Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut kohta 3 kk työmarkkinatuella päiväkodissa töissä, ja IHAN HIRVEETÄ ON!

Vierailija
16.03.2012 |

Pakko tulla tänne purkamaan mieltä, kun ei sitä tietenkään livenä voi tehdä.

Siis aivan järkyttävän kamalia kersoja miltei puolet ryhmästä! Eivät usko mitään, haistattelevat ja huutavat päin naamaa, kun komennan, huutavat vaan takaisin "ole hiljaa siinä!!" ja sitten ei auta kun ottaa kersa kainaloon ja tehdä puoliväkisin lapsen kanssa ne asiat mitä tämän pitikään tehdä.

Pojat lyövät ja potkivat toisiaan ja välissä saa olla koko ajan.

Tytöt syrjivät aina jotakuta, eivät halua mukaan leikkiin.

Kun lapsia komentaa, alkaa karkuunjuokseminen ja lällättely.

En tajua missä vika piilee, onko heidät näin huonosti kotona kasvatettu?!?

No tuleepahan nyt nähtyä tämäkin. Ihan vihonviimeinen työpaikka!

Onneksi olen nyt hakenut (ja uskon että pääsen) ensi syksyksi sellaiselle alalle, jossa ei todellakaan tarvitse olla lasten kanssa tekemisissä! Musta ei olisi tähän pidemmäksi aikaa.

Nostan hattua kaikille, jotka tätä päivästä, kuukaudesta ja vuodesta toiseen jaksaa!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraappa ens viikolla toisten työntekijöiden toimintaa. Käyttäytyvätkö lapset heille samoin?

Näyttävän testaavan sinua ja sinä et heille pärjää. Kyse on lähinnä siitä, että sinä et edes itse usko, että lapset tottelevat ja haluvat käyttäytyä hyvin.

Vierailija
2/35 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraappa ens viikolla toisten työntekijöiden toimintaa. Käyttäytyvätkö lapset heille samoin?

Näyttävän testaavan sinua ja sinä et heille pärjää. Kyse on lähinnä siitä, että sinä et edes itse usko, että lapset tottelevat ja haluvat käyttäytyä hyvin.

Olenhan minä tässä ehtinyt useamman kuukauden jo tilannetta seurata.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän päiväkodissa on hyvät hoitajat joilla ote lapsiin, siellä ei aikuisille haistatella, ei kukaan. kyllä voit vaan katsoa peiliin. En ole tuollaisesta käytöksestä kuullutkaan!

Vierailija
4/35 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän päiväkodissa on hyvät hoitajat joilla ote lapsiin, siellä ei aikuisille haistatella, ei kukaan. kyllä voit vaan katsoa peiliin. En ole tuollaisesta käytöksestä kuullutkaan!

Jos menen kieltämään lasta, joka lyö toista ja komennan tiukkasävyisesti että "Nyt lopetat lyömisen" ja otan kädestä kiinni, ja kersa silti huutaa ja haistattelee vaan takaisin, niin mitähän mä tässä tein väärin?

Toki sitten olen siinä niin kauan että lapsi rauhoittuu ja lakkaa lyömästä (estän sen) mutta kerta toisensa jälkeen sama toistuu.

Eli mitäs sä tässä sitten tekisit?

ap

Vierailija
5/35 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni pentu kaipaisi ihan sitä perinteistä koivuniemen herraa,sanotte mitä sanotte kukkahattutädit.

Vierailija
6/35 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menen kieltämään lasta, joka lyö toista ja komennan tiukkasävyisesti että "Nyt lopetat lyömisen" ja otan kädestä kiinni, ja kersa silti huutaa ja haistattelee vaan takaisin, niin mitähän mä tässä tein väärin?

Toki sitten olen siinä niin kauan että lapsi rauhoittuu ja lakkaa lyömästä (estän sen) mutta kerta toisensa jälkeen sama toistuu.

Eli mitäs sä tässä sitten tekisit?

ap

Sinulla pitäis olla ammattikasvattajat siellä töissä. Järkyttävää hommaa minunkin mielestä, jos ihan oikeasti ovat kaikille tuollaisia. Mutta syy on kyllä nyt päiväkodin ei vanhempien. Jos siellä olis yks tai kaks jotka ovat ongelma lapsia niin eri juttu. Mutta jos melkein koko ryhmä on tuollaisia niin henkilökunnassa on vika.

Vierailija
7/35 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vastaa ollenkaan omia kokemuksiani (3 eri päiväkotia).

Vierailija
8/35 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä se taas nähdään, kuinka tämän päivän vanhemmat vierittää syyt muiden niskoille, eivätkä kanna vastuutaan.

Vierailija
9/35 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla pitäis olla ammattikasvattajat siellä töissä. Järkyttävää hommaa minunkin mielestä, jos ihan oikeasti ovat kaikille tuollaisia. Mutta syy on kyllä nyt päiväkodin ei vanhempien. Jos siellä olis yks tai kaks jotka ovat ongelma lapsia niin eri juttu. Mutta jos melkein koko ryhmä on tuollaisia niin henkilökunnassa on vika.

en että melkein koko ryhmä.

ap

Vierailija
10/35 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vastaa ollenkaan omia kokemuksiani (3 eri päiväkotia).

ap

Vierailija
11/35 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä se taas nähdään, kuinka tämän päivän vanhemmat vierittää syyt muiden niskoille, eivätkä kanna vastuutaan.

mutta jos koko ryhmän lapset käyttäytyvät noin, en usko, että ne tekevät niin myös kotona. Vaan toisten esimerkikstä ja villitseminä päiväkodissa, jossa henkilökunta ei hoida hommiaan. Kilteimmänkin lapsen saa tuollaiseksi kun hänen annetaan ymmärtää, että täällä on tälläinen tapa ja näin toimitaan.

Vierailija
12/35 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko teillä ryhmän muut aikuiset myös työmarkkinatuella työllistettyjä? Onko siellä oikeasti ketään, jolla olisi alan koulutusta?

Tämä tuli mieleen nyt vaan siksi, kun just tossa viikolla oli joku päiväkotiryhmä leikkipuistossa retkellä. 1 aikuisista tuntui olevan ihan ammattilainen, 3muuta juurikin jotain työllistettyjä. Ei ollu kiva katsella, mun lapsi ei mene kunnan päiväkotiin, jossa meininki on just toi. Säästöjä säästöjä...

Vierailija
13/35 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jotenkin helpompi ilmeisesti jättää kakarat kokonaan kasvattamatta, tuntuu olevan tämän päivän tyyli. Ei ole mitään vapaata kasvatusta, koska siinäkin on ideologia takana. Nykyään monet haluaa vaan päästä helpolla, se ei ole ideologiaa vaan laiskuutta. Rajojen pitäminen vaatii vanhemmilta paljon uhmakausina ja sitä pitää jaksaa arjessa joka päivä.

Todella kurja kuulla kokemuksiasi. Sama juttu opettajilla, mutta koulussa kersat vaan on isompia...

Vierailija
14/35 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenhoitaja, valmistunut viime keväänä ja päiväkoteja on nähty monenlaista. Nyt lopetin lastenhoitohommat koska työ ei sovi minulle. Ei kestä hermot kurittomia kakaroita.. Nostan kyllä hattua niille jotka vuodesta toiseen

jaksavat joka aamu nousta ja lähteä hoitamaan toisten tenavia ja vielä huonolla palkalla.

Vierailija
15/35 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jotenkin helpompi ilmeisesti jättää kakarat kokonaan kasvattamatta, tuntuu olevan tämän päivän tyyli. Ei ole mitään vapaata kasvatusta, koska siinäkin on ideologia takana. Nykyään monet haluaa vaan päästä helpolla, se ei ole ideologiaa vaan laiskuutta. Rajojen pitäminen vaatii vanhemmilta paljon uhmakausina ja sitä pitää jaksaa arjessa joka päivä.

Todella kurja kuulla kokemuksiasi. Sama juttu opettajilla, mutta koulussa kersat vaan on isompia...

Yläkoulun opena totean myös, että niiden kivojen oppilaiden lisäksi joka luokkaan mahtuu todella huonosti käyttäytyvää porukkaa (yleensä poikia), jotka eivät kunnioita opea tai muita oppilaita - mutta vielä vähemmän vanhempiaan. Yleensä näiden vanhemmat toteavat, ettivät mahda lapsilleen mitään. No kai se on vähän myöhäistä tuossa vaiheessa.

Ja ei, en ole avuton piipittäjä, vaan saan työrauhan luokkaan, mutta onhan se ison työn takana ja vie aikaa opetukselta. Ja nää häiriköt todella pännii luokan muita oppilaita. Jotka haluavat opiskella, eivät seurata huomionhakuisten kloppien lapsellista härdäämistä.

Vierailija
16/35 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/35 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työharjoittelussa ja päätin, että en ikinä, en ikinä mene päiväkotiin töihin. Samat on kokemukset kuin ap.lla.

Eräs päiväkodinjohtaja sanoi myös, että lapset on todella muuttuneet 30 vuoden aikana, mitä hän on ollut alalla töissä.

Vierailija
18/35 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mielestänne yleisempää se, ettei lapsi/koululainen osaa käyttäytyä vai se että osaa käyttäytyä?

Vaikka luokkahuoneesta about 20 oppilasta.

Montako ok?

Vierailija
19/35 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosia töissä päiväkodissa ja tuo apn kuvailema ei ole satua ja tarinaa vaan viime vuosina yhä enemmän on tuollaista...

Vierailija
20/35 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen aikoinani ollut päiväkodissa sijaisena. EI IKINÄ ENÄÄ! Hirveetä hommaa, ei vaan sovi mulle. Pidän lapsista ja ihmisistä, mutta työkseni en tee tuota enää koskaan. Arvostan niitä, jotka tuota työtä sydämellä tekevät, ja arvostan myös itseäni niin paljon että myönnän ettei ole mun hommaa. Ongelmaksi koin tuolloin juuri sen, että ryhmissä aina paljon lapsia, joiden vanhemmat ovat luopuneet kasvattajan vastuustaan, suoraan sanoen kurittomia, huonokäytöksisiä lapsia, jotka vievät häiriöinnillään kaiken huomion. En halua uuvuttaa itseäni tuollaisessa työssä, ei ole sen arvoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä