Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

14 vuotta omien lasten vaipanvaihtoa

Vierailija
17.03.2012 |

En tiedä mikä tänä aamuna havahdutti tajuamaaan, että olen vaihtanut lasteni vaippoja 14 vuotta. Varmaan kakan haju, joka tarttuu nenäkarvoihin eikä lähde pois unissakaan.

Mä olen niin väsynyt tähän kaikkeen just tänään. Tälle hoitamiselle ja kotiin jumittumiselle ei näy loppua ikinä. Yritän löytää jokaisesta päivästä hyvät asiat, sanoa kiitokset äänen, iloita ihan pienestäkin arjen onnesta, halata rakkaat ihmiseni kun koskaan ei tiedä mikä päivä on viimeinen, mutta tänään on tosi vaikeata. Ei yhtään jaksa olla positiivinen, vaikka ympärillä on koti, mies ja lapset. Mulla on yksinäinen olokin.

Voi kun olisi joku pettyneiden ja väsyneiden äitien ja isien itkumuuri, jonka äärellä saisi vähän aikaa olla ihan marttyyri ja toivoton. Menisin sinne tänään. En jaksa reipastaa itseäni ja muita joka päivä. Haluttaisi vaan itkeä ja mennä peiton alle piiloon kesään asti.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kukaan sanonut yhtään sanaa. Mitähän mä odotin? "Kyllä se siitä, huomenna on parempi päivä"? Nyt sanoin sen itselleni ja sanon muillekin, joilla ei ole kiva aamu. Keskustellaan jostain kivasta sitten myöhemmin.

Vierailija
2/23 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joo, jatketaan myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua täytyisi vain silittää ja ottaa osaa surkutteluusi ja tsempata eteenpäin? Ihan vakavasti; onko sinut joku pakottanut lisääntymään tuoss amäärin? pikaisesti laskettuna sulla on väh 5-7 lasta ja se on liikaa ihan ilman vaippamittapuutakin.

Se on vähän sellainen juttu, että suuri osa meistä pallon ihmisistä valitsee itse tiensä ja mm perhekokonsa ja sen mukaan sitten elettävä, ei siinä marttyyrin tms kruunut auta yhtään edes silloin kun on rättipoikkikatki.

Mutta joo, jatketaan myöhemmin.

Vierailija
4/23 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä tänä aamuna havahdutti tajuamaaan, että olen vaihtanut lasteni vaippoja 14 vuotta. Varmaan kakan haju, joka tarttuu nenäkarvoihin eikä lähde pois unissakaan.

Mä olen niin väsynyt tähän kaikkeen just tänään. Tälle hoitamiselle ja kotiin jumittumiselle ei näy loppua ikinä. Yritän löytää jokaisesta päivästä hyvät asiat, sanoa kiitokset äänen, iloita ihan pienestäkin arjen onnesta, halata rakkaat ihmiseni kun koskaan ei tiedä mikä päivä on viimeinen, mutta tänään on tosi vaikeata. Ei yhtään jaksa olla positiivinen, vaikka ympärillä on koti, mies ja lapset. Mulla on yksinäinen olokin.

Voi kun olisi joku pettyneiden ja väsyneiden äitien ja isien itkumuuri, jonka äärellä saisi vähän aikaa olla ihan marttyyri ja toivoton. Menisin sinne tänään. En jaksa reipastaa itseäni ja muita joka päivä. Haluttaisi vaan itkeä ja mennä peiton alle piiloon kesään asti.

pakkoko on ollut nussia ilman ehkäisyä?

Vierailija
5/23 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta lasta vai joudutko jonkun muun syyn takia vaihtamaan vaippaa?

Kyllähän se rupee ällöttään jos noin pitkän aikaa joutuu jotain epämiellyttävää tekemään.

Vierailija
6/23 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulee olemaan hamaan tulevaisuuteen asti. Se vaan väsyttää tänään ja olin tosi ääliö kun kirjoitin siitä tänne. Äh.

Vierailija
7/23 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisikohan olla että ap:lla olisi esim. sairas perheenjäsen joka joutuu käyttämään vaippoja? Vauvat käyttävät vaippoja noin 2-vuotiaaksi asti, mutta kuten hyvin tiedätte, joutuvat ne isommatkin käyttämään.

Vierailija
8/23 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulee olemaan hamaan tulevaisuuteen asti. Se vaan väsyttää tänään ja olin tosi ääliö kun kirjoitin siitä tänne. Äh.

sillä tuosta surkuttelustasi pääset. ei tarvitse hoitaa omaa lastaan, vaan voit paneutua itseesi.

Vierailija
9/23 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitustesi perusteella oletan, että sinulla on vaikeasti kehitysvammainen lapsi. Ymmärrän, että elo on joskus raskasta ja ankeaa. Väsyttäähän se. Ihan meitä terveidenkin lasten vanhempia, joten sullakin on lupa väsyä. Ei sitä tarvitse hävetä.

Tsemppiä, toinen päivä on oikeasti taas parempi. Kaikki väsyy joskus, mutta tavallisesti se helpottaa nopeasti. Jos ei helpota, muista hakea itsellesi apua. Tarvitset silloin tällöin vapaahetken, omaa aikaa. Muista pitää huolta myös itsestäsi, niin jaksat pitää myös huolta lähimmäisistäsi. Ja omasta rakkaasta lapsestasi. =)

Vierailija
10/23 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun sanasi riittivät. Tuli oikeasti vesi silmiin, mutta samalla sait hymyilemään. Kiitos sinulle ja kaunista lauantaita! ap

Vierailija
11/23 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa ap saanut todella ikäviä vastauksia! MIKÄ TEITÄ IHMISET VAIVAA? HÄVETKÄÄ!

Jokaisella äidillä ja kenellä hyvänsä on oikeus olla joskus väsynyt. Se on ihan luonnollista! Tunnen niin hyvin tuon tunteen, kun ei haluaisi juuri nyt vetää yhtään "projektia" (ulosmeno, päivällinen jne"). Vaikka itse olen vaihtanut vain 6 vuotta elämästäni vaippoja :-)

Ja tuokin on niin tuttua, että aina pitää "reipastuttaa" muita, ja muut lähinnä panevat hanttiin ja marisevat (lapset, ei mies). Tai yksi sanoo: "Joo! mennään puistoon!" ja kaksi sanoo: "Ei mennä puistoon!".

Jne jne.

Tuttua! Jokainen saa olla joskus väsynyt.

Tsemppiä! Yritä puristaa jokainen pikku ilonpisara irti, minkä pystyt. Älä välitä näistä ääliövastaajista. Niiden täytyy olla jotenkin mielenvikaisia.

Vierailija
12/23 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaipanvaihtoa 9 vuotta... Riittää, että yhdellä on hankaluuksia oppia kuivaksi ja ikäerot riittävän pitkät, aina kun yhden saa kuivaksi on toinen vaipatettava jonossa :D

Noh, meillä jatkuu vielä, nuorin on vaipoissa osittain vielä ja se sitkeämpikin tapaus on yökastelija...

Vierailija
13/23 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun sanasi riittivät. Tuli oikeasti vesi silmiin, mutta samalla sait hymyilemään. Kiitos sinulle ja kaunista lauantaita! ap

se oli vain yksi ratkaisu-ehdotus asiaan, kun tuntuu olevan vaikeata tuo vaipanvaihto.

t.11

Vierailija
14/23 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oli vain yksi ratkaisu-ehdotus asiaan, kun tuntuu olevan vaikeata tuo vaipanvaihto.

t.11

Mietin tässä vain, että mikä ihmisiä vaivaa, kun pitää kiusata tahallaan toisia?? Minä siis kirjoitin viestin nro 11. Ei tuo idiootti, joka tuossa ylempänä niin väittää.

Tajuaisi edes hävetä, mutta taitaa olla liian kypsymätön siihen...

11

Vierailija
15/23 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 vuotta vaipanvaihtoa on pitkä aika. Itselläni sitä on takana 10 vuotta.

Joinakin päivinä ei jaksaisi. Se on normaalia. Joskus haluaa elää "sit kun", vaikka monet asiat sitten eivät kuitenkaan ole niinkuin toivoisi.

En tiedä syytä sinun vaipanvaihtoosi, omani on tämä esikoinen, joka on vieläkin vaipoissa. Nyt on vielä 2 pientä, jotka myös vaipoissa.

Vierailija
16/23 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaipan vaihtoa takana vasta vähän yli vuosi, ja oon tällä hetkellä totaalisen kyllästynyt. Lapsella kakka vaipassa noin 5-10 kertaa päivässä. Musta ei ihme jos alkaa kyllästyttää. Äiditkin on vain ihmisiä, meilläkin on oikeus väsyä välillä, ja myös sanoa se ääneen. Silti lapsemme ovat meille rakkaita. Tsemppiä ap, huomenna on päivä uusi!

Vierailija
17/23 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllästytä onneksi vielä, 15 vuotta vielä edessä :D

Vierailija
18/23 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyminen ei kerro mitään rakkaudestasi lapseen. Yleensä väsyy, kun rakastaa lastaan, mutta ymmärtää, ettei voi kaikkia kriteereitä jatkuvasti täydellisesti täyttää. Ei ole tarviskaan.

Tsemppiä ja iso haluas ap:lle!

Vierailija
19/23 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin kyllä, että joku tekeytyi sinuksi.

Tiedän kyllä, että nettipalstoilla on aina yksittäisiä ihmisiä, jotka ovat liikkeellä vain aiheuttaakseen mielipahaa. Yleensä sellaisten kommentit voi ohittaa vilkaisulla, mutta surkealla hetkellä saa kyllä entistä kurjemman olon. Onneksi on teitä, joilla on aikaa ja halua sanoa jotakin hyvää, se auttaa ja lohduttaa ihan oikeasti.

Saan teistä iloa. Ajattelin jakaa sitä edelleen ja lähetin mukavan viestin kaverille, jonka tiedän myös olevan väsynyt. ap

Vierailija
20/23 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivoisin samaa, mutta sen itkumuurin voi tehdä omaan kotiin, mene saunaan ja itke siellä, kunnolla ja hartaasti!!!

Voimia sinulle ystäväiseni.

*virtuaalihalaa*

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi