Missä menee sinun kipurajasi lasten kenkien hinnoissa?
Maksaisitko esim. alle kouluikäisen lapsen tennareista 79€? Entä jos lapsi on alakouluikäinen? Meidän poika toivoo kovasti juuri tiettyjä tennareita kevääksi, mutta en voi ostaa lapselle kenkiä, joiden hinta hipoo 80€, kun pelkillä tennareilla ei edes pärjää kevät-kesä-syksyä vaan lisäksi tarvitaan vedenpitävät kengät, oikeat urheilulenkkarit, sandaalit ja ehkä vielä kumpparit. Ja lapsia on meidän perheessä neljä, joten kalliiksi tulisi kaikille lempikengät hankkia.
Kommentit (8)
tilaa netin kauttaa, Yhdysvalloista saa n. puolet edullisemin mitä Suomesta.
mutta tennareista en maksaisi 20 e enempää
jalka kasvaa kohisten, joten montaa kymppiä en kenkiin pistäisi, eikä ole varaakaan. Jos olisi varaa, niin varmaan voisin upottaa vaikka satasen.
Olen ostanut pienille lapsille kenkiä käytettyinä, aika edullisesti saa hyviä kenkiä. Mitä isommaksi lapsi tulee, sen tarkempi olen kengissä, koska kengälle tulee enemmän käyttöä ja käyttäjä painaa enemmän, joten kenkä on tärkeämpi.
Usein pienille lapsille ostetaan tosi kalliita kenkiä, ja niillä kävellään muutamia metrejä kerrallaan ja sitten 12v-> kengät on tosi kamalassa kunnossa ja käyttöä on kuitenkin ihan eri tavalla.
En ostaisi lapselle kalliita tennareita. Ulkoilukengät olen ostanut 10-vuotiaalle ja maksoin niistä 80€, minusta oli paljon, mutta ovat vedenpitävät ja muutenkin hyvät kengät. Tennareista maksaisin enintään 30€..
Talveksi goret n. 70€ lisäksi esim. Kuomat.
Kevät/ kesä/ syksy gorelenkkarit n. 50€ toisiksi kengiksi jotkut halvemmat muutamalla kympillä. Sandaalit 50-60€.
Kumisaappaat yleensä jotain halpiksia koska käyttökertoja on vain muutamat, joskus olen ostanut myös Nokiaa, Tretornia tms. kalliimpaa.
Yleensä kipuraja menee siis siinä 50-70€: ssa. Pyrin hyödyntämään aina tarjouksia mm. K- kenkä, cittari jne.
Kiitti vastauksista. Ymmärrän toki, että laatu maksaa ja kyllä meidänkin lapsilla on sekä välikausiksi että talviksi aina kunnon Goret, yleensä Viking, ostettu ja kesäisin vielä kohtuullisen laadukkaat urheiluun sopivat lenkkarit. Ongelma onkin nyt nämä ns. vapaa-ajan kengät, esim. tennarit. Poikaa ei hirveästi kiinnosta, onko välikauden kengät gorea tai kesälenkkarit Asicsia, mutta on nyt iskenyt silmänsä kohtuuhintaviin tennareihin ja näitä en vain raaskisi ostaa..
Mä en suostunut ostamaan Uggeja, koska ovat musta vaan todella surkeat talvisaappaat. Liukkaat, eivät tue, eivätkä pidä vettä.
Converset myös tahtoo. Mäkin suosittelen, että tilaat netistä.
Mistä hemmetistä nämä merkit tulevat, huokaus.
Käytännössä tämä tarkoittaa esim. goretex-nilkkureita tai -lenkkareita.
Muista kengistä olen maksanut yleensä noin 50 euroa (poikkeuksena kumpparit ja juhlakengät). Kokemukseni mukaan ei kannata ostaa liian halpaa, koska se tarkoittaa kengissä yleensä yhtä kuin huono.