kellään muulla konkreettisesti soinut musiikki päässä (kuullut ääniä)?
Mulla soi tänä aamuna (oikeasti oli ihan hipihiljaista. Mun pään sisällä soi laulu sanoineen ja kuulin sen laulajan äänen ja sanatkin. Ja kaiken lisäksi laulu ei ollu mikään lemppari...
Mua vähän kl pelotti ja ajattelin, että olen tullut hulluksi. Toki mulla on stressiä ja olin nukkunut erittäin huonosti. Siitäköhän se johtui. Toisaalta oli mielenkiintoinen kokemus.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Mä koen lähes aina tietyllä tapaa, siis päässä soi yleensä joku korvamato taustamusana aina, jammalein jotain melodioita tms. Mutta tämä on sellaista, että tiedän ettei ääni kuulu ulkomaailmasta, vaan se on kuvittelua pään sisällä. Samaan tapaan kuin jos muistelen vaikka hiekkarantaa viime etelänlomalta auringonlaskun aikaan, "näen" sen mielessäni, mutta se on silti erilaista kuin silmillä nykyhetkessä näkeminen.
Mutta tämän lisäksi olen joskus kuullut ääniä ihan ikään kuin korvien kautta tulevina, vaikkei niitä ole. Unen ja valveen rajamailla näin käy usein, minusta tuntuu että ovikello soi, joku huutaa tms, mutta se on ollut valveen puolelle valunutta unta vaan. Sitten nuorena kun tuli enemmän juhlittua, niin joskus useamman päivän juomisen jälkeen usein jäi joku kuuloharha pariksi päiväksi päälle. Esim. harmonikka soi ja soi jossain kaukana, tai kuului kuin vieraskielistä urheiluselostusta alakerrasta tms. Lapsena myös josku
Okei, tosi hyvin selitetty. Samojakin kokemuksia on mutta pystyin ymmärtämään itsekin tämän kaikki jotenkuten. Ei minullakaan sairauksia ole ja minulla on myös ollut hyvin vahvoja pelotilanteita joissa on ollut mukana pahoja vainoharhoja. Näiden jälkeen on hieman järkyttynyt olotila koska kontrasti normaaliin turvalliseen oloon on niin valtava. Monet kokevat elämässä kaikenlaisia tilanteita.
Vierailija kirjoitti:
Jos olen ymmärtänyt oikein niin esim huminan muuntuminen omassa päässä ääniksi on pseudopsykoottinen oire.
Miksi on näin?
Komppaan kyllä, ääniä voi kuulla kuka vain ja nykyisin niistä puhutaan enemmän ja uskon että on syykin sille että niitä kuullaan enemmän eivätkä nämä asiat ole yksiselitteisiä muutenkaan.