TRUPLAT TORSTAIHIN!!!!
Kommentit (24)
Eilen illalla pahanolon kanssa tuli sitten takapakkia. Jouduin tuota Herra Idoa halailemaan ihan reippaasti vaikka söin ja join joka hetki. Turhauttavaa, todella. :(
2 yötä on nyt vatsalaukkua polttanut siihen malliin että itku on päässyt useampaan kertaan. Renniee syön muttei tunnu auttavan :/
Oisko kellään vinkkejä? Syön puuroja, matioa, A-jogurteeja ym ym mitkä pitäs mahahappoja laannuttaa ja limakalvoja helpottaa, muttei tunnu olevan apua. Mehujäätelöitä ja kylmää vedän myöskin muttei mitään hyötyä. Mä alan olee lopen uupunut tähän polttoon ja oksenteluun, plääh.
Valivalivali, tiiän. Tiiän myös että ihanan asian puolesta tätä kärsin, mutta se ei paljoa nyt lohduta kun V-käyrä alkaa olee punasella :' ((
Nekku, onnittelut harjoittelupaikasta :)
Mitäkhän muuta olikaan, en jaksa muistaa. Meen rypee itsesääliin hetkeks ;)
Marieela 8+4
eilen illalla en jaksanu konetta avata ollenkaan: kävin anopin kanssa lenkillä ja sitten vaan nukkumaan, väsytti niin kamalasti. Tänään viel iltavuoroon...
Emmasanna: oikeesti sullahan on synnytys jo ihan " käsillä" vautsi vau, pian se pikkuinen nyytti on teillä sylissä! :) ihanaa!!
Nekku: Onnea harjoittelupaikasta!! Kuulostaa tosi hyvälle!! Toivottavasti saat Minjalle pian hoitopaikan!
Matteuskilla oli ihania kuulumisia ultrasta! Onnea pikkuisesta masuasukista!!!
mitähän sitten piti viel muistaa... en vaan muista mitään... no taidan mennä tuonne sänkyyn viel vähäksi aikaa lueskelemaan ennen ruoantekoa ja töihin lähtöä... väsyttäis niin tosissaan edelleen.
Miitsu rv9+4
Marieela - Voi kurja!! :( Mistäköhän vois olla apua..
Mulla sit alko menkat just äsken :O Hitto! Ja ihan tosta noin vaan - mitään ilmottelematta.. Kp:kin vasta 30 (eli kierto jäi 29pv mittaseks).
No, kai ne vaan alkaa tasaantumaan, mun puolesta ois kyllä voinut pysyä ne pitemmät kierrot ;)
emmasanna: Voi kääk! Teillehän tulee kohta vauva:)) Meidän pojat on syntyneet 37+2 ja 37+3.... No, tosin käynnistettyinä:) Mullakin on ihan semmoinen tunne, että teillä tulee tyttö:)
Marieela: Voi itku tota sun oloa. En osaa sua neuvoa kun itekin silloin kärvistelin tuossa olotilassa keksimättä ratkaisua. Gyne olis määrännyt jotain pahoinvointilääkkeitä, mutta en halunnut syödä yhtään mitään lääkettä mitä ei ole ihan pakko. Pysyykö sulla kuitenkin nesteitä sisällä? Ettei tarttis tiputukseen lähteä!?!? Mulla oli silloin yksi viikonloppu kun ei pysynyt edes vesi sisällä ja silloin pelkäsin, että mitähän tästä tulee.... Onneksi selvisin kotona.
nekku: Onnea harjoittelupaikasta! Kivalta kuulostaa kun olet itse niin tyytyväinen:)
Miitsu: Jaksuja sullekin! On tosi raskasta käydä töissä kun väsyttää. Muistan kans kun teki mieli laittaa tulitikut silmiin, että ne pysyis auki...
Matteusk: Ihanaa, että ultrassa kaikki hyvin:) Ja mielelläni tulen tapaamaan teitä! Ehdotuksia!?!?!? TIITIKKÄ! Koska nähdään?
Oma napanen: Allu möyrii masussa taas ihan komeasti. Piti vähän mammaa jännityksessäkin kun oli taas niin hiljainen pari päivää. Nyt kyllä mönkii niin, että tuntuu tulevan vatsasta läpi! Sunnuntaina vauveli köllötteli taas vaihteeksi pyllyllään kun hikka tuntui tuossa ylävatsalla... Onneksi nyt tuntuisi taas olevan oikein päin.
Pitäisi käydä kaupassa ostamassa leipomistarvikkeet, että saan viedä huomenna töihin kakkua. Lopurussin sain eilen valmiiksi -huh, että siinä olikin hommaa! Mua oikeasti jännittää, että miltä se tuntuu huomenna sinne töihin mennä. Olenhan kuitenkin ollut tuossa työpaikassa 2 vuotta ja nyt sitten jään kokonaan sieltä pois...
Talvikki rvk 32
Vihdoinkin onnistuin pääseen näille sivuille! Tää rakkine temppuilee vaan,eikä meinaa suostua pelittään...Enkä osaa aloittaa päivää enää ilman... *säälittävää*
Onnea Nekulle harjoittelupaikan saamisesta! Varmasti kiva paikka!
Matteusk: Ihania ultrakuulumisia! Nyt sit ootellaan vaan niitä ekoja potkuja :D
Piipaa: Hyvä,kun kävit ilmottautumas :D No,aikases vaihees sä kyl testasitkin,mä en kyllä taida uskaltaa vielä muutamaan päivään... jotenkin sitä vaan väkisin vetää mielen matalaks se miinus ja sit tekee mieli testata heti uudestaan ja mulla ei kyllä olis varaa hirmu moneen testiin laittaa,joten kasvatellaan täs samalla hiukan kärsivällisyyttä :) Oireita on alkanut olla :) tän lämmön lisäks saa juosta jatkuvasti pissalla (voi johtua kyl siitäkin,et on ihan hirvee jano koko aika ja pakko juoda ja sit se tietty kostautuu :( ....) , masua nipistelee ja kivistää ja rintoja aristaa...Jotenkin ihan semmonen elovauva-fiilis :D Toisaalta ei vielä uskalla riemuita,kun ehkä mä vaan saan nää oireet kehitettyä,kun taas oon alannut niitä kyttään...
Huomenna meen viemään mun äitiä lääkäriin kontrollikäynnille ja siinähän se päivä meneekin,kun Tampereelle asti täytyis täältä perämettästä lähteä. No,samalla käyn sit katsomas hyvän ystävän viikon vanhaa vauvaa :)))Tekee varmaan tosi hyvää tälle vauvakuumeelle :DD Taidan pistää sen taskuuni ja tuoda kotia :)))
Ja joululahjojakin olis tarkotus vielä katsella,joten saas nähdä kuinka monta tuntia sielläkin reissus menee. Viikonvaihteeks tulee sit yks kaveri kylään,kun isäntä lähtee sinne veljelleen talonrakennustalkoisiin. Kiva saada seuraa tänne,niin ei tarvi yksin aikuisena täällä aikaa viettää.
Mutta nyt pitäis ruveta siivoamaan,matot sainkin jo ulos. Ihanan kirpakka ilma ja mikä parasta,illalla oli hiukan satanut luntakin :D
Palaillaan kurkkimaan!
Huomennakos Nekku hakee sen " Inkerin" ?
Kokeilepa Lactophilusta! En mä oikein tiedä onko se just tohon, mutta mulla auttanut aina kun on ollut vatsa sekasin. Tasapainottanut elimistöä. Aina ylistän tota " lääkettä" ! Mutta tiiä sitten miten se raskausoireisiin vaikuttaa.
En tiedä saako sitä ottaa raskauden aikana joten varmista se eka! Muuten kyllä kannattee kokeilla jos vaikka auttas ees vähän.
Ja myötätunnot sinne! Sä oot kans yks supernainen ku hoidat lapset siin sivus. En mä kyllä kykenis tos tilas. Hus hus, pois pahat olot!
No nyt on kiire jo kauppaan ku pitäs saada keitto aikaseks ennen ku mies lähtee töihin.
Soffu Nuppuineen 8+1
onnittelut nekulle uudesta työpaikasta!!
matteuk:ihanaa että ultrassa kaikki kunnossa! hienoilta kuulostivat nupo pikkuisen mitat jo:)
emmasannalle onnittelut huomisen täysaikaisuuden johdosta! ..sittenhän vauva saa jo ihan oikeasti tulla;) onko sulle lääkäri ennustellut mihinaikaan olisi nyyttiä odoteltavissa syntyväksi?
talvikille tsemppiä viimeiselle työpaikkareissulle..on kyllä varmaan hassut fiilikset. hyviä leipomisia!
miitsulle jaksuja iltavuoroon.
hönttä: ihan raskausoireiltahan nuo kuulosti!
jännää..teillä olisi tulossa sitten aika pieni ikäero? mä kanssa toivoisin ettei tulisi isoa ikäeroa, tahtoisin yrityksen aloittaa jo heti, tosin on vähän ristiriidassa sen kanssa että haluasin jatkaa imetystä mahd. pitkään...no kunhan nyt ees saa tuon ukon suostumaan:) mutta pidä teille peukkuja.. bd
marieelalle toivottelen ihmeparantumista pahoinvoinnista! toivottavasti rupeaisi jo helpottamaan, uskon kyllä että tiukkaa tekee, vaikka ihana asian puolestahan sitä kärsitään mutta on se ympärivuorokautinen pahoinvointi vaan niin voimat vievää..
mitähän vielä oli...en kyllä nyt muista..
niinkuin eilen kirjoittelinkin että vähän jännittää jos pojan rytmit menee sekaisin huonosti nukuttujen päikkyjen takia..no tänään sitten mitä ihanin ilma parvekepäikkäreille eikä mitään mölyhaittoja tai tuulta yms, mutta poika ei vaan osannutkaan nukkua, nukahti kyllä mutta heräsi parinkymmenen minsan kuluttua ja sitten valvoikin väsynä pari tuntia ennen kuin malttoi jatkaa ja silloinkin sain kyllä nukuttamalla nukuttaa ja hyssytellä:/ itkut sentään!
meillä uusin juttu on nyt " lentoharjoitukset" :) voi että on pikkanen ihanan näköinen kun yrittää jotain liikettä saada viuhtomalla aikaan..
jokapäivä useaan kertaan joudun ihmettelemään että miten joku voi olla näin ihana ja rakas!! ihan tekisi mieli rutistella poikaa kokoajan kun niin on täydellisesti minut saanut rakastumaan ja ihastumaan itseensä!
kyllä äitiys sitten on ihmeellistä!
tuntuu että minäkin aina " valitan" kaikkea..vaikka ei tarkoitus olekkaan varsinaisesti marista asioista, mutta kyllä valvoisin kaikki yöt uudestaan jos vaan tarttisi, on tuo pieni sitten niin tärkeä!
nyt siis poikakullan kanssa touhuamaan:)
onnellinen fii
[color=purple]Ollaanko sovittu jotain kellonaikaa pikku-joulujen alkamiseksi??[/color]
Voisko olla suht ajoissa? Ja toteutetaanko ne nyyttäriperiaatteel??
Jos toteutetaan ni ne joiden mielessä on leipoa ni voisko kertoa et makeeta vai suolasta. Ni mietin sit et jos makeeta tulee kauheesti ni teen suolasta ja toisinpäin.
Ja sit oli se 5e(?) lahja paketoituna!?!
Täytyy hieman muistella tähän et miten on sovittu : )
Ja Marieela: mukana ollaan!!!!
S
Nyt jomottaa tota mahaa niin penteleesti, ettei mitään jaksais tehä :(
Soittelin Otolle tikkien poistoon aikaa (->huomenna klo 15) ja sit soittelin noista päivähoito jutuista.. Eli pitäs vielä tänään hakea se hakemus ja palauttaakin saman tien!
Mut nyt löysin oivan hoitopaikan :D Päiväkoti, hyvällä paikalla ja kun luin niitten nettisivuja niin kuulosti ainakin tosi hyvältä! Tässä vähän niitten toimina mallia:
" Haukkamäen päiväkodin toiminta-ajatuksena on turvata lapsen kehitystason huomioonottava hoito ja kasvatus, jota joustava ja ammattitaitoinen henkilökunta toteuttaa yhteistyössä lasten vanhempien kanssa.
Turvallinen ja myönteinen ilmapiiri luo mahdollisuuden lapsen fyysisen, psyykkisen ja sosiaalisen kehityksen monipuoliseen tukemiseen. Teemme vanhempien kanssa lapselle varhaiskasvatussuunnitelman, johon kirjaamme lapsen vahvuudet sekä harjoitusta vaativat taidot.
Varhaiskasvatuksen yleistä kehitystä seuraamalla ja omaa työtä arvioimalla pyrimme jatkuvasti kehittämään työtämme lapsen parhaaksi. Päiväkotimme on yksi Jyväskylän yliopiston Varhaiskasvatuslaitoksen nimikko-päiväkodeista, harjoittelupäiväkoti."
Ja siinä ois samassa eskari - kun Minja täyttääkin kesällä jo viis, eli kerkee olemaan päikyssä n. 1½ vuotta ennen eskaria. (ei tarvii heti olla vaihtamassa paikkaa eskarin takia)
Pitäs siivotakin ennen kun huomenna haen sen Inkerin ;) Mut meillä on nyt naapuri lapset leikkimässä.. Oottelen et ne lähtee ja sit siivoon.
Joo, mut en tylsistytä teitä enempää näillä turhilla höpinöillä ;)
Mä en jaksanu eilen enää paljoo koneella istua, tuli jostaan syystä tosi huono olo illalla. En kyllä sitä parhaalla tahdollakaan miellä mikskään raskausoireeks, mitä lie olin syöny. No meninpä sitten kerrankin ihmisten aikaan nukkumaan, harvinaista herkkua!
Tietty jos oikein funtsii niin ei kyllä vieläkään oo oikein hyväolo ja kainaloita särkee eikä tupakkikaan maistu, lämmöt edelleen ylhäällä vaikkei mun pitäny niitä enää mittaillakkaan, masua nippailee myös... joo, hallusinaatioita taas kehittelen ihan selvästi. No ens viikollapa sitten taas loppuvat, menköön siihen asti! =)
Hönttä! sun oireet kyllä kuulostaa hienoilta! Näihin mun juttuihin mä en enää luota lainkaan.
Nyt pelottaa, kun iltapäivällä meen sinne kampaajalle! Oon antanu tälle pojulle luvan muokata mun kuontalo uuteen uskoon, ainoo, että ei saa hirveesti leikata eikä muuttaa totaalisesti väriä. Samalla pääsee sitten mun isompi pikkuneiti (2v2kk) ensimmäiseen hiustenleikkuuseen!Mitäköhän se on keksiny mun päänmenoks ja antaako likka sen ees koskea hiuksiinsa..
Voi Marieela! Sä oot kyllä kaikki keinot jo koittanu mitä suinkin mieleen tulis millä tuota oloa vois helpottaa. mutta kyllä mä oon sitä mieltä, että parempi ois pyytää joku lääkitys, jos ihan hirveetä on olla. ei se kärsiminenkään voi olla hyväks pitemmän päälle. *myötätuntohali*
Nekulle hurjasti onnea harjoittelupaikasta!
Talvikki! Ihana lukea Allun möyrinnästä! =)
Matteusk! Hieno juttu, että ultrassa oli kaikki hyvin!
Fiikuna! Ihanalta kuulostaa nuo lentoharjotukset! Ja oon kyllä niin samaa mieltä sun kanssa, että äitiys on todella jotain ihmeellistä! Ja onneks se tunne ei häviä lasten kasvaessakaan!
Voi kun ois kiva tulla mukaan teidän pikkujouluihin, mutta mä en saa tuota ukkoa kovin helpolla suostuteltua anoppilaan kyläilemään. Me kun käydään siellä yleensä sillon, kun ukko on töissä.
no jospa teitä onnistuisi tapaamaan joskus toiste!
Nyt laskuja maksamaan.
Oikein mukavaa torstaipäivää kaikille!
Oltiin ulkona kävelees hissukseen ja samal kävin postis. Tuolla ulkona tuo oksentaminen on jotenkin mielekkäämpää :/ Kiitos kaikille ku jaksatte lukea mun valituksia. Nyt vaan ekrrassaan mitta ihan täynnä. Täytyy toivoo tosiaan ettei tippaan asti tarttis mennä *huoh*
Soffu, täytyy mennä apteekkiin hakee sitä lactofhilusta. Mun mielestä se on ihan sallittu raskaana oleville kuin vastasyntyneillekin...
Ja puhetta oli [b] pikkujouluista [/b] et alkais siin 15-16 viimeistään ja nyyttäri meiningillä kyllä. Mä teen ainakin suolaista. Oon niin käsi leipomisten kanssa ;) Ja 5 euron lahja oli myös sovittuna.
Matteusk, kiva että ultrassa kaikki hyvin.
Hönttä, sun oireethan alkaa kuulostaa ihan hyviltä jo. *peukuttaa*
Eikä ne Piipaankaan oireet välttämätää ole harhaa ;) Sinnekin peukutukset!!
Miitsu, mä voin ottaa sun väsymyksen jos sä otat tän pahanolon? Vaihtarit ;)
Mites MIRULII voi?
Mutta nyt meen taas Hra Idon luo -> kuullaan!
Marieela kera yökön..
Kaivoin tommosen kotihoidon oppaan esille ja katoin olisko siinä mitään raskauspahoinvoinnista. ja siinä oli yhtenä neuvona huolehtia b-vitamiinin,erityisesti B6, saannista. Tiedä sitten onkohan näin,mutta kaikkea täytyy koittaa...vielä ku tietäs,mistä ruuasta tota kyseistä vitamiinia sais... täs oppaas oli mainittu mantelit?
Käytiin sitten tutustumassa myös kätilöpistosairaalaan, jos ei päätetäkään lähteä Tammisaareen. Synnytyssali oli ihan ok, mutta nuo lapsivuodeosastot suoraan sanoen aneemisia... kyllä mä sen Tammisaaren kannalla olen.
Marieela: kokeile sitä b-vitamiinia. Se on turvallinen raskauden aikana ja monella helpottanut kovaan pahoinvointiin. Sitä syödään suurina annoksina, mutta on vesiliukoinen niin ei varastoidu. Mulla se helpotti hiukan!
GALLUP: ketkä on tulossa pikkujouluihin?
Töihin könytty taasen...
Marieela: ok tehdään hetkeksi vaihtarit...saisin sitten varmaan lähtä kotiin jos voisin pahoin :) ei vaan jaksua paljon sinne! Toivotaan että pikaseen alkaa helpottamaan! Tuo aika on oikein hyvä niin keretään Miruliin kanssa sitten viel ennen yötä kotio.. Sähän voisit vaikka sitten lähemmin antaa ohjeita vaikka sähköpostissa miten löydetään teille...
Mä voin kyllä leipoo jotain (voi sitten sanoo että matkassa kärsiny kun tullaan täältä " maalta" pätkiskakkua en oo koskaan tehny mutta voisin kokeilla :) tai muitakin ehdotuksia otetaan vastaan :)
Hönttä: nyt alat miestä suostuttelee niin pääset pikkujouluihin!!
jaahas.. tässä menee aina ajatus katki kun töissä touhuilee muuta samalla kun kirjottaa joten ei vissii tärkeempää tällä kertaa, kuhan taas hengailen..
Nekun tytön hoitopaikka kuulosti hyvälle, saitko paikkaa sinne vai alatko kyselee onko tilaa!? peukut pystyssä...
Enää viikko tätä harjoittelua, ihanaa! :)
Missäs kaikki on?!
[b]serppu:[/b] eiks sulla ollut niin, että sait tosi myöhään plussan? Siirtykö la ultran perusteella?
Mä täällä peukuttelen [b]piipaalle ja höntälle[/b]! dbdbdbdbdbdbdb :)
Mäkin olen tulossa pikkujouluihin. Ja tuo aika on ok.
Teen huomenaamulla uuden testin. Sit jos siinä ei näy, mitään niin unohdan koko asian!! *päättää* Tein eilen itse asiassa sillä halpispregentillä ja taas mä kuvittelin siihen jotain. Mutta ei tod. mitään semmoista kuin su. Ei mulla ole sen herkkyydestäkään mitään tietoa, kunhan tuhlasin testejäni;)
T: testiholic ;)
Matteusk ja Talvikki: Minäkin tapaisin teidät pian uudelleen. Pääsen taas ihailemaan vauvamasuja (Kai Matteuskillakin jo jotain näkyy?). Minulle sopii arkipäivä tai viikonloppu. Muistaakseni Hönttäkin on lähiseudulta. Haluaisitko tavata meitä muita?
Nekulle onnittelut harjoittelupaikasta!
Työkaveri kävi näyttämässä tyttöä 3vkoa... mä oon ihan sulaa vahaa täällä, en o pitkään aikaan nähny noin pikkasta :) haluu semmosen kanssa... heti!!
Axe: jaksuja sinne testien sekaan, ihan uskomatonta miten sua nyt piinataan!! mutta piinataan nyt sitten takas ja ydessä vaikka väkisin väännetään se plussa sinne!! :)
daa, mä jatkan haaveilua siitä kääröstä jonka äsken näin... Työkaverille en sanonu mitään vaikka kyseli että joko meille: ollaan heidän kakkosen synnyttyä vuosi sitten piinattu mun miestä yhdessä vauvakuumesäteillä... Tällä kamulla siis esikko 12v,toka 1v1kk (vuosien yrityksen tulos) ja nyt 3 nyytti...
Axe:
Joo, oikein muistat! Eli meillä oli eka yrityskierto menossa ja noita aikaisempia on kuitenkin vähän useampi kierto yritetty ennen plussaa. Kun tein negatestin kp 32 niin uskoin heti, et okei nega on ja sillä siisti. Vasta kun mies alkoi sanomaan viikko testin jälkeen, että hän kyllä tuntee vaimonsa niin hyvin, että tietää et raskaana ollaan ja vahvasti, niin tein uuden testin. Joka oli siis kp 40 plussaa. En siis tehnyt testejä tuossa välissä, joten en osaa sanoa, oisko se ollut kuitenkin plussaa jo aikaisemminkin.
Laskettuaika ei ole muuttunut siitä mitä se ihan 28pv:n kierrolla olisi. Np ultrassa vauva oli 6pv pienempi, rakenneultrassa paria päivää pienempi ja nyt viimeisimmässä rv 26 lääkärineuvolassa vauva vastasi jo täysin viikkoja. Eli ehkä se vähän myöhemmin on hedelmöittynyt, mutta on minulle tyypillisesti iso vauva (esikko rv 41: 4200g ja toinen rv 38: 3900g).
Sinulle niin toivoisi sitä plussaa!!!!! Jos se ei tästä kierrosta nyt kertakaikkiaan plussaksi muutu, niin seuraavasta!!!!! Voi kun olisi olemassa joku keino, jolla voisin tarjoilla mielenrauhaa ja lujaa luottamusta, että kyllä se vauva teillekkin ihan varmasti tulee. Ihan varmasti Axe!
Marieela:
Mulla on närästykseen semmoinen vanha " mummon-konsti" takataskussa, nimittäin ruokasooda... Mutta se on ihan hirvittävän makuista, eikä vähimmässäkään määrin miellyttävää nautittavaa, joten muutoinkin pahoinvoivalle se ei ehkä ole keino nro 1. Mulla itelläni auttaa yleensä närästykseen Rennie, mutta joskus on pakko ottaa eka teelusikallinen soodaa veden tai maidon kanssa. Se sooda laittaa röyhtäyttämään ihan hirveesti ja vatsahapot oikein pursuu ulos, mut olo helpottuu kummasti...
Ja yksi toimiva keino on ollut herätä paria tuntia normaalia aikaisemmin aamulla, syödä aamupala ja mennä vielä takas nukkumaan. Sit päivä käynnistyy helpommin, kun on tavallaan ennakoinut pahoinvoinnin.
Tuosta B-vitamiinistä olen täältä vauvasta lukenut monesti hyviä kokemuksia, joten sitäkin varmasti todella kannattaa koittaa.
Omanapa:
Neuvolassa oli tänään kaikki hyvin. Juna jyskytti ja vauva oli raivotarjonnassa, mikä ei tietenkään vielä näillä viikoilla mitään lupaa. Sf meni tasaista käyrää ja arvot kohillaan. Eli tästä jatketaan kohti helmikuuta.
Serppu & Nuhanenä rv 28+
Täällä on taas äippälomalainen herännyt. Tänään olisi ohjelmassa toiseen synnytyssairaalaan tutustuminen, joka on tuossa lähellä. Sitten pitäisi se imetystyyny käydä ostamassa.
Nekku: laitetaan vauvalle äitiyspakkauksen toppis päälle kotimatkalle laitokselta kotiin. Mutta sitten sovittiin, että äitini käy ostamassa joko vaaleanpunaisen tai sinisen, kun selviää kumpi tuli... samoin tehdään ammeen kanssa. Ei osteta valmiiksi.
Mulla tosi vahva tyttöfiilis! Mies pitää kovin pojan puolta.
rv 36+6 eli huomenna ollaan täysiaikaisia.