Jäisitkö kotiin vai sairaalaan, jos kotona 1v 4kk lapsi
Kommentit (7)
Kyllä mä muutaman päivän varmasti olisin sairaalassa, sitten kotiin ja joka päivä vauvaa hoitamaan. Isä isyyslomalle, niin kaikille riittää aikaa ja huomiota.
esikoinen tarvitsee äitiä. Tietysti vierailisin vauvan luona, mutta en mitenkään asuisi sairaalassa.
Miksi kysyt?
Ja mahd paljon kotona. Vuoroteltaisiin miehen kanssa. Ei äiti kai siellä keskolassa (vai missä ne on?) saa yöpyä ja osastolta kotiutetaan.
olin päivät 0930-1600 sairaalassa ja illat ja yöt kotona. Aika on pakko jakaa molemmille lapsille. Keskonen nukkuu lähes koko ajan ja herätellään hoidoille yleensä kolmen tunnin välein, joten käytännössä ehdit olla työpäivän aikana 2-3 hoitokerralla mukana. Itse aamulla kotona pumppasin maidot ja menin sitten vauvan aamuhoidolle ja olin paikalla lääkärinkierron ajan. Keskipäivän hoidon jälkeen kävin lounaalla ja sitten pumppasin maitoa ja join kahvit, sitten oli iltapäivän hoito. Sen jälkeen maitoa letkuttaessa otin vauvan kenguruhoitoon ja pidin sylissä rintakehää vasten noin tunnin nukkumassa. Sitten kippasin sänkyynsä ja lähdin kotiin.
kotiin,koska keskonen kuitenkin hyvässä hoidossa. esikoinen kuitenkin pieni itsekkin ja kaipaa varmasti äitiä.
sairaalapäiville! Sairaalassa olevan vauvan isä saa hakea jotain erityishoitorahaa (en muista tuen tarkkaa nimeä) niille päiville, kun ei ole töissä. Sitä varten tarvitaan lääkärinlausunto, jonka saa osastonlääkäriltä. Kysy osaston hoitajilta tai sosiaalityöntekijältä tarkemmin. Jos nimittäin isyyslomapäivänsä ehti tuhlata, niitä ei pysty peruuttamaan. Ja kotona olevan keskosen hoitoon ei saa tuota isälle maksettavaa rahaa.
t. se rv32 syntyneen äiti
ja aamut ja illat kotona.