G: Mikä luku tulee ensimmäisenä mieleen sanasta keski-ikäinen? Vastaus & oma ikäsi?
53, minä 37.
Kommentit (81)
Ei ole kauaakaan kun jostain luin, että keski-ikä alkaa 35-vuotiaana. Että peli alkaa olla menetetty..
35-vuotias on ihan vain "aikuinen", ei mikään keski-ikäinen! Suurimmalla osallahan on siinä iässä vielä pienet lapset ja osa vasta suunnittelee perheenlisäystä.
Niin tekee, nykyaikana. Ei se siirrä keski-ikää eteenpäin, vaikka lapsia tekeekin myöhään.No nuori aikuinen on 18-30-vuotias. Siis "normaalia" aikuisuutta olisikin vain viisi vuotta?
Nuori aikuinen on 20-25v
Oma ikäni on 29. Minulle on kuitenkin annettu ymmärtää, että keski-ikä alkaa noin 35-vuotiaana. Sitä en sitten tiedä, minne se loppuu, mutta itselleni ajatus 60-vuotiaasta keski-ikäisestä on jo absurdi. 55 kuulostaa vielä keski-iältä, mutta kutosella alkava luku ei kyllä.
vanhus? ikäihminen? Minusta 35v ei vielä mitenkään ole keski-ikäinen, suurimmalla osalla on pienet alle kouluikäiset lapset, moni vasta harkitsee lastentekoa. Minusta keski-ikä on siirtynyt eteenpäin ihmisten eliniän odotuksen mukana.
Kyllä keski-ikä alkaa vasta lähempänä viittä kymppiä ja jatkuu yli 65v odotetaanhan että töissäkin käydään lähes 70v.50v, joka aikoo siis elää 100vuotiaaksi.
Ennen esim. kaksikymppinen oli jo ilman muuta aikuinen, ei mitään epäselvyyksiä. Nykyisin sen ikäiset menevät kyllä vielä enemmän nuorison puolelle.
60- ja 70-luvuilla nuoret miehet olivat lapsellisemia kuin nykyisin vaikka perustivat perheitä jo 20+ ikäisinä. Vaimot katselivat ryyppy- ja tanssireissuja ja usein pettämistäkin läpi sormien ja hokivat "pojat on poikia". Äitini mukaan nykyisin miehet on vastuullisempia eikä jatkuvaa juopottelua saati pettämisiäkään enää noin vain hyväksytä.
Minusta keski-ikäinen on noin 45-50-vuotias. Omat vanhempani ovat kuusikymppisiä, eivätkä he mielestäni enää ole keski-ikäisiä tai edes "myöhemmällä keski-iällä" vaan keski-iän selvästi ohittaneita. Itse olen 35 ja mieheni 40, enkä osaa ajatella myöskään meitä keski-ikäisinä.
Joku vuosi sitten oli lehdessä joku pikku-uutinen, jossa sanottiin, että keski-ikäinen mies oli tehnyt sitä ja tätä. Kun luin jutun tarkemmin, kävi ilmi, että tekijä oli ollut 35-vuotias. Vieläkin hämmästelen tätä. Ehkä kirjoittaja oli joku journalistiharjoittelija, kesätyöläinen, jonka oma ikä alkoi vielä ykkösellä?
ja jokaisessa lehden kirjoituksessa hänet nimettiin keski-ikäiseksi. Ikää oli 35-vuotta. Sitä ennen en koko asiaa edes ajatellut, mutta kyllä se suunnilleen siihen omasta mielestäni menee. Ja itsellä on ikää 38-vuotta.
35v. + . Itse olen 25v.
Huvittavaa, miten moni keski-iässä oleva nostaa "keski-iän rajaa" ylemmäs ja ylemmäs..:) Käyköhän mullekin niin kunhan kymmenen vuotta vanhenen..;).
Mutta mitä pahaa siinä keski-iässä on loppujen lopuksi? Nuoruutta ihannoidaan yleisesti, mutta ei se keski-ikä varmasti oo sen huonompi tilanne..Jos hyvin käy, niin on vaan fiksumpi ja elämänkokemustakin on tullu. Tai sitten ei..
Jos 35-vuotias on keski-ikäinen, niin mikä sitten viisikymppinen on? Vanhusko, vai?
tosin kun aloin miettiä niin oikeesti oon sitä mieltä, et keski-ikänen on 40-60v. oma ikä 19v.
olen 44. Itse asiassa minusta keski-ikä on 35-45, ehkä 35-50, jos ajatellaan loogisesti niin, että ihminen elää Suomessa nykyään keskimäärin 80 vuotta.
Oma ikäni on 20v. Määrittelen omat vanhempani keski-ikäseksi ja he ovat 52v ja 53v.
No nuori aikuinen on 18-30-vuotias. Siis "normaalia" aikuisuutta olisikin vain viisi vuotta?