Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***TAMMIpompuloiden torstai***

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun on pakkasaamu! Voi kun nyt tämä pakkaskeli pysyisi ja sataisi vähän luntakin...

Taas meinaa flunssa pukata päälle. Edellisestä ei ole kuin reilu viikko, tosin se ei iskenyt oikein kunnolla päälle missään vaiheessa. Poika on taas ihan räkäinen, joten samaa tautia lienee.

Mulla tuntuu näin raskausaikana menevän nenä tukkoon jatkuvasti, vaikka ei sitten kunnon flunssaa tulekaan. Kurjaa tämäkin, kun vähänväliä on posket tukossa ja päätä jyskyttää :(

Me ollaan huomenna menossa vihdoin hakemaan sitä hoitopöytää! Lähdemme ilman poikaa liikenteeseen ostamaan kaakeleita ja tapetteja uuteen taloon, ja samalla reissulla haetaan Ikeasta hoitopöytä. Ihanaa, viikonloppuna voin alkaa pyykkäämään vauvanvaatteita ja viikkailemaan laatikoihin.

Eipä täällä kummempia. Huomenna on neuvola ja sieltä tarttis sitten saada lähete äitipolille synnytystapa-arvioon. Onneksi terveydehhoitaja on sen jo luvanutkin kirjoittaa.

Pirteää pakkaspäivää toivotellen

Toukoaarre 31+5

Vierailija
2/27 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläki on lumi maas ja pakkasta! Ihanaa, ku koirulit ei kanna tassuissaan kaikkee kuraa sisälle!

Ainoo huono puoli tuos pakkases on, että pitää raapia auton lasit...

Osaisko kukaa valaista, mitä varte voi ihmisellä olla näin kipiä häntäluu!?

Ei se ny mikää peråpukama ainakaa oo, ku se tosiaan on ihan tuos " vaon" yläpääs, eikä kai pukamia niin herkästi tuukkaa, jos lasti kulkee.. Ja mä oon siinä mieles oikee p**katykki;)

Mutta se luu siis on hel**tin arka, vaikee istua ja maata selällään, välillä tuntuu ettei pääsis makuulle ollenkaa. Omasta mielestä en oo sitä kolhinu minnekkää, toivottavasti menee ohi. Vaan on se jo muutaman päivän ehtiny vaivaamaan ja tuntuu menevän pahemmaksi. Mut jos jollain on vaikka kokemusta tai on kuullu jostain jotain, niin kertokaa ihmees!

Vauveli se eilen oli oikeen aktiivinen, se potki ja mullisti niin, että välillä pääsi rehellinen irvistys, ku tuntu ikävältä. Ja ku maalasin pojan huoneen seiniä, niin pääsi yllättämään niin, että meinas tulla kattoki maalattua!! Hauskaa toisaalta, mutta potkuis on sen verran voimaa välillä, että pelkään jo kohta luitteni puolesta!

Voi elämän kevät, ku pitäis kauppaan suoriutua, vaan eipä vois vähempää kiinnostaa, lompsaki haluais pysyä kotona vaan...Silti pitää mennä, moro ja hyvät päivänjatkot!

Hemppa ja pikkunen 30+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitäpäs on tänään vähän liikkeellä. Liekö flunssa kaatanut porukkaa?

Kieltämättä ittelläkin on hiukan hutera olo huonosti nukutun yön jälkeen. En tiedä mikä taas valvotti, kun ei vessaankaan tarvinnut juosta, mutta jostain syystä vaan heräilin koko ajan.

Taitaa jäädä aikomuksista huolimatta siivoukset tekemättä tänään. Jos vaan ottais päivän rennosti ja sitte illalla olis eka synnytysvalmennus. Hiukan harmittaa kun mies ei pääse mukaan ( on töissä illan ) ... =(

Mami-74 : kirjottelepa kuulumisia... =)

Talvista torstaita kaikille !

Vierailija
4/27 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa oli aamulla herätä, kun on vähän valosampaa. Eilen täällä meillä päin satoi vähän lunta ja joka jäi maahan. Ei sitä ole juuri nimeksikään, mutta juuri sen verran että tulee hyvä mieli! Pidän lumesta nimittäin kuin hullu puurosta. :) ja sitten vielä on vähän pakkastakin...

Ah olen kyllä niin hyvällä tuulella, että koko viimeyön vihoitellut selkäkään ei tunnu enää missään. Minulla on ollut nyt tässä parisen viikkoa selän kanssa ongelmia. Sitä pakottaa niin vietävästi tosta vasemman lapaluun kohdalta. Pistää jo pelkkä hengityskin, eikä missään asennossa ole hyvä olla!! Vähän inhottavaa. Aamulla kun heräsin niin vasen käsi ei kunnolla noussut, joten jäin kotiin täksi päiväksi. Tilasin itselleni lääkärin, jos siellä selviäisi mikä siinä on vikana?! Minullakin on sellainen työ, missä ei yhdellä kädellä pärjää!

Ajattelin, jos sitä pesisi ja silittäisi tänään 1. lastenvaatteet valmiiksi. Niitä on nimittäin niin paljon. Meiltä ei oikeastaan puutu enää mitään muuta kuin toppapuvun alle tuleva villapuku. Kävin katsastamassa villapukuja yhdestä marketista ja siellä ei ollut kokoja enää kuin vaaleanpunaisissa. En kuitenkaan uskaltanut ostaa. Kaikki on kyllä sitä mieltä, että maha-asukki on tyttö, mutta en itse ole aivan varma asiasta...:) Olen tässä pitkin syksyä hommaillut noita lastentarvikkeita, niin ei tule sitten niin kamala kiirus. Kun noi joulunpyhätkin on sotkemassa joulukuuta aika paljon!

Ai niin, puuttuuhan meiltä pinnasängystä patja. Millainen patja kannattaa hankkia tai millaisen te olette hankkineet??!! Onko siihen hyvä ihan tavallinen vaahtomuovipatja, vai??

Mukavaa päivänjatkoa kaikille, kerron sitten millaisen tuomion sain lääkäristä!

Hanna rv 30+4

Vierailija
5/27 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että sikiö on kääntynyt masussasi pää alspäin ja painaa päällään sun häntäluuta... kaverini joutui ihan sairaslomalle sen takia, mutta nyt en kyllä muista millä raskausviikolla hän oli. Taisi olla näihin samoihin aikoihin mitä me nyt ollaan...

Hanna

Vierailija
6/27 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut tiedustella muilta tammikuussa synnyttäviltä, että tuleeko teiltä runsaasti valkovuotoa vai voisiko tippua aina sillointällöin vähän lapsivettä. Saatan olla vaikka kaupassa kun tuntuu että pikkarit on märät, tulen kotiin ja tarkistan niin ihan sellaista kirkasta, ei haise millekkään. Just olin neuvolassa ja unohdin kysäistä kun siellä oli eri henkilö. Voisko sen jotenkin itse tarkistaa. Supisteleekin ja häpyluu sattuu joten tuntuu et synnytyskin voi tapahtua koska vain. Esikoinen on jo 7 vuotias ja kaikki tälläinen unohtuu. Viikkoja nyt 33+1

Vierailija
7/27 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä kiva herätä,kun oli kunnon pakkasaamu eikä vettä satanut taivaan täydeltä. Tosin yö meni niin ja näin, heräillessä tunnin välein.

Sitten kun klo soi niin olisi nukuttanut tosi makeasti :-).

Kävin aamulla neuvolassa ja verenpaineet oli koholla, varsinkin alapaine. Onneksi pissa oli puhdasta. Tosin kahdessa viikossa painoa oli tullut 1,3 kiloa, onkin kyllä aika turvonnut olo. Muuten hyvin liikkuu vauva ja syke on napakka. Päätä on vähän särkenyt eilisestä lähtien, josko se syynä paineisiin ja turvotukseen. SF mitta oli 32 eli yläkäyrillä mennään :-). Hemppaa ei otettu, mutta kehotti hakemaan sairaslomaa jos siltä tuntuu. Tilasinkin työterveyslääkärille ajan iltapäiväksi ja meinaan pyytää ainakin loppuviikon lomaa. On niin väsynyt olo...

Eipä tässä ole enää kun ensi viikko ja 3 päivää päälle töitäkään jäljellä...

Siinähän ne tärkeimmät...

Mami 32+1

Vierailija
8/27 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo pieni pakkanen on vaan paljon mukavampaa kun se ainainen vesisade, tosin täällä Tampereella ei ole kyllä tuosta lumesta pahemmin tietoakaan. No kaippa sitä tännekkin jossain vaiheessa tulee...

Tänään olisi tosiaan puoli yksi työterveyslääkäri joten saas nähä loppuuko tämän mamman työt siihen. Nytkin selkä on jo NIIN kipeä, että tekisi mieli jo ottaa särkylääkettä, mutta koitetaan nyt kärvistellä ilman. Ja poju ei tuolla masussa kyllä yhtään helpota äidin oloa olemalla poikittain ja juuri nytkin on menossa kunnon venyttelytuokio....

Viime yönä sai onneksi nukkua kunnolla kun esikoinen nukku yhtämittaa vartin yli viiteen ja sitten halusi vellipullonsa ja väliin nukkumaan!!!! Itse en ollut herännyt edes vessaan tai puutuneisiin kylkiin, taisin siis olla todella poikki.

Kuinkahan meillä päästäisiin eroon tuosta vellin syönnistä? Tuntuu, että tätä menoa meillä syödään velliä vielä rippikoulussakin ;) Tai no onhan se minunkin laiskuuttakin, kun annan yöllä sen pullon kun neiti sitä tepsuttaa pyytämään. Nyt olisikin tarkoitus kun jään kotiin niin vieroittaa neiti siitä pullosta pois.

Johan tässä tulikin tekstiä, ei muuta kuin hyvää päivänjatkoa kaikille!!

Nepp@ri ja poju 32+5

Vierailija
9/27 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulla on ollu samanlaista vuotoa jo pitkään. Ajoittain melko paljonkin. Itse mietiskelin kanssa että voisiko se olla lapsivettä, mutta viime kerralla lääkärissä kaikki oli OK ja hänen mielestään se ei lapsivettä ainakaan ole vaan " jotain emätin eritettä" ????! Tiedä sitten sen kummemmin, mutta ainakaan huolestua ei tarvitse.

Tietysti jos sitä nyt ihan valumalla alkaa tulla, niin kannattaa soitella neuvolaan tai polille. Mutta sen kyllä varmasti osasit itsekin päätellä! =O)

Vierailija
10/27 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailin tuossa viestiisi eilen illalla aika myöhään, joten et tainnut sitä nähdä. Asustelen siis voisalmen suunnalla. Olis kyllä kiva tutustua toisiin äippiin täältäpäin. Missä päin itse asut?

Vierailija
11/27 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mutta..nyt en jaksa oikein paneutua tähän kirjottamiseen kun särkee vaihteeksi tuota päätä =(

yritin tuossa nukahtaa uudellee mut ei se uni tullu vaikka kuinka yritin! olen taas ollu puol neljästä hereillä ja nukkumaankin kävin kahentoist aikaa =/

onko muita vaivannu tämä unettomuus?

kuinka moni on ruvennu syömää d-vitamiineja? merkki?

onko muilla menkkamaista kipua välil ja alaselän vihlontaa? liittyykö ne supistuksii?

teidän sf-mitta?

olipas siinä taas kysymyksiä teille =D olen ollut niin kauan sivussa täältä.. *nolona*

( . )tänne ei mitää uutta ihmeempää =) kaikki tuntuu olevan hyvin! vauva potkii ja melskaa ;) tosin hiukan vähemmän ku aikasemmin, huomaa et tila käy ahtaaks!

neuvola oli 3.11 ja kaikki oli hyvin! sf-mitta oli 30 ja viikkoja silloin 29+6!

täytyy tästä poistua suihkuun ja sitten hiukan jouluostoksille ;)

iloista päivää kaikille!

nekkuli ja elmeri31+6

Vierailija
12/27 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on ollut samoja " oireita" . Valkovuotoa tulee välillä niin runsaasti pulpahdellen että saatan joskus yölläkin herätä siihen. Tunne on sellainen, että ihan kuin virtsa karkailisi, muttei se kuitenkaan ole sitä! Joskus saattaa tulla sellaisia klönttejäkin. Vähän kuin sellasta limaista räkää. Luulin jo et limatulppa on irtoamaisillaan...ei se ollut sitäkään.

Olen kysellyt lääkäriltä ja hän sanoi et se on ihan tervettä. Yleensähän valkovuodon eritys lisääntyy huomattavasti raskauden aikana.

Hanna

Vierailija
13/27 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että muillakin tuntuu tulevan tuota valkovuotoa reippaammanlaisesti! Mullakin sitä nimittäin tulee yllin kyllin ja välillä olen jo miettinyt, että pissaako sieltä aina lirahtaa housuun, vai mitä! Eilen neuvolassa kysyin asiasta ja käyn nyt ihan varmuuden vuoksi labrassa antamassa näytteen, ettei vaan ole mitään tulehdusta. Mulla on ollut nyt raskauden aikana jo kaksi hiivatulehdusta, tosin niihin on aina liittynyt kirvelyä, joten en usko, että nyt on kyse siitäkään. Joten ehkäpä se on sitten vaan ihan normaalia! =)

Vauveli on jo kääntynyt pää alaspäin ja terkan mukaan tuntuu olevan siellä niin tiukasti, että tuskin (toivottavasti) enää kääntyykään ympäri. Mulla onkin ollut vähän jännä tunne tuolla " haaroissa" viime aikoina, joka onpi ehkä johtunut sitten tästä.

Kiva kun neuvolakäynnit nyt tihentyy ja saa käydä parin viikon välein. On aina jotenkin niin helpottavaa kuulla, että kaikki on masussa kunnossa, kun kuulee sydänäänet yms.

Sain eilen neuvolasta myös sellaisen sikiön liikkeidentarkkailukortin, jota tosin tarvitsee alkaa täyttämään vasta viikolla 34, mutta terkka sanoi, että voin jo alkaa " harjoitella" . Vauveli onneksi liikuskelee masussa jonkun verran, mutta mitä nyt on täältäkin lukenut muiden kertomuksia, niin tuntuu, ettei meidän vauva ole mikään superliikkuja vaan aika rauhallinen tapaus. Vaikka välillä sekin kyllä innostuu tuolla masussa oikein kovastikin möyrimään!

Kivaa päivää kaikille tammiodottajille! =)

Piippa79 (rv 31+0)

Vierailija
14/27 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospas taas välillä kirjoittelisi kuulumisia. Lukemassa käyn joka päivä, mutta välillä tuntuu, ettei ole mitään ihmeitä kirjoitettavana. No, eipä ole nytkään, mutta runoilen jotain:)

Mullakin tuota valkovuotoa tulee aika reippaasti ja joskus olen kans oikein pelästynyt kun on tullut niin " märkä olo" . Mutta olen sen ihan valkovuodoksi tulkinnut. Välillä myös on semmoista menkkamaista jomotusta, jonka katson kans jo näille viikoille kuuluviksi -pikkuhiljaa mennään kohti synnytystä-iikkk;-)

Mä oon niin mielettömän onnellinen sellaisesta asiasta, että mulla ei ole vielä maksa-arvot lähteveet nousemaan. Eli kahdessa aikaisemmassa raskaudessa olen sairastanut raskaushepatoosia, jossa maksa-arvot ja sappihappo arvot nousevat. Ensimmäisellä kerralla nousivat jo rvk 26 ja toisella rvk 31. Nyt mennään jo rvk 32 ja arvot normaalit!!! Vielä toki ehtivät nousta ja tod.näk. niin käykin, mutta aina parempi mitä myöhemmin! :)

Meillä muuten kans vauvan liikehdintä vähentynyt ja luulen, että aika ahtaat asuinsijat alkavat olla. Tosin vielä viime viikonloppuna hikkasi yllättäen tuossa ylämahalla, joten oli perätilassa. Eilen hikka tuntuikin sitten taas alamasulla. Välillä liikkeet ovat hassun voimakkaita. Eilen oikein miehen kanssa purskahdimme nauruun kun mun koko keskikroppa heilahti vauvan potkun takia:D

No niin-tulihan sitä juttua aika paljon...;-)

Mukavaa päivää kaikille!

Talvikki 31+3

Vierailija
15/27 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyn monen muunkin mietteisiin että on ihanaa kun on vähän pakkasta ja täällä etelä-pohjanmaalla on luntakin maassa. Siivouspäivää tässä vietellään, kone pyörittää lakanoita ja mies imuria :) peitotkin saa tuulettua pikkupakkasessa. Mulle taitaa jäädä vessojen pesu ja pölyjen pyyhkiminen ja silitystä odottaa koneellinen vauvanvaatteita, yhden erän olen jo hoidellut valmiiksi. Sitten olis vielä vauvan ulkovaatteiden vuoro ja peittojen (taistelen itseni kanssa pesenkö ne vai en) Toiset suosittelee pesemistä ja toiset ei.

Perhevalmennus alkoi maanataina, silloin aiheena oli synnytyksen eri vaiheet ja lopuksi oli rentoutumisharjoitus, tänään vuorossa on perheterapeutin luento. Munkin mies on nyt iltavuorossa eikä pääse tällä viikolla mukaan. Ensi maanantaina sekin pääsee ja silloin katsellaan synnytsvideo ja puhutaan kivunlievityksestä.

Vauveli on ollut alkuviikosta ahkeralla tuulella, tänään taitaa ottaa vähän rauhallisemmin. Eilen laahustin parituntia kaupoissa ja ei se oikein mukavaa enää ole, autostakin on niin vaikea kammeta itsensä ylös. Viime viikolla lantio vihoitteli mutta nyt on ollut taas parempi (koputtaa puuta).

Syömisiäni olen vähän yrittänyt vahtia kun todettiin se raskausdiabetes. Kuinkahan vakavaa se on jos sortuu lauantaina pitsaan, sipseihin ja karkkeihin, olis vain tiedossa kavereiden kesken pikkujoulubileet. En nyt kaksin käsin ajatellut niitä vedellä, mutta napostella kuitenkin. Olen nyt pari satunnais mittausta tehnyt ja niissä ainakin arvot ovat olleet kohdallaan. Ensi viikolla pidän sitten sen seurantapäivän.

Joku pohti sitä että tuleeko valkovuotoa vai lapsivettä ja vahvasti kans veikkaisin valkovuodoksi märän olon. Mä ainakin olen joutunut käyttänään pikkuhousunsuojia koko ajan, käytin kyllä ennen raskauttakin, mutta nyt sille on todellista tarvetta.

Oliskohan tässä jo tarpeeksi asiaa. Mukavaa loppuviikko, huomennahan se on jo perjantai!

Unelma ja vauvi rv 30+5

Vierailija
16/27 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautihan rauhassa vaan herkuista:) Mullakin raskausdiabetes ja kyllä aina silloin tällöin annan itselleni luvan herkutella. Ei satunnaisesta herkuttelusta ole mitään haittaa -näin minä ainakin ajatttelen;-)

Vierailija
17/27 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas meillä toisinaan paljon viestejä pinossa..

Pistetäänpä hieman väriä arjen keskelle! [color=green]

Täällä olo on aika surkea; Mulla on normaalisti tosi alhaiset verenpaineet, mutta nyt ovatkin pompsahtaneet ihan uusiin ulottuvuuksiin ja pissistä löytyi sitten vielä ne proteiinit kahdella plussalla, turvotus on ihan älytöntä. Eli nyt näyttää siltä että alkaa raskausmyrkytys tehdä tuloaan.. Ei kiva!

Itse olen jotenkin ajatellut, että kun ei tullut esikoisestakaan, niin miksi sitten nytkään, mutta pahalta näyttää.. Tämän hetkisiä paineita en tiedä, mutta pelkään että ovat kohonneet entisestään kun on tullut päänsärkyä ja silmät tuntuvat aika valonaroilta. Täytyy varmaa rimpauttaa neuvolaan..

Pikkuinen liikkuu kovasti, mikä hieman rauhoittaa omaa mieltä, mutta kun nyt muutaman viikon on kaivellut noita mun kylkiluita, niin alkaa välillä olemaan itkut lähellä, kun niin kipeetä tekee. Saa varmasti murrettuakin jotain tuolla menolla. Tosi korkealla tuntuu olevan ja oma olo on aikas tukala ja ajoittain esiintyy sellaista hengenahdistusta..

Kaikesta huolimatta eletään päivä kerrallaan toivoen että vuodenvaihteen yli selvitään. Vauvatavarat, vaatteet jne. on jo kuitenkin valmiina odottamassa pikkunyyttiä, kun ei tiedä jos toi raskausmyrkytys äkisti pahenee ja vuodelepoon ja seurantaan tai käynnistykseen joutuisin..

Anteeksi oli hieman valivali nyt.. Onko täällä muilla samoja ongelmia?

Ja mitä siihen valkovuotoon tulee, niin täälläkin pöksyt jatkuvasti märkinä.. Itsekin välillä ajattelin, että pakko olla lapsivettä, kun tulee niin reilusti, mutta eiköhän se ihan valkkaria ole..

Nyt lähden pitkälleen esikon viekkuun tasailemaan paineita..

Mukavat päivän jatkot! [/color]

-Onemam + " venlavaltteri" 32+5

Vierailija
18/27 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyn edellisiin, että kiva tosiaan kun on lunta tullut ees vähän. Tuskin tuo maassa pysyy ellei lisää tule, mutta edes vähän valoisampaa on! Tyttö ollut koko viikon kipeä, ja me sisällä koko viikko, ihanaa kun tänä aamuna lähdettiin rattailla kaupassa käymään, sai edes sen verran olla ulkona!

Valkovuodosta ja lapsivedestä ollut tosiaan puhetta, ja mäkin veikkaan sitä ihan valkovuodoks. Itestäki tuntuu että on pöksyt koko ajan märkänä, viime yönäki piti vaihtaa. No, tietty vois käyttää niitä pikkuhousun suojia, mutta kun tuo pesukone pyörii muutenkin...Kerkiää noita rättejä kohta tunkea pöksyihinsä taas ihan riittävästi...Mullahan viime raskaudessa oli lopussa jostain syystä lapsivettä liian vähän (+vauva liian pieni viikkoihin ym) mutta lääkäreiden mukaan just nää lorahdukset mitä nytkin on, kun niitä kuvailin, ei ole ollut lapsivettä. Sitä pitäisi tulla enemmän että se niin paljon vähenis. Joten ei tiedä, että miks se väheni lopussa ja vauvan kasvu pysähty. Nythän niitä seurataan onneks.

Mulla olo on tällä hetkellä ihmeen hyvä, mutta en äidy liikaa kehumaan vaan nautin nyt tästä hetkestä! EIköhän kohta joku vaiva taas ilmaannu! Ei sillä, että tässä nyt hetkekskään unohtais olevansa raskaana, mutta mitään ihmeellisiä vaivoja ei just nyt ole! =)

Ai niin ja joku kyseli unettomuudesta. Mä kärsin siitä tosi paljon tyttöä oottaessa, valvoin melkein koko raskausajan ja ihmettelin että mihin mua valmennetaan...Kun sitähän sanotaan, että se valvominen on luonnon tapa valmistaa tulevaan. Tyttö on ollut koko ikänsä (vajaa 2v) tosi huono nukkumaan, monet unikoulut on kokeltu jne. joten nyt tiedän että luonto tosiaan halus valmistella mua tulevaan....Tässä raskaudessa oon kyllä nukkunu tosi hyvin, tietysti satunnaisesti ei meinaa uni tulla vessareissun jälkeen, mutta pääsääntöisesti nukun tosi hyvin, jos vaan vessareissuilta ja tytöltä saan nukkua! Joten varovasti oon toivonu, josko tää tarkottas käänteisesti sitä, että tää kakkonen ei oo niin paha kukkuja kun tuo eka! No, taitaa olla toiveajattelua! Niin, ja en halua nyt mitenkään pelotella teitä, jotka valvovat, nää on ihan mun omia pohdintoja ja keksintöjä että nyt MUKA sais nukkua vauvan kanssa paremmin kun raskausaikanakin nukuttaa...Hah! =)

Niin ja Onemamille kovasti tsemppiä! Toivotaan tosiaan, ettei ole raskausmyrkytystä, mutta pahastihan tuo siltä kuulostaa! Tulehan ilmoittelemaan kuulumisia! Kai sulla on tiivis neuvolaseuranta?! Tilannehan voi kääntyä pahaks tosi nopeesti, joten tuossa ei riitä mikään 2 viikon välein, vaan 2 päivän välein seurattava! Mullahan oli noita oireita esikkoa oottaessa, paitsi ei sitä proteiinia tullu virtsaan, se oli aina ok. Mutta piti käydä 2 päivän välein neuvolassa, kunnes sain lähetteen äitipolille ja sille reissulle jäin sitten, seuraavana päivänä syntyi pikkuruinen tyttö. Nyt pelkään aina verenpaineen mittausta ja kaikkea mahdollista oiretta, pelottaa että sama toistuu...Toivotaan että sulla on kaikki hyvin!

Jaahas, taidan pötkähtää itekin hetkeks, kun tyttö nukkuu...

Kölli rv 31+1

Vierailija
19/27 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin lähenee tämäkin viikko jo loppuaan.Ja lunta on Keski-Pohjanmaallekkin saatu.Neiti eilen hiihti ekankerran tälle talvelle ja oli kuin vanha tekijä:)

Mutta ette usko minkä yllätyksen sain eilen!!!!

Menin ystävän kanssa kahville illalla,sain mieheltä vapaaillan;)

Kun tultiin kahvilta niin meidän piha oli aivan valomereksi koristeltu soihduin ja kynttilöin.

Yllätyin kovin ku mies ei siis ollut kotona ja sisällä paloi kynnttilöitä ja himmeät valot. Ystävät odottivat mua sisällä;)))

Mulle oli järjestetty VAUVA JUHLAT!!!!

Vau,kuinka piristi.Mulla oli ollu jonkinaikaa aika masentunu olo ja " pirskeet" tuli siis aivan kreivin aikaan.

Ja noita juhlia oli järjestetty mun seläntakana jo kuukausi! Enkä minä tienny mitään;)) Kaikki muut oli jutussa mukana ystävät,mies,äiti,veljet jne..Välillä tiettyjä juttuja vähän ihmettelin,vaan ku en osannu ajatella tätä niin en kiinnittäny niihin sitte sen kummempaa huomiota.Oli ekakerta ku mut saatiin aivan täydellisesti yllätettyä,yleensä aina jostain ole osannu jotain aavistella vaan en nyt.

Olen vieläki aivan liikuttunu kuinka paljon vaivaa ne oli nähny noitten juhlien eteen.Mies oli tytön kans mummulassa ku äiskä juhli kavereiden kanssa.

Ilta oli kyllä ikimuistoinen..

Maanantaina olis äitipolikäynti,sitä odotellessa..

Mahassa kaikki hyvin,vauva on tosi vilkas tapaus.Mieskin sai eilen illalla oikein jytän tuntea ja nähä mahan päälle.Oikoi kinttujaan,kantapäästä olis saanu helposti kiinni;)

Mulla kans housut märkänä kokoajan.Monesti kolmekin kertaa joutuu vaihtaan pikkareita päivässä.

Välillä tulee tunne et nyt tuli kyllä verta tai jotain ku lorahtaa oikein kunnolla.Vaan kyllä tuo valkkaria ainaki mulla on ollu.

Muuta uutta tänne ei kuulukkaan,maanantaina viimeistään ilmottelen äitipolikäynnin uutisia.

Terveisin Vell@ ja rv 29+2

Vierailija
20/27 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vointi on muuttunut nopeasti huononpaan suuntaan ja pakko yrittää soitella sinne neuvolaan että haluan tiiviimmät seurannat enkä pistäisi pahakseni jos polillekin saisin lähetteen että jonkin moista paino- ja tilannearviota ym.saisin. Täällä ainoa ultra on viikolla 18 ja kun yksi synnytys takana, niin ei mistään synnytystapa-arviosta puhettakaan, ellei jotain painavaa syytä ilmaannu.. Epäpätevä yleislääkäri 36 viikolla " tarkistaa" tilanteen. Näin täällä..