Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI suomalaiset erottuvat ulkonäkönsä puolesta toisista ihmisistä niin selvästi mm lentokentillä?

Vierailija
17.03.2012 |

Mikä suomalaisissa on se erottava tekijä? Taikinanaama? Juro ilme? Vaatteet? Esim. ruotsalaiset näyttävät suomalaisten rinnalla AINA jotenkin iloisemmilta ja itsevarmemmilta, vaikka heillä olisi samat henkkamaukat päällä.

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monestiko sut perheinesi on tunnistettu suomalaiseksi? ;)

Vierailija
82/98 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunnistan aina Luxemburgilaiset, pistävät silmään heti kaukaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on suomalaisen tavaramerkki.Muualla on sopimatonta tuijottaa ihmisiä. Suomessa en pääse eroon tuijotukselta.Kaupassa kun käyn aletaan napittaa,kadulla kun kävelen napitetaan. Mitään ei puhuta ja jos jotain kysyy niin juostaan karkuun tai sanotaan jotain tylyä. Ihmiset eivät keskustele keskenään vaan keskittyvät muihin. Finnairin lähtöselvitysjonossa lentokentillä maailmalla koko rivi tuijotaa herkeämättä.Kaikki suomalaisia.

Sitten suomalaiset matkustavat ydinperheen kanssa lastenvaunuineen ja vaippapaketteineen. Ei ole ystävättäriä tai isovanhempia mukana vaikka on muutaman viikon ikäinen vauva matkassa. Muut paitsi ruotsalaiset harvemmin matkustaa vauvojen kanssa.Ja lapset ovat kovaäänisiä ja juoksevat irrallaan. Heitä ei pidetä kädestä eikä seurata minne he menevät. Sehän on muiden vastuulla.

Vierailija
84/98 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ystävättäriä tai isovanhempia mukana vaikka on muutaman viikon ikäinen vauva matkassa. Muut paitsi ruotsalaiset harvemmin matkustaa vauvojen kanssa.Ja lapset ovat kovaäänisiä ja juoksevat irrallaan. Heitä ei pidetä kädestä eikä seurata minne he menevät. Sehän on muiden vastuulla.

Tämän allekirjoitan paljon matkustavana täysin. Britit ovat lähes poikkeuksetta isolla porukalla, isovanhempinen, veljet ja siskot perheineen, jopa tädit ja sedät mukana. Suomalaiset lähes aina oman perheen kesken.

Vierailija
85/98 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset tunnistaa suomalaisiksi, joko vaatteitten, kasvonpiirteiden tai käytöksen perusteella, mutta ei pidä siksi luulla että pystyy erottamaan KAIKKI suomalaiset.

Enempi se varmasti riippuu siitä asuuko suurkaupungissa vai maaseudulla. Toisaalta on paljon maalla asuvia tottuneita matkustajia, ja kaupunkilaisia jotka ovat ensi kertaa ulkomailla

Paljon riippuu kasvatuksesta., miten ihmisten ilmoilla käyttäydytään. Esim vanhemmat jotka on matkustellut paljon, opettavat luontevan käytöksen lapsilleen. Sama pätee kaikkiin kansalaisuuksiin.

Vierailija
86/98 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

espanjalaiseksi, vaikka olen itäsuomalaista syntyperää ihan. Monet ajattelee että suomalaiset näyttää rannikon pitkältä vaalealta väeltä vaikka meitä tummia, pieniä ja siroja löytyy paljonkin idempää ja pohjoisempaa.

Vierailija
87/98 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tästä kyse, erotan suomalaiset jo kaukaa! Siinä olemuksessa on jotakin...

Lisätodiste: Kanarialla kaupustelijat tietää sanoa "päivää päivää" vaikka eivät olisi kuulleet meidän edes puhuneen. Eikä pukeuduta mihinkään bermudashortseihin ja vyölaukkuihin, silti tunnistetaan. Olisi kiva tietää mihin se tunnistaminen perustuu. Miksi siis ei tosiaan esim. luulla ruotsalaisiksi koskaan?

Vierailija
88/98 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on värjätty tumma tukka ja tummat kulmakarvat. Kun olin Lontoossa , minua luultiin usein espanjalaiseksi, vaikken todellakaan omasta mielestäni espanjalaiselta näytä, . Olen jopa reilusti ylipainoinen. Mutta siellä oletettiin että kaikki pohjoismaalaiset on vaaleita.

Vierailija
89/98 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stereotyyppisen ruotsalaisenkin tunnistaa kaukaa kuten myös suomalaisen. Suuri osa meistä jopa on noita stereotyyppisiä suomalaisia.

Kerrän Berliinin metrossa astui kyytiin isovanhemmat ja lastenlapset. Lapsilla valkoiset hiukset kuin heinäpelto ja todella ruskettunut naama. Mummolla oli myös blondit hiukset ja ruskettunut oli hänkin. Isoisäkin oli ruskettunut. Isovanhemmat olivat pitkiä ja hymyilivät ja lapset olivat iloisia. Heti kun näin tuon sakin ajattelin salamannopeasti "ruotsalaisia". Sitten aloin salakuunnella niiden puhetta ja mitäs kieltä he puhuivatkaan NO RUOTSIA! Stereotyyppisiä ruotsalaisia siis!

Kerran eräässä toisessa Saksan kaupungissa näin ratikasta astuvan pariskunnan, jolla oli päällä perus ulkoiluvaatteet. Molemmat olivat haljukoita ja harmaita kuin mitkä. Nainen katsoi jotenkin happamasti ja olisin voinut kuvitella hänen työskentelevän vähintään jonain seurakunnan sihteerinä. Tässäkin tapauksessa ajattelin "jos nuo ei ole suomalaisia, niin sitten en ole minäkään". No totta kai ne oli suomalaisia!

Joka kerta, kun olen joutunut tilanteeseen, että luulen jonkun olevan suomalainen on se osunut oikeaan pienen salakuuntelun perusteella. En kuitenkaan kyttää kaikkia ihmisiä koko ajan. Joskus kuitenkin tylsyyksissään tulee katseltua ympärilleen ja tietenkin sitä aina huomaa ne suomalaiset muusta massasta ihan sama, missä maailman kolkassa on. SIIS JOS ne ovat tuollaisia suomalaisen perikuvia niin kuin esim. tuo pariskunta.

Mutta en väitä, ettenkö tunnistaisi muitakin kansallisuuksia. Suomalaiset ovat kuitenkin ehkä tutuimpia kaikista, kun kerran yli puolet elämästäni Suomessa vietin.

Vierailija
90/98 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näistä asioista: ohuet hiukset, silmälasit, käytännölliset vaateet, osalla suomalainen nenä, vanhemmilla naisilla lyhyet hiukset.

Vierailija
91/98 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juntit tunnistaa aina

Vierailija
92/98 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, suomalaiset tunnistaa kyllä aina! Aika usein ovat kalpeampia, kuin muut ja rauhallisempia. Ja vaatetus aika neutraali jne. En osaa oikein selittäää miten, mutta suomalaiset tunnistaa kyllä hyvin helposti. Muutaman kerran olen tosin erehtynyt luulemaan jotain belgialaisia ja tanskalaisia suomalaisiksi, mutta useimmiten menee aina oikeaan.

Vierailija
93/98 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on minun ja mieheni suurinta huvia. Hän on muualta kotoisin ja hänestä kaikki eurooppalaiset näyttävät samalta.

Avaruudesta?

Vierailija
94/98 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa ja Kreikassa on enemmän ylipainoisia kuin Suomessa!

koska siihen vaikuttaa niin moni muukin asia kuin kansallisuus.

Sen sijaan suomalaiset erottuvat ulkonäkönsä perusteella: aika isokokoisia, vaaleita, päällä käytännölliset ja mukavat vaatteet. Ja ylipainoa on enemmän keskimäärin kuin esim. eteläeurooppalaisilla.

Mutta hei: noi ovat yleisiä piirteitä myös monilla muilla pohjoiseurooppalaisilla kansoilla.

Joten voin hyvin luulla jotakuta ruotsalaista tai saksalaista suomalaiseksi ja sitä on sattunutkin.

Vierailija
95/98 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aivan supisuomalainen olen.

Vierailija
96/98 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin mainita, että tunnistan myös jenkit 90%:n varmuudella. Äskenkin kaupungilla näin pariskunnan, joiden habitus suorastaan kiljui amerikkalaisuutta. Ja oikeassa olin.

Vierailija
97/98 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä on täysin suomalainen, mutta koska tykkää ottaa aurinkoa, niin luullaan irakilaiseksi tai syyrialaiseksi tai muuksi arabiksi. Mä en tykkää auringosta joten mua luullaan saksalaiseksi tai Alankomaalaisellalisenssillä, koska suomalaiset ja alankomaalaiset täysin samaa suomalaisten kanssa

Vierailija
98/98 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meidät sekottaa helposti ruotsalaisiin, norjalaisiin, tanskalaisiin, alankomaalaisiin ja saksalaisiin. SINÄ erotat maanmiehesi puheesta, mutta jos joku ei puhu, sekotat sinäkin suomalaisen helposti pohjoiseurooppalaisiin.

Ei ole tästä kyse, erotan suomalaiset jo kaukaa! Siinä olemuksessa on jotakin...

Tämä on kyllä täysin totta. Suomalaisen erottaa ulkomaillakin kadulla jo kaukaa. Jokin sellainen "anteeksi että olen olemassa"-tyyli paistaa, paitsi sitten kun ollaan niin kännissä että omistetaan maailma. Ja tietysti kehonkielen lisäksi muu olemus. En nyt ala tarkemmin eritellä, tämä tiedetään muutenkin.

Toiset jotka erottuu on venäläiset. Heidät erotan piirteistä, paitsi usein naiset siitä että ollaan kuin joulukuusia. Kaikki ripustettu ylle mikä kiiltää ja rimssua ja rusettia ja turkista joka puolella.  Sekä erittäin röyhkeäastä ja päällekäyvästä käytöksestä, naiset eritoten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi