Kuinka pian synnytyksen jälkeen otit alkoa?
Mulla on pariviikkoinen vauva. Tekis mieli juoda pari siideriä.
Kommentit (43)
ja juomattomuus skitsoa.
No, mun lapsi on vuoden, enkä vielä ole ottanut alkoholia. Mulle kun alkoholi ei ole ongelma, joten voin vallan hyvin olla juomatta. Juomiseen on sitten aikaa taas loppuikä, kun imetys on ohi.
on promille alkoholia, hän saa alkoholia 0.1 grammaa. Ei siis paljon, mutta onhan se pienelle sekin... Eikä sitä viidessä tipassa Jekovitia ole noin paljon.
Jos alkoholi noin huolestuttaa, varmasti kannattaa kiinnittää huomiota erityisesti d-vitamiinin valintaan
Kuoroharkkojen jälkeen join puolikkaan siiderin. Tarkoitus oli juoda kokoneinen (0,33) mutta tulin siitä niin huppeliin että jätin kesken. Oli kyllä aika järkytys että se vaikutti noin voimakkaasti kun tota painoakin mulla on reippaasti yli 100 kg.
Yhteen millilitraan mahtuu 20 tippaa. Jekovitissa on alkoholia alle 100mg/ml. Eli viidessä tipassa on alkoholia alle 25mg. Desissä promillen vahvuista äidinmaitoa alkoholia on 100mg. Ja saattaahaan se vaavi hörstää sitä enemmänkin. Joten on siinä eroa. Mutta ei se yksi olut silti katastrofi ole eikä vauva myrkyty. Tämän vaan halusin selventää siihen väärinkäsitykseen, että vitaamitipoissa olisi enemmän alkoholia.
ja juomattomuus skitsoa.
No, mun lapsi on vuoden, enkä vielä ole ottanut alkoholia. Mulle kun alkoholi ei ole ongelma, joten voin vallan hyvin olla juomatta. Juomiseen on sitten aikaa taas loppuikä, kun imetys on ohi.
Ei kai kukaan juomattomuutta skitsona ole pitänyt. Vaan sitä, että kahden siiderin juomista moralisoidaan imettämisen vuoksi.
Ehkä sinulle onkin parempi, että pysyt nyt vauva-aikana täysin selvin päin, jos imetyksen jälkeen on tarkoitus jatkaa "juomista". Itse en ole teini-iän jälkeen mitään juominkeja pitänyt, vaan saunaolut, viinilasillinen tms. on raskausaikoja lukuunottamatta otettu silloin (harvoin), kun se on sopinut tilanteeseen.
kerran synnytyksen jälkeen vasta kun olin lopettanut imetyksen eli kun lapsi oli reilun vuoden.
Yhteen millilitraan mahtuu 20 tippaa. Jekovitissa on alkoholia alle 100mg/ml. Eli viidessä tipassa on alkoholia alle 25mg. Desissä promillen vahvuista äidinmaitoa alkoholia on 100mg. Ja saattaahaan se vaavi hörstää sitä enemmänkin. Joten on siinä eroa. Mutta ei se yksi olut silti katastrofi ole eikä vauva myrkyty. Tämän vaan halusin selventää siihen väärinkäsitykseen, että vitaamitipoissa olisi enemmän alkoholia.
Jekovit-tipoista vauva saa alkoholia yhtä paljon kuin 2 alkoholiannosta nauttineen äidin äidinmaidosta. Ei siis kovin paljon, mutta annostus on jatkuvaa, päivittäistä.
Joka tapauksessa näin laskettuna kaksi äidin nauttimaa olutta tai siideriä ei poikkea päivittäisestä Jekovit-annoksesta. (Ja toivottavasti kenellekään äidille nuo oluet tai siiderit eivät ole d-vitskujen tapaan päivittäisiä...)
alkoholipitoisuutta. Promillen osalta laskien kaava on tuo jonka kirjoitin.
olla juomatta vaikka 5 vuotta, jos ois joku tarve. Mutta tykkään alkoholista, ja mulla ei ole sen kanssa ongelmaa, joten ei ole tarvetta. Mitään estettä ei ole nauttia vaikka muutamaa lasia viiniä tai muutamaa olutta, vaikka imettää. Toiset ihmiset moralisoivat tätä, en ymmärrä miksi, mutta toisaalta - eivät selvästi hekään. Kunhan ovat tehneet alkoholista pirun, niin täytyy sitten pitää periaatteistaan kiinni. Ilmeisesti heillä on alkoholin kanssa joko ongelma, tai huonoja kokemuksia. Monet ystäväni, joiden lähipiirissä on alkoholiongelmaa suhtautuvat samalla tavalla. Eihän tämä väittely mihinkään johda.
join kaks bisseä ja reilun kolmen viikon päästä vedin kännit ihan yökerhomeiningillä. Isä anto tuttelia hoitovuorollaan eli en kyl humalassa alkanu imettää :)
oli niin kamalan kuuma ja ihana saada viimeisetkin sukulaiset ovesta ulos :)
tokan kanssa en muista. tais olla kun täytin 20, olisinko silloin ottanut oluen. en varmaan.
kolmosestakaan en muista.
en tykkää kamalasti alkoholista, tai siis juon sitä yleensä vain juopumismielessä. eikä tässä viimeisen 8 vuoden aikana ole monia kännejä vedetty.
kerran synnytyksen jälkeen vasta kun olin lopettanut imetyksen eli kun lapsi oli reilun vuoden.
Lisään vielä ettei ollut tarvetta maistella eikä juoda. Ei ollut lisäksi mitään menoja tai juhlia, joissa tilaisuun olisi tullut. Jokainen toimii sen mukaan kun itse tuntee.
Kaksi annosta 0,4 promillea eli 0,4g litrassa eli 0.04g desissä. Jos vauva joisi sen desin, hän saisi alkoholia 40mg. Ja viidessä tipassa Jekovitia olisi se vajaa 25mg...
Kuopus oli kuukauden kun lähin baariin. Imetystä kummalakin yli vuotiaaksi
. Desissä promillen vahvuista äidinmaitoa alkoholia on 100mg. Ja saattaahaan se vaavi hörstää sitä enemmänkin.
Litrassa 1 promilleista maitoa on alkoholia 1ml. Eli normaalissa 2dl:n maitoannoksessa siis ei käytännössä mitään.
Vaikkei siitä pienestä alkoholimäärästä sinänsä todennäköisesti haittaa olisi, niin miksi olisi pakko juoda? Onhan sitä alkoholittomiakin vaihtoehtoja saatavilla. Eikä raskaus- ja imetysaika nyt niin hirveän kauan kestä.
Esikoisen jälkeen join ensimmäisen kerran siideriä vuoden päästä synnytyksestä, eli vähän sen jälkeen kun olin lopettanut imettämisen. Kuopus on vasta puolivuotias, joten alkoholittomalla oluella olen ihan hyvin pärjännyt synnytyksen jälkeen, silloin kun on tehnyt mieli esim. saunaolutta. Kyllä minä vielä puoli vuotta jaksan ihan hyvin odottaa :).
Parin alkoholiannoksen jälkeen äidinmaidossa on niin vähän alkoholia, ettei sitä välttämättä pysty mittaamaan. Hyvä vertaus nuo Jekovit-tipat. Sen kun aikanaan ymmärsin, saatoin ottaa rennommin ja imetys jatkui pitkään;)
Lisäksi alkoholi poistuu maidosta samaa tahtia kuin verestä eli maitoja ei tarvitse mitenkään pumpata pois. Meillä ainakin vauva-aikana syöttöväli on ollut noin 2-4 tuntia ja yöllä vauvat ovat nukkuneet useamman tunnin pätkiä. Eli kun on imettänyt vauvan ja sen jälkeen ottanut pari lasillista, alkoholi on vielä ehtinyt poistua maidostakin ennen seuraavaa imetystä.
Kyllä äidinkinkin pitää saada välillä rentoutua, vaikka sen punkkulasillisen ääressä;)
Vaikkei siitä pienestä alkoholimäärästä sinänsä todennäköisesti haittaa olisi, niin miksi olisi pakko juoda? Onhan sitä alkoholittomiakin vaihtoehtoja saatavilla. Eikä raskaus- ja imetysaika nyt niin hirveän kauan kestä.
Esikoisen jälkeen join ensimmäisen kerran siideriä vuoden päästä synnytyksestä, eli vähän sen jälkeen kun olin lopettanut imettämisen. Kuopus on vasta puolivuotias, joten alkoholittomalla oluella olen ihan hyvin pärjännyt synnytyksen jälkeen, silloin kun on tehnyt mieli esim. saunaolutta. Kyllä minä vielä puoli vuotta jaksan ihan hyvin odottaa :).
Jos joku käskisi elää ilman vaikka juustoa, pystyisin varmasti. Mutta miksi pitäisi? Miksi pitäisi vaihtaa imettäessä saunaoluet mehuun, kun voi yhtä hyvin juoda pari olutta?? Raskausaikana se voi vahingoittaa sikiötä, imetysaikana se ei vahingoita ketään.
Alkoholitonta d-vitamiinia. Voi jumalauta. Uskallatteko te päästää lapsianne ulos? Nehän saattaa hengittää vaikka saasteita!!!