Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako pph hoitaa työaikana muita kuin hoitolapsia?

Vierailija
17.03.2012 |

Jäin ihmettelemään, kun tutulla pph:lla on nykyään lähes aina oma lapsenlapsi (1,5 v.) hoidossa työpäivien aikana. Eikö se lapsimäärä ole rajattu juuri sen takia, että lasten turvallisuus olisi taattu; en usko, että pph pystyy vahtimaan viittä pientä?

Asia ei tietysti minulle kuulu, enkä siitä aio mitään numeroa tehdä kun lasten vanhemmat eivät asiaan ole puuttuneet, kunhan pähkäilen miten on.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sais hoitaa. Yksityisiä vaan ei tunnu velvoittavan mitkään säännöt vaan soveltavat ihan omiaan...hoitavat muitakin menojaan työaikaan yms. vanhemmat ei uskalla puuttua jottei mene paikka.

Vierailija
2/7 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja rikkoo lakia niin tehdessään.

Vierailija
4/7 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sais hoitaa. Yksityisiä vaan ei tunnu velvoittavan mitkään säännöt vaan soveltavat ihan omiaan...hoitavat muitakin menojaan työaikaan yms. vanhemmat ei uskalla puuttua jottei mene paikka.

Itse tiedän kokemuksesta, että on hyvin, joskus täysin mahdotonta, ehtiä hoitamaan mitään omia asioita, jos hoitolapset on hoidossa joka ikinen arkipäivä klo. 7.30-16.00. Missä välissä pääsen esim. verotoimistoon, joka on auki vain 8-16 välillä?

Joskus on pakko, ja vanhemmat toivovat, että ennemmin hoidan pakolliset asiat lasten läsnäollessa, kuin se, että joutuvat viemään lapset varahoitoon, kun minä otan palkattoman vapaapäivän omien asioiden takia. Vai eikö niitä saisi ollenkaan pph:lla olla?

"Ylimääräisiä" lapsia ei tietysti saisi olla paikalla, mutta eihän aina voi kieltää esim. omien lasten kavereiden tuloa kotiin. On melko epäreilua laittaa aina oma lapsi kaverin luo, tai kieltää kaverit ylipäätään oman työn takia.

Vierailija
5/7 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tiedän kokemuksesta, että on hyvin, joskus täysin mahdotonta, ehtiä hoitamaan mitään omia asioita, jos hoitolapset on hoidossa joka ikinen arkipäivä klo. 7.30-16.00. Missä välissä pääsen esim. verotoimistoon, joka on auki vain 8-16 välillä?

Joskus on pakko, ja vanhemmat toivovat, että ennemmin hoidan pakolliset asiat lasten läsnäollessa, kuin se, että joutuvat viemään lapset varahoitoon, kun minä otan palkattoman vapaapäivän omien asioiden takia. Vai eikö niitä saisi ollenkaan pph:lla olla?

"Ylimääräisiä" lapsia ei tietysti saisi olla paikalla, mutta eihän aina voi kieltää esim. omien lasten kavereiden tuloa kotiin. On melko epäreilua laittaa aina oma lapsi kaverin luo, tai kieltää kaverit ylipäätään oman työn takia.

kun oli jotain omia tai lasten menoja, että "Millalla on hammaslääkäri ensi maanantaina klo 10. Voimme ottaa teidän lapsen joko käynnille mukaan tai hän voi mennä varahoitajalle. Miten haluatte että toimitaan?"

Aina vastaus on ollut: ottakaa lapsi mukaan. Se että joskus hoitolapset käyvät päiväreissulla vaikka verotoimistossa, on ihan mukavaa vaihtelua. Ei ole haitannut.

Vierailija
6/7 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän omia menoja on hoidettu, joita ei saisi hoitaa?

Vierailija
7/7 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmäkokoon ei lasketa kouluikäisiä lapsia eli esimerkiksi omien kouluikäisten kaverit voivat kyläillä ja omatkin kouluikäiset voivat tietysti olla kotona neljän hoitolapsen lisäksi..mutta alle kouluikäisiä saisi olla vain neljä kerrallaan.

Itse olen ottanut joskus 3v kummityttöni meille leikkimään jos joku hoitolapsista on ollut pois mutta täyden ryhmän lisäksi en tietenkään alle kouluikäisiä ota.

Yksityinen pph.