neuvola aika menis sitte sillä aikaa joten pitäis soittaa neuvolaan ja yrittää saada jonkinlaista aikaa ensviikolle että sykkeen ainaki kuulis ennenku lähen sinne hornantuuttiin.

Leipomukset on leivottu ja kyllähän sitä tuli tehtyä vaikka mitä, nyt ei sitte yhtään huvita tehä ruokaa, tänäänki syöty ranskalaisia ja nakkeja:)helppoa ja nopeeta..

Kai nuo kivuttomat supparit on ihan nomaaleja??

Ku esikon aikana niitä ei olu ku vasta loppuvaiheessa..

Ja ku mulla tosi nopeesti pienestäki tekemisestä tulee niitä, ja minä kun en oikeen osaa sitte vaan olla..Suihkussa käyminen aiheuttaa supistuksia, ja lapsen nostelu ja seksi. Voiskohan terkka kattoa onko paikat kiinni?!?ku ei ole kiva jos siellä sitte tulee jotaki ja lähin sairaala on täällä.

Mutta nyt lepailyä sellasille ketkä sitä tarvii!ja toivotaan että kaikki hienosti kaikilla:D

Ainiin, zelille onnittelut hienosta ultrasta!meillä vasta 2.7. olen sillon jo rv 23..

simppu rv 19+2

Vierailija
36/36 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meikäläinen ei ole käynyt täällä varmaan pariin kuukauteen. Jotenkin en ole uskaltanut. vikat pari viikkoa oli ok, kun ei koskenut ja oksenataminen jäi pois, mutta nyt on taaspelko perseessä. Alavatsaan vaan koskee ja koskee. maanataina kävin gynen luona, ja vauvalla oli kaikki hyvin ja paikat kiinni. Oli todella töykeä lääkäri, ei edes sairaslomaa sit kirjoittanut vaikka kävely teki tosi kipeetä. Siinä sit hoitotyötä tee... Tiistaina sit puhelin keskustelun johdosta sain neuvolatädiltä sairaslomaa ja eilen jatkoa terveyskeskuksen lääkäriltä. Nämä kaksi viimeistä otti kivun todesta, ja käskivät elää varovasti ja ilman nosteluja.

Pelkään vaan niin paljon että vauvalle sattuu jotain.

Sit omaa oloa huonontaa kun eilen meni kaupassa taju. Tuloksena on kipeä nenä ja leuka kun ne kolhin. verenpaineet sen mun mielestä tekee, kun ovat todella alkaiset (yläpaine 90). Sit on huippaaminen ja heikko olo jäänyt siitä päälle. Ärsyttää kun pitäis tämä toinen kolmannes olla ihanaa raskaussaikaa ja mä oon kipeänä kotona. Huono omatunto on isommista lapsista, kunh ekat kuukaudet olin voimaton oksenatamisen ja kipujen takia, ja taas vaan äitiä koskee. Ei heidän kanssa oikein voi touhuta. pelottaa knas kun ollaan maksettu 2 viikon päähän lomareissu, jota lapset odottaa innolla. miten niillekin selittää jos en saa lähteä.

ärsyttää vaan tää alituinen kipu!

Maha näkyy jo aika selvästi, etenkin jos on vartalonmyötäinen paita. Liikkeitä en vieläkään tunne. vaikka toinen raskaus on. Mutta jos ne ajallaan tulis.

mutta yritän käydä jatkossa täällä useammin!!

T: ellenlelli 17+5