♥ pUoLuKaT ToRsTaIsSa ♥
Kommentit (36)
Mun käy aina niin hymyilyttämään kun luen teidän neulomisvimmasta... itellä kun se jäi siihen siniseen takkiin josta edelleen puuttuu napit... aargh... miksei mulla oo aikaa koskaan tai sitten oon niin poikki etten jaksa tehdä mitään!!
Galtsu: samanmoisia aatteita oon miettiny tuplauksen alkupuolella, lapsettomuutta en kauaa ehtiny miettiä mutta pelko onko tää nyt sit kuitenkaan sitä mitä haluun just nyt.. kuume katos osin ihan kokonaan ja tuntui että ehkä en viel haluu lapsia. Nyt tää tuntuu kuitenkin oikeelta ajalta ja parhaalta ajalta!! En malttais oottaa et tuo nyyttinen kasvaa ja alkaa potkimaan mua! :)
Ihan häpeillen täällä kun on pitäny laittaa kuvia sinne postiin, mutten koskaan muista... Onhn siellä se yks jo mutta vähän muitakin...
Että mua väsyttää ja 22 asti pitää olla töissä... ei jaksais...
hei mutta tää kupu taas tyhjeni ajatuksista.... taidan siis vähän keskittyä näihin työjuttuihin välillä!!
[color=green]Ohi on...!!! porasivat tuolta vasemmalta ylhäältä. Se hammaslääkäri on niin kultainen, ett juttelee nätisti, eikä sattunut yhtään. Tietty puudutuksen otin. Sit se kyseli kesken porauksen, ett vihlooko ja mä suu auki ett aeeeeei... toimenpiteen jälkeen sit totesin vaan ett voi kuule, kyllä oisit huomannut, jos sattuu,siihen malliin oisin hyppinyt tässä tuolissa. Vielä kerran ois käytävä ja sillo se ETUHAMMAS.... pelottaa jo valmiiks... sit toi takaviisuri kun on tehnyt tuloaan varmaan vuoden niin totes vaan, ett ei se taida mahtuu tulla, vaikka melkein kokonaan onkin jo näkyvissä, joten viisurinpoistopiinailu saattaa olla mullakin jossain vaiheessa eessä.... on toi hammaslääkäri vaan kyllä sellainen paikka ett adrenaliini virtaa...huh!
Luumuhillo ja muut: kuva vaan kehiin. tottahan se on ett naama mielessä kun kirjoittelee. Mustakin se kuva vuoden vanha ja tukka paljon lyhyempi nyt... mut onhan siellä tietty se kuva musta ja kummitytöstä ja siinä vähän enempi sellainen tukka mitä nyt on.
Ihan kohta pitäis lähtee vatsapakara aerobiciin. Pitää lähtee tänään äitille " kuskiks" . sillä joku illanistujaishomma ja kävi ostaa oikein punkkupullon,jonka juovat varmaan kahteenkymmeneen pekkaan... mun äiti ei juo oikeastaan enää koskaan, sai varmaan tarpeeks 20 vuotta sitten kun mies eli mun isä ryyppäs ittensä hengiltä, mut elämä on...
nyt pakkaa kamat kasaan. tuun vielä illalla kurkkimaan...
ja Lunalle onnittelut, kun hoidit urakan kunnialla läpi!!!! *hali*
[color=dodgerblue]Kuvasi tuli perille ja laitoin salasanan. Taisin muuten löytää sen jääkarhumyssyn kuvan ja se löytyy osotteesta:
http://www.pirkka.fi/vapaa-aika/neuleet/lasten-ja-nuorten/vauvan-nuttu-…
Onnea Golda kun selvisit hammaslääkäristä! =o)
NEULONTATIETÄJÄT: Montako silmukkaa tulee naisten lapasiin? Sellasiisn siis missä on se joustinneuleranneke? kiitos kaunis jos joku kehtaa vastata :)
Tuo silmukkamäärä vois olla esim. 56. Nuissa mun tekemissä villasukissa tuo joustinneulevarsi passais hyvin myös ranteeseen ja siinä on 56s.
7 Veljestä: Lapaset
Koko
Lapaset
lapsi
nainen
mies
Langanmenekki (g) Novita 7 Veljestä
Lapasiin
100
100
100
Sukkapuikot
Novita nro 3 ja 3 ½ tai käsialan mukaan
Tiheys
Tiheys 21 s sileää neuletta ohuemmilla puikoilla = 10 cm
7 Veljestä: Lapaset
Mallineuleet 2 o, 2 n Joustinneule suljettuna neuleena: neulo *2 o, 2 n*, toista *-*.
Sileä neule suljettuna neuleena: neulo kaikki krs:t oikein.
Lapaset
Vasemman käden lapanen Luo 36-40-48 s nro 3 sukkapuikoille ja jaa s:t neljälle puikolle. Krs:n vaihtumiskohta on IV ja I puikon välissä. Neulo suljettuna neuleena 2 o, 2 n joustinneuletta 6-6-7 cm. Vaihda työhön nro 3 ½ sukkapuikot ja neulo sileää neuletta 2 krs:ta. Aloita sitten peukalokiilan lisäykset: neulo II puikon s:illa oikein kunnes puikon lopussa on 4 s, tee lisäys (= ota kahden s:n välinen lankalenkki vasemmalle puikolle ja neulo se kiertäen oikein), neulo 2 s o, tee lisäys ja neulo 2 s o. Jatka sileää ja toista kiilan lisäyksiä joka 4.krs vielä 4-5-6 kertaa. Kiilan s-luku lisääntyy aina 2:lla. Kun olet tehnyt lisäykset valmiiksi, neulo 1 krs ja sitten seuraavaa krs:ta kiilan alkuun. Siirrä kiilan 12-14-16 s apulangalle odottamaan. Luo kiilan kohdalle 2 uutta s:aa ja jatka sileää n. 8-10-12 cm tai kunnes etusormi jää peittoon. Kärkikavennukset: neulo I sekä III puikon alussa 2 s o yhteen ja tee II sekä IV puikon lopussa ylivetokavennus (= nosta 1 s neulomatta, neulo 1 s oikein ja vedä nostettu s neulotun yli). Tee tällaiset kavennukset kunnes työssä on jäljellä 8 s, katkaise lanka, pujota se loppujen s:iden läpi ja päätä hyvin.
Oikean käden lapanen Neulo vasemman lapasen peilikuvaksi eli tee peukalokiila 2 s:n päähän III puikon alusta. Peukalo Poimi peukaloaukosta yhteensä 15-18-20 s, jaa s:t 3 puikolle ja neulo suljettuna neuleena sileää. Kun olet neulonut 4-4,5-5,5 tai kun peukalon kynnestä näkyy puolet, tee kärkikavennus. Eli neulo joka puikon lopussa 2 s o yhteen kunnes työssä on jäljellä 4 s. Neulo sitten 1 s ja nosta muut s:t sen yli vasemmalta oikealle, päätä hyvin.
merineito
työkaveri kävi näyttämässä 3 viikkosta tyttöä täällä... eräs on ihan sulaa vahaa, että voikin olla pieni ja suloinen ihmisen alku :)
Tahtoo kanssa ja heti :)
tätä vaan kertomassa...
[color=magenta][b]Kiitos kaunis ja kumarrus MERINEIDOLLE pikavastauksesta! ja eikun tumppujen tekoon :)
Kiitos kun vastasit :) Gynekologi kertoi mulle kohdun kaksiosasuudesta silloin kun todettiin kystakin, pari kk sitten, kertoi ns ohimennen, mutta asia jäi mieleen. Se on siis todettu Naistenklinikalla (HUS). Sitten olen netistä hakenut asiasta jotain tietoa ja luin että monet ei tuu raskaaksi sen takia ja että jos tällainen rakennepoikkeavuus on, niin lapsettomuushoitoihinkin " saa" hakeutua n puolen vuoden kuluttua (kun norm se on vuos). En jotenkin ajatellut että tilanne voi vaihdella noinkin paljon. Ehkä sitten jos vauvaa ei kuulu, niin kävisin gynekologilla keskustelemassa asiasta. Pitääkö yleensä mennä yksityiselle? Onkohan täälläkin ketään joka osais neuvoa hyvän gynen vastaanotolle (helsingin alueella)??
Ihan hauska juttu tuo tammivauva =) Oikein repesin tässä kun luin. Miehet on välillä niin omitusia omineen ihanineen päähänpistoineen (meniköhän oikein)
Hannele: täsmäherkkua vauvakuumeiselle:) Sehän kuulostaa just siltä mitä tekis mieli lukea.. Täytyy tilata mieheltä kirjan joululahjaksi:) Mitäs mieltä sun mies on siitä kirjasta? Rivon unen säkin näit =) Ei muakaan kyllä kauheesti pelota että joku tunnistais.. Mulla on jopa sellainen mielikuva että täällä on joku töissä samassa sairaalassa kuin minä.. Ei nyt vaan tuu mieleen kuka.. Täytyy ehkä taas kurkata Polukat esittäytyy pinoon. Nyt ehkä jäis asiat muutenkin paremmin mieleen, kun alkaa jo muistaa kenen kanssa enimmäkseen juttelee ;)
Luumuhillo: kyllä olen taas tänään olen onnellinen ihan siitä että yritys alkaa pian. En tiedä miten mä aina välillä onnistun pilaamaan senkin jutun. Pitäis olla onnellinen siitä mitä saa, eikö niin? =) Koetan olla taas murehtimatta (ainakin vähän aikaa).. Kiitti vastauksesta. Tuntuu kyllä hyvältä että täällä asioita kommentoidaan ja ymmärretään, miehelle jos sanon niin se ei kyllä pysty käsittää asiaa, jotenkin se ei vaan tajuu että se voi painaa.. Onnea torkkupeiton kanssa, siinä taitaa olla hieman enemmän töitä kuin pipossa =) En kyllä ymmärtänyt sitä että miten se tehdään.. siis ymmärsin että se kudotaan, mutta... Miten voinkaan olla näin tietämätön kaikista tällaisistä asioista " pyörittelee peukaloa keskellä kämmentä"
LUNA: aika harmillista että vauvakuumeesta tuli vitsin aihe. Se on varmasti kauheata.. Joten ymmärrän kyllä haluttomuutesi puhua asiasta. Toivotaan että saat sitten ne paperit tammikuussa. Niin ja niistä napeista. Joskus kun olen kans kutonut (yläasteella vauvalle haalaripuvun) Niin mulla oli ihan tavallisia pehmeänmallisia nappeja ja sit mä kudoin niitten ympärille ikäänkuin kuoren niistä langoista mistä haalaritkin oli tehty. Napeista tuli hyvät ja pehmeät, kun ne ei sit painanut ihoa vastenkaan Ja kaverit joilla oli lainassa tykkäs kyllä kovasti..
GOLDA: sinäkin selvisit kunnialla kotiin! =)
MIITSU: ehkä mäkin nyt uhraan enemmän ajatuksia sille raskaudelle, vaikka välillä mietityttää, Mä itse asiassa suorastaan unelmoin pahoinvoinnista ja potkaisuista yms. joka tekee raskauden todentuntuiseksi ;) Sullahan taitaa pian ruveta potkimaan. Oisko enää muutama viikko jäljellä ??
Minä lähden kohta töihin.. Ens viikolla alkaa hedelmälliset päivät, katsotaan jospa mies ei huoliskaan kortsuja, kun vauva-ajatukseenkin on tainut jo tottua. Koetan olla puhumatta koko asiasta, sen päivän kun vielä näkis :) Koetan laittaa sen kuvan sinne s-postiin, jos kerkiin..
Näkyillään
tietty voi olla ett potkut tuntuu jo 15-16 viikolla, mutta kyllä ne taitaa ensisynnyttäjällä mennä yleensä lähemmäs tuonne 20 rv:a...harmi sinäänsä. Uskon ett Miitsu on ihan tulisilla hiilillä asian suhteen. Itse odotan kans ett raskautuisin ja tuntisin pienen öttimöntiäisen pyörivän masussa, mahtaa olla hassun tuntuista...
Luumuhillo: hui kauhistus, miten ihmeessä näytät niin tutulta? vai onkohan sulla kaksoisolento Mikkelissä päin...? =) Oishan se oikeesti jännä, jos kirjoittelis sattumalta täällä jonkun hyvän kaverin kanssa...heh. Noh ei haittaa, vaikka avauduttu ollaan kaikki puolin jos toisin, ei mikään mun täällä kertoma asia niin salainen oo, joten JJ:kin vaan kuva kehiin =)
Olipas ihana jumppa, ihan huippuu musiikkia, kaikkia 90-luvun hittejä: bailandot ym...=) ihan innoissani siellä hyppelin. Nyt syömään ja sit iltaglögille kamun luo. oi että glögi onkin hyvää, ihan rupes suu jo napsamaan...
Golda
Eipä tässä taas osaa mitään ajatella eikä kirjoittaa kun odotan vaan yötä kun mies tulee kotiin 1-2 aikaan, jos ja kun vaan lennot pysyvät aikataulussa. Kp on 29/29-35 eikä mitään menkka oireita vielä tunnu, mutta hommailut on jääny kyllä niin vähiin että raskauden mahdollisuutta tuskin on. Pitääpä tässä nyt lähtä pikkuhiljaa iltahommiin lasten kans ja laittaa ne nukkuun niin saan sit itsekseni ootella miestä kotiin. En taida osata nukkua ennenkuin se on kotona. =)
[color=dodgerblue]Sain myssyn valmiiksi ja jaksoin tällä kertaa jopa viimeistellä eli päätellä langat ja tehdä vielä sen reunuksen! Siitä tuli jotenkin iso, se mahtuu jopa miehelle joten onkohan ihan jättimäinen sille alle vuojen ikäselle... No väliäkö sillä laitan sen silti joulupakettiin kun ne haalarit on samaa sarjaa...
Pitäis jaksaa pakata... Ridge Forresterkin ois Juuso&Tuomas experiencessä... ;o)
[color=purple] Kyllä mullakin ne oikeat potkut tuntuivat siinä viikko 20 alkaen. Mutta sellasta muljuamista, kuplia ja sammakon koiven hipasuja tuntui jo aikaisemmin. En nyt tarkkaan muista millon, mutta n rv 15 alkaen. Ne kunnon potkut on sitten ihan eri sorttia, kun nuo hipaisut. Aluksi ei oikeen tajunnu, että mitä ne on :) Vielä on siis Miitsullakin aikaa ootella kunnon tömpsyjä, mutta onneksi aika menee nopsaa!
Me ollaan Tuutin kans kuunneltu tänään musiikkia oikeen urakalla. Vähän tanssittukin välissä :) Tiiä sitten mitä se diggaa mun musiikkimausta, mutta christinaa, mariahia ja jessicaa on ollut tänään vuorossa. Oisko huomenna sitten vähän miehisemmän musan vuoro :) Mies varmaan ehdottaa jotain iron maidenia :D
MARTTAKERHOA: Mulla on nyt kissa ja lapaset teossa. Aattelin tehä sellaset moniväriset paapat itelle ja tuon kissan Tuutille. Ohje on kyllä vähän kumma, mutta vielä ainakin näyttää kissalta tup tekele...
Öitä, JJ 28+3 kera Tuutin♥
En oo nyt pariin päivään jaksanut pinoutua kun ti-ke yö meni töissä ja eilen sitte en saanu nukuttua päivällä kunnolla ja tänään piti olla taas aamulla työskentelemässä reippaasti.. Nyt kirjottelen pikasesti ennen ku syön jotain ja painun pehkuihin. Olin tänään ekaa kertaa moneen viikkoon jumpalla. En oo päässy aikoihin jumpalle kun oon sairastellu monta viikkoo ja nyt on menny muutama jumppa ohi töiden takia. Sairastelusta puheen ollen.. viime viikolla panikoin poskiontelopunktiota, mutta onneksi ei alettu punkteeraan ku se ois ollu ihan turhaa ku ei mul ees mitää poskiontelotulehusta ollu,pelkkää limakalvoturvotusta vaan..
Vauva-rintamalla ei mitään uutta tässä taloudessa!! Vauvan kuulemma saan mut en vielä.. ja siitä et millon se mahd. vois olla niin ei oo mitää hajuu ku elämä pitäs kuulemma saada varmemmalle pohjalle töiden, asunnon yms pohjalta.. Eli ikuisuusprojekti tää on, mut senhän oon jo pitkään tiennytki!
Nyt on varmaan omanapa kerrottu..
Näin tänään yhdellä pihalla todella värikkäät jouluvalot viritettynä.. eli JJ ja keitä muita nyt oottikaan valojen viritystä, voitte varmaan pikkuhiljaa alkaa viritteleen omianne ku joku oli jo tehny sen..;)
Nyt lähen syömään ja nukkumaan ku en muista mitä piti kommentoida..
Hyvää yötä Puolukkaiset!!
-Pikkupiru-
[color=dodgerblue][b]Hannelella ja Merineidolla[/b] oli muistaakseni tuota ehkäisykeskustelua... Meillä on reilu vuosi käytetty tuota keskeytettyä yhdyntää ja toiminuthan tuo on... Mutta sitte taas yks kaveri tuli raskaaks tietämättään vaikka käytti pilsuja, joutu tekeen abortin ku meni niin huonoon kuntoon... En tietty tiedä oliko sillä unohtunu ottaa pilleriä yms. Eli mikä sitten on varma keino sitä en tiedä...
Nuo kuvat ois kyl kiva nähä=) Mutta mulla ei ole enää koneella yhtään kuvia itestäni.. =(
Mä oon kans nähny naapureilla jouluvaloja! Meillä ei ole kyllä edes olemassakaan jouluvaloja...
Taidan minäkin tästä yöpuuhille lähteä. Hyviä öitä kaikille! Ja aamusella taas tavataan =)
-Thunderi-
kädet jo syyhyää päästä kutomaan... ;o) Ja pakkaamaan että pääsee huomenna reissuun! Joskus kun oikeen paljon ja innokaasti kutoo niin kun menee illalla sänkyyn ja laittaa silmät kiinni niin edelleen kutominen jatkuu...