Varissuo vai Lauste?
Kommentit (6)
ovat molemmat alueet, mutta ennemmin lauste jos olis pakko valita. Ovat kyllä tosiaan sen sortin sakin kansoittamia nuo alueet että vapaaehtoisesti en kyllä sinne muuttaisi.
Itse olen asunut vuoden Varissuolla. Enpä voi suositella ainakaan sitä kenellekään. Älä missään nimessä muuta sinne tai Lausteellekaan. Mihin tahansa muualle, jos haluat selvitä hengissä - ja jos haluat, että lapsestasi kasvaa fiksu, terve aikuinen!
joilla kokemuksia varissuosta,et mikä siellä mättää, en ole ap, mut kiinnostaa miks sinne menee piipaa-autot vähän väliä..
Mistä tiedät, että menevät juuri Varissuolle? Samaa tietähän jatkettaessa mennään myös Littoisiin (Lietoon ja Kaarinaan)
Varissuolla varmaan käy näitä pii-paa-autoja usein, koska siellä on asukkaita kuitenkin noin 10 000. Kyllähän siihen määrään mahtuu sydänkohtausta, kotibileitä ja tulipalon alkujakin.
T: Pääskyvuorella asuva
joilla kokemuksia varissuosta,et mikä siellä mättää, en ole ap, mut kiinnostaa miks sinne menee piipaa-autot vähän väliä..
Lähin palokunta lienee Jaanintien varressa. Varissuolla on asukkaita tietääkseni noin 9000, joten kyllä siellä sattuisi ja tapahtuisi joka tapauksessa. Taidat siis asua reitin varrella.
Realistisesti: varissuolla asustaa kymmeniä kansallisuuksia. Väestöstä taitaa olla noin kolmannes ulkomaalaistaustaisia. Joukossa on paljon juurettomia ja varmaan myös sopeutumisvaikeuksista kärsiviä. Jotkut kansallisuudet saattavat tulla huonosti toimeen keskenään historiallisten erimielisyyksien vuoksi. Näiden lisäksi Varissuolle on valikoitunut suomalaisten vähäväkisintä osuutta: eri tavoin syrjäytyneitä, päihderiippuvaisia jne. Työttömyys on 25% luokkaa, ulkomaalaistaustaisten parissa noin 50&. Lisäksi alue on ahdas. Nuo lähes 9000 ihmistä asuvat alueella, jonka halki kävelee vartsissa, parissakymmenessä minuutissa. Meneekö niinkään kauan. Olot oivat aika otolliset erilaisille sosiaalisille ongelmille. Lisäksi alueesta on sen syntymästä asti levitetty propagandaa, kuinka ongelmia oli ennen, mutta nyt ei enää. Käsittääkseni juuri Varissuon kaltaisissa lähiöissä ja yhteisöissä kaikki negatiiviset yhteiskunnalliset muutokset näkyvät selvimmin. Vaikka olot tilapäisesti olisivatkin parantuneet, alueelle on asutettu vähäosaisten aalto yksi toisensa jälkeen.
Itse asuin tuossa hienostokaupunginosassa vuosina 1989 - 1991, joka lieni rauhallisempaa aikaa juuri ennen 90-luvun lamaa. Kyllähän siellä yönsä nukkui, kun oli mukavat kämppäkaverit. Vaan vähemmän siellä teki mieli vapaa-aikaansa viettää.
Koita välttää noita viimeiseen asti, älä muuta sinne, ellei ole ehdoton pakko! Kyllä vakkeltakin hengissä selviää, mulla on pari kaveria jotka on ihan täyspäisinä sieltä aikuisiksi kasvaneet, mutta ihan ehdottomasti huonoimmat, rauhattomimmat asuinalueet Turussa ja varmaan koko suomessa. Jos ihan pakko olis valita, niin lauste.