Sokerirasituksen jälkeen töihin?
Huomenna aamulla olisi edessä sokerirasituskoe. Siitä voi kai tulla melkoisen huono olo? Oletteko pystyneet menemään normaalisti töihin sen jälkeen?
Kommentit (8)
harmi kun ei ole omakohtaista kokemusta asiasta. Melkein sain kokea sen riemun, mutta nyt sokeriarvoni ovat laskeneet...:) Olen ymmärtänyt, että siinä juodaan sellainen litku, vähän niinkuin laktoosikokeissa?! Olenko oikeasssa?? Siitä minulle tuli paha olo, vaikka en ollut edes raskaana.
Kaverillani oli sokerirasitustestin jälkeen todella huono olo. Meinasi ihan pyörtyä.
Yksilöllistä sen on ja kannattaa vaan kuunnella omaa elimistöä.
Tsemppiä huomiseen!!
Hanna
Mulle tehtiin ekasta raskaudesta sokerirasitus. Ei ollut mitenkään herkkua. Litku maistu pahalle, hampaa jäi likaseks, ku ei saanut juoda vettä. Syömättä piti olla edellisestä illasta. Mua ainakin huiko todella pahasi, kun olen tottunut syömään aamulla. Pahaa oloa ei tullut, mutta tulin tosi vihaiseksi, et meinasin purasta yhden mamman pään pois, ku se tuli juttelemaan omista sairauksistaan odotushuoneessa.
Onneksi sen kolmen tunnin piinan jälkeen pääsi heti syömään. Olin loppupäivän töissä ihan normaalisti, jälkeen päin huvitti oma kärttyisyys, kun ei saanu syödä aamiaista eikä lounasta normaaliin aikaan.....
Tässä raskaudessa on taas sama piina edessä, saa nähdä, kuinka tällä kertaa käy, onko joku täti-ihminen päätä lyhyempi, kun tulee väärään aikaan haastattelemaan.
Tsemppiä sulle huomiseen. Odottavan aika on pitkä, ota jotain mukavaa luettavaa, niin aika kuluu paremmin.
Asiaan saattoi vaikuttaa se, että jouduin odottamaan ensimmäistäkin verikoetta puolitoista tuntia terveysasemalla eli koko homma venyi aika pitkäksi. Pistän huonon olon tämän piikkiin, sillä itse testin tulokset oli lopulta ok.
Olin sattumalta muusta syystä sinä päivänä sairasalomalla ja kyllä kiittelin yhteensattumaa, sillä minusta ei olisi ollut töihin sinä päivänä.
Moikka
Tää on yksilöllistä, mutta mä pyörryin tunti sen litkun juomisen jälkeen. Olo kyllä koheni ja syömisen jälkeen oli suht. normaali, paitsi että, olin todella väsynyt. Töihin en olisi jaksanut mennä.
Olin sokerirasitustestissä rv. 28. 12 tuntia piti olla syömättä/juomatta (join tosin vettä) ennen koetta. Kokeessa otettiin ensin paastosokeriarvo, jonka jälkeen juotettiin pienen limupullon kokoinen määrä nestettä (3,3dl). Hyvin makeata neste oli, mutta meidän sairaalassa se oli onneksi hiilihapollista, jolloin meni paremmin alas. Terkkari kerto, että siinä nesteessä oleva sokerimäärä on sama ku yli 30 sokeripalaa. Eli paha olo tuli lähinnä siinä vaiheessa kun tyhjään mahaan joi jotain niin makeaa.
Tunnin päästä litkun juomisesta otettiin uudet sokeriarvot, samoin siitä taas tunnin päästä. Rasittavinta oli ehdottomasti istua se kaksi tuntia ja yrittää lukea lehtiä. Koska turha liikkuminen oli kielletty, sillä se saattais muuttaa tuloksia (sai siis jaloitella, käydä vessassa, jne.). Kokeen jälkeen oli vaan hurja nälkä, joten suosittelen syömään jotain tukevaa sen jälkeen, jolloin olokin kohentuu. Töihin palasin n. tunnin päästä sokerirasitustestistä.
-Niiga
rv.31+5
Mä kävin myös sokerirasituksessa ja olo oli kyllä todella huono, varsinkin viimeisen tunnin ajan. Meinasin pyörtyä. Kun pääsin kotiin ja sain syötyä ja hieman levättyä, lähdin kaupungille. Eli olisin voinut mennä töihin jos ei olisi sattunut olemaan vapaata. Kannattaa vain hieman syödä ja levätä ennen sitä.
Sasuliini 28+6
Minulla oli tosi heikko olo ainoastaan testin aikana ensimmäisen tunnin jälkeen ja pääsinkin lepäilemään loppu ajaksi.
Menin sokerirasitustestin jälkeen töihin, enkä muista että olisi heikottanut tms. Testin jälkeen kävin heti syömässä jotain pientä sairaalan kantiinissa.